Een observatie aangaande deze categorie... Drempel opwerpen of niet?

Het valt me op dat leden die in deze rubriek een vraag stellen over echt-of-niet-echt of waarde van een item (zeker niet altijd een horloge, blijkt…:face_with_raised_eyebrow:), meestal < 1 dag lid zijn. En afgaande op de reacties die op zo’n topic worden gepost, heb ik het idee dat veel andere leden deze topics als ruis ervaren, en de nieuwe leden die ze stellen niet meteen als volwaardig horlogeliefhebber omarmen…

Het Forum hanteert dat je ook pas kan kopen/verkopen als je een bepaald level hebt.
Is het misschien een idee om hier ook een drempel op te werpen? om die “ruis” tegen te gaan?

3 likes

Nee, dat vind ik niet. Het is een belangrijke functie van het forum om deze mensen te helpen. Leuk toch?

15 likes

Ik vind het sympathiek dat er een vrijblijvend hoekje is waar mensen die vraag kunnen stellen, ook als ze verder geen behoefte hebben om actief te worden op het forum. Ik vind het ook altijd wel leuk om een beetje mee te denken, en ik denk dat ik niet de enige ben. Als je dat als negatieve ruis ervaart, hoef je niet in die topics te komen. Op deze manier is het forum ook uitnodigend voor die mensen, misschien ontpoppen ze zich wel als liefhebber! En als deze categorie gesloten wordt voor nieuwelingen, dan waaieren ze met die vragen juist uit over de rest van het forum. Dat lijkt me juist ongewenst voor degenen die de vragen als negatieve ruis ervaren.

8 likes

Goed punt. Het was ook niet zozeer mijn mening, maar uit sommige reacties maak ik wel sentimenten op, zeg maar…

2 likes

Ik snap het hele probleem niet. Hoe vaak worden topics zoals die jij omschrijft aangemaakt? Hooguit een paar keer per week. Er is zoveel te lezen op dit forum, wat maken die paar posts nou weer uit? :sweat_smile:

3 likes

Klopt, maar ik denk dat die reacties vaker worden ingegeven door de onbeholpen manier waarop iemand de vraag stelt, dan door sec een hekel aan mensen die hier enkel komen om eenmalig iets te vragen over een horloge. De vragen die netjes en gezellig gesteld worden, met fatsoenlijk leestekengebruik, en vooral zonder de duidelijke bedoeling enkel een prijs te bepalen voor een marktplaatsadvertentie, worden volgens mij zonder uitzondering positief ontvangen.

3 likes

Geen drempel opwerpen wat mij betreft. Het is juist leuk als iemand een vraag kan stellen over echtheid/waarde die er verder geen verstand van heeft, en misschien ook niet actief lid wil worden. Als je het als ‘ruis’ ervaart, zou ik het topic gewoon overslaan. Bijv. de meeste Cartier topics. :slight_smile:

1 like

Mijn idee, gewoon laten doorgaan.
De ergernissen die ik heb betreffen de vaak minder vriendelijke reacties van sommige leden.

groetjes Lenno

10 likes

Helemaal mee eens

1 like

Dit is een forum voor “kenners” .
Oprotten met die onkenners die alleen maar wijzer willen worden van de kennis van kenners .
Kennis delen is immers volstrekte idioterie .

1 like

Het hele idee van deze rubriek was juist dat leden die zich hieraan storen, het lekker kunnen negeren. 90% van de tijd vind ik de topics onder deze noemer ook waardeloos, maar die keren dat er wel iets moois uitkwam maken me toch nieuwsgierig naar deze categorie. Buiten m’n eigen plezier, is het ook een leuk hoekje om de vraagsteller te helpen; Iets waar een forum ook zeker voor bedoeld is. Doe je dit niet, dan krijg je het sfeertje dat @Oldsmobile schetst.

4 likes

Ha, grappig, voor kenners!!! Dat zegt iemand die zich nooit voorstelde en geen enkel topic opende.

2 likes

Ik ging ervan uit dat het sarcasme was :thinking:.

4 likes

Staat nergens in de forumregels dat dat moet.

2 likes

Heb ook niet gezegd dat dit moet!!

Heb je volstrekt gelijk in .
Als je mij de kennis kan/wil schenken hoe ik een topic kan openen om mezelf voor te stellen … hou ik me aanbevolen .

1 like

Prima dat nieuwe leden direct een vraag kunnen stellen over een horloge dat ze in bezit hebben.

Het is echter vaak de toon van het bericht die bepaalt hoe er op gereageerd wordt door leden.

2 likes

Zonder fatsoenlijke foto kunnen de echte kenners niets zeggen over de echtheid van dit horloge … laat staan de waarde.

Of was dat de vraag niet? Mocht dat zo zijn, graag een drempel om niet relevante vragen in dit draadje te kunnen posten …

Is toch niet echt hogere wiskunde :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Enkel een opening als : gaarne waardebepaling oid en daarna ook weinig fatsoenlijks stimuleert niet direct mijn hulpgevoelens.

1 like