Eerste Rolex gekocht Datejust 16013 "American Psycho"

Hoi beste horlogeliefhebbers,

Dit is het eerste verhaaltopic dat ik op HF schrijf. Aangezien ik juist mijn grailwatch heb aangekocht dacht ik om heel het verhaal te vertellen.

Ik ben altijd een horlogeliefhebber geweest en ik wou ooit een Rolex hebben.
Nu heb ik altijd wel een voorliefde gehad voor vintage horloges en de jaren 80. Daarmee dat ik two tone zo fantastisch vind :star_struck:.

Na het kijken op het youtubekanaal van The Urban Gentry over de Datejust 16013 met een champagne tapestry dial, was ik opslag verliefd. Ik dacht bij mezelf als ik ooit een Rolex koop moet het deze zijn, en liefst exact dezelfde configuratie (champagne tapestry dial met een Roman outertrack). Ik ben ook altijd een fan geweest van de film American Psycho & en de jaren 80 wallstreet hype.

Enkele jaren geleden was ik al een beetje aan het kijken. Maar het was toen nog niet het moment om er 1 aan te schaffen. Een tijd geleden heb ik een hele zware periode doorgemaakt. Waar ik nu sterker ben uitgekomen. Daarom dacht ik bij mezelf om mijn grail watch nu aan te kopen als herinnering aan de moeilijke periode doe ik heb doorgemaakt.

Vanaf dat moment was ik serieus aan het zoeken naar een 16013 (het moest echt een 16013 zijn en geen 16233). Dus ik heb mijn gehele horlogeverzameling online gezet om het bedrag bij elkaar te halen. Wat uiteindelijk gelukt is.

Ik was verschillende fora aan het afzoeken, chrono24, verschillende handelaren. En ik heb uiteindelijk een zoektopic op HF gezet. Omdat ik zeker wou zijn dat ik een goed exemplaar zou kunnen kopen. En aangezien ik zelf nog niet zoveel kennis had, wou ik horen wat de andere leden zeiden.

Dit heeft me echt geholpen. Zo wist ik waar ik op moet letten bij een vintage Rolex. Uiteindelijk heb ik ook contact opgenomen met @HanDavinci. Want zijn 16013 is 1 van de scherpste die ik al gezien heb. Graag zou ik je willen bedanken om mijn vragen te beantwoorden en me alle info te geven :grin:.

Ook kreeg ik op het forum een bericht van @Oysterfan
Die me zeer goed geholpen heef bij mijn zoektocht. Dankzij hem ben ik in contact gekomen met het exemplaar dat ik uiteindelijk aangekocht heb.

En dit was een fantastisch exemplaar. Een 16013 met nog een redelijk scherpe kast, de kroon op de clasp is nog zeer goed zichtbaar, een champagne tapestry wijzerplaat met roman outertrack. En om het helemaal af te maken, met originele doos en papieren :drooling_face:

Ik heb uiteindelijk een akkoord gesloten met de verkoper. En ik zou hem diezelfde week nog kunnen hebben. Nu bleek dat de verkoper had opgemerkt dat de datum een heel stuk voor middernacht al sprong. Dus heeft hij het horloge nog binnengedaan voor een nazicht.

Bij het nazicht bleek er nog meer aan de hand te zijn. Dus de verkoper heeft een volledige service laten uitvoeren. Nu 6 weken later heb ik hem gisteren gaan afhalen. De verkoper heeft de service niet doorgerekend aan mij. Wat ik enorm apprecieer.
En we hebben een zeer toffe babbel gehad samen.

Ik ben echt enorm blij met mijn grail watch en zou graag iedereen bedanken die me geholpen heeft met mijn zoektocht.

En dan is het nu tijd voor wat foto’s.
P.s. ik moet nog leren hoe ik mooie foto’s kan nemen :sweat_smile:

121 likes

Mooi verhaal en wat een prachtig exemplaar incl Full set. Gefeliciteerd en heel veel draagplezier.

1 like

Gefeliciteerd met deze prachtige aankoop! Heel erg vet!

1 like

Gefeliciteerd met je prachtige 16013!

Ik weet trouwens niet of je twee verschillende camera’s hebt gebruikt voor je foto’s, of of dat je witbalans zichzelf heeft aangepast of of dat het aan mijn scherm ligt maar op de ene helft van de foto’s lijkt ie rose-goud en op de andere helft gewoon goud.

1 like

Heb ik dit gedaan?

Veel plezier ermee in ieder geval!

1 like

Nice! :+1:t2:

1 like

Super vet horloge!

1 like

Nogmaals dikke proficiat makker, heel graag gedaan en veel plezier ermee! :smiley:

3 likes

Toppertje! En mooi dat je jezelf dit gunt, geniet ervan!

1 like

Echt een schitterend horloge! Mooi verhaal ook. Maar heb je hier heel je collectie voor moeten verkopen?.. dat heeft vast wel een beetje pijn gedaan of niet? Maar wellicht vergeet je dat snel als je nu weer naar je pols kijkt. :smiley:

1 like

Heeel tof! Gefeliciteerd ermee

1 like

Ik denk dat het de lichtinval is geweest.

Haha ja toch wel :grin:

1 like

Haha thanks makker :wink:

1 like

Het heeft eventjes pijn gedaan, maar ik zou het zo opnieuw doen :slightly_smiling_face:

Prachtig! En mooi verhaal!

1 like

Heel nice! Gefeliciteerd :+1:

1 like

Gefeliciteerd!

1 like

Gefeliciteerd !
Ja Rolex altijd goed.

1 like

Lekker ding zeg!

1 like