Een dilemma: mijn 16600 echt als werkhorloge gebruiken

Gewoon dragen en van genieten. Het is het horlige bij uitstek om in de bouw te gebruiken, kan ie prima tegen.

Kregen ze wel voldoende daglicht, onder je handschoenen draagt :stuck_out_tongue:

Dus zou een 14060 eigenlijk nog beter zijn

Beter geen idee, verstandiger wel.

:laughing:. Staat op de shortlist. Kan niks beloven. :sunglasses:

1 like

@Daan om het uiterlijk van het horloge zou ik me niet druk maken. Buiten een feit dat een Rolex best wat krassen mag hebben, kan elke Rolex voor een schappelijk bedrag weer in ere worden hersteld (laser welden).

Het enige wat je moet navragen aan de horlogemaker of het horloge bestendig is tegen het fijne zand etc. Lijkt mij wel, gezien deze ook waterdicht is, maar dit is het enige hekelpunt.

Voor de rest snap ik het wel. Is toch gaaf als je een horloge hebt wat je dag in dag uit draagt. Ook om zoiets te erven. Een horloge met een verhaal.

Overigens, als je ook lange handschoenen draagt, denk ik dat het sowieso wel los zal lopen.

Ik draag mijn 16610 ook altijd en overal, doe hem vrijwel nooit af.

Er zijn genoeg horloges van een paar knaken die het op de bouwplaats ook jaren volhouden. Ik heb zelf mijn airking ook bij allerlei werkzaamheden gedragen, maar Ik mag wel zeggen dat ik,in de paar maanden dat ik hier rondsnuffel er wel een heel stuk zuiniger op geworden ben.

1 like

Misschien even de mening van je zoon vragen dan? Dan kan dit bizarre topic meteen dicht.

1 like

Waar slaat dit nou weer op?

1 like

Dit is niet helemaal waar, toen jij flinke tegels in je achtertuin aan het leggen was deed je hem wel degelijk af :joy:

Haha eens, dat was vragen om problemen geweest met mijn korte mouwen.

1 like

Ik snap hem ook niet…

Ik kan verschillende redenen bedenken.

• het slaat nergens op om tijdens dit soort werk een horloge te dragen boven de €500, laat staat eentje boven de €5000.
  • neen, dit is geen toolwatch gebruiken waar hij voor gemaakt is. Dit is een luxeproduct moedwillig vernielen.
  • je zoon gaat gelukkiger worden van een -ooit waardevol- horloge dat gemolesteerd werd tijdens jarenlange arbeid aan oude huizen? Wie gelooft dat nu.

Oke, in dat laatste puntje kan ik me vergissen. Vandaar dat ik zei: vraag hem zijn mening in plaats van ons.

1 like

De 1 ziet het als een luxe product die alleen in het weekend om de pols mag en de ander ramt hem over de stoeptegel tijdens het straten. Die 2 tegenpolen en alles wat er tussenin zit vallen onder dezelfde noemer horloge enthousiast en beleven de hobby op ieder zijn eigen manier. Dit samen maakt het horlogeforum wat mij betreft.

Persoonlijk zie ik liever iemand die hem gebruikt zoals TS wilt gebruiken, dan de leden die hem 1 uur vasthouden op een dag voor een foto om hem dan weer zachtjes in het kistje te leggen

Durf eens buiten je eigen kader te denken.

Enfin, genoeg hierover… en door!

3 likes

Het is een horloge van 7000 euro die je wil gaan dragen tijdens het bouwvakkeren…je gebruikt je Rolls toch ook niet om bij de bakstenenbakkert een lading rode klinkerts te scoren?

Of is het een gevalletje ‘‘no fucks given’’?

7 likes

Daan stuur maar een PB :joy:

1 like

:point_up:t3:Vergeet niet daarbij de beschermende stickers op de clasp tegen beschadigingen afkomstig van het beukenhouten kistje.

2 likes

Ik zie dat die dingen alweer tegen de 10k aanlopen :grin:

Hij is 13…interesseert hem geen reet…voor nu dan🤣

Uhm als die horloges niet waardeerd oke kan. maar een rolex verkoopen die die krijgt zou hem gelijm onterven van alles. :sweat_smile::rofl: