Een héél ander horloge …

Heb de plaat gewisseld van mijn DJ41.

Heb vorig jaar de donkerblauwe en de zwarte plaat naast elkaar geprobeerd. Maar de donkerblauwe gaf me te weinig van haar kleur prijs. Te vaak zwart. Koos daarom voor de zwarte plaat.

Toen de Azurro-Roman plaat uitkwam was ik meteen geïnteresseerd: die zou tenminste altijd blauw zijn. Vervolgens twijfel tussen fluted-jubilee of smooth-oyster (naast de zwarte fluted-jubilee). En toen bleek op HF dat @Henman m.b.t. de kleur de tegenovergestelde afweging maakte als ik. Hij wisselde de Azurro plaat voor de donkerblauwe en zette eerstgenoemde te koop. Ik dacht: da’s mooi. Dus met dank aan Henman!

Kan nu als ik daar zin in heb het horloge een andere look geven door de donkere sportievere plaat te wisselen voor een lichtere, meer klassieke. Was vanmiddag zo blij dat ik bij het maken van de foto’s vergat om na het opwinden de kroon weer vast te schroeven.

Vooraf:

Nu:

19 likes

Hoe zit dat precies met het wisselen van wijzerplaten bij Rolex? Ik lees dit zo vaak. Het is dan toch gewoon een mod?

4 likes

Er veranderd niets aan het referentienummer (niet gekoppeld aan dial kleur) dus is geen mod, vind ik dan.

Zelf heb ik mijn zilveren dial DJ aangepast naar een zwarte dial met roulette date disc. Beide hebben referentienummer 116234.

7 likes

(Leekvraag). Referentienummer is dus gekoppeld aan kast, band, bezel en kroon? Als daar iets van afwijkt klopt het niet?

1 like

Zolang het origineel is en uit hetzelfde tijdperk, vind ik het niet erg.

1 like

Echt niet normaal qat een andere plaat verschil maakt.

Heel erg mooi. Geniet ervan.

Als refnr en jaartal klopt maakt het niks uit.

2 likes

Er verandert …
:wink:

1 like

Kast. Materiaal, bezel

3 likes

Mmmm dat vind ik toch wel vreemd hoor. Maar ook weer slim van Rolex. Ik blijf het toch een beetje Frankenstein praktijken vinden.

5 likes

Haha good one, my bad

1 like

Ik hoorde wel dat er in dit jaar voortaan alles op de kaart staat, dus ook welke kleur wijzerplaat

1 like

Maarre @Zen prachtig die dial hoor :wink:

1 like

image

Toevallig post forumhunk @Siedo deze net in het datejust only topic.

Een stukje van de opbouw van het referentienummer dus :slight_smile:

4 likes

Hoe wissel je zoiets? Bij de AD?

1 like

Niet bij de AD, want dan zou ik mijn zwarte plaat niet meer kunnen terug wisselen.

SC wisselt met waterdicht maken voor ongeveer EUR 150,—…

2 likes

Ik heb het S&C gevraagd en ik moest hiervoor niet bij hen zijn.

Heb ik wel gedaan. Azzuro plaat mee terug

1 like

Waarom niet meteen een two tone jubilee erbij?

1 like

Sorry, te lui om terug te lezen: vintage? Edit: Ehhh sorry… niet echt…

En welke SC?