Hallo medeforumleden,
Mijn naam is Mitchel. Ik volg het horlogeforum al geringe tijd. Ik ben een liefhebber, doch geen kenner. Ik zou graag meer willen weten/leren over (met name) vintage horloges, in de meer algemene zin van het woord. Om die reden besloot ik vorige week gewoon eens een oude Omega te kopen, er wat foto’s van te maken, ze met jullie te delen en er wellicht een en ander over op te steken. Bij dezen dus.
Het betreft een Omega 131.019, gemaakt ergens in de jaren 60. Het is een stalen handopwinder. Hij is erg licht in verhouding tot mijn andere horloges en er zit een lederen band op.
Mijn vraag: wat zien jullie? Hoe is de staat van het horloge? Is de wijzerplaat origineel? Is hij gepolijst? Is de kroon origineel? Waaraan is dit allemaal te herkennen? Zijn er andere dingen die jullie opvallen? Zou graag een en ander van jullie vernemen met betrekking tot het horloge, teneinde er zelf ook wat meer over te weten te komen.
Daarnaast, ik heb reeds meerdere horloges met een lederen band gehad. Hoe is een dergelijke band ‘goed’ te houden? Ik merk zelf dat deze na enige tijd ‘kreuken’ en er vooralsnog niet beter op worden. Enkele tips?
Bij voorbaat dank, hoor graag van jullie,
Mitchel.