Eerste vintage aanwinst (Omega) + enkele vragen

Hallo medeforumleden,

Mijn naam is Mitchel. Ik volg het horlogeforum al geringe tijd. Ik ben een liefhebber, doch geen kenner. Ik zou graag meer willen weten/leren over (met name) vintage horloges, in de meer algemene zin van het woord. Om die reden besloot ik vorige week gewoon eens een oude Omega te kopen, er wat foto’s van te maken, ze met jullie te delen en er wellicht een en ander over op te steken. Bij dezen dus.

Het betreft een Omega 131.019, gemaakt ergens in de jaren 60. Het is een stalen handopwinder. Hij is erg licht in verhouding tot mijn andere horloges en er zit een lederen band op.

Mijn vraag: wat zien jullie? Hoe is de staat van het horloge? Is de wijzerplaat origineel? Is hij gepolijst? Is de kroon origineel? Waaraan is dit allemaal te herkennen? Zijn er andere dingen die jullie opvallen? Zou graag een en ander van jullie vernemen met betrekking tot het horloge, teneinde er zelf ook wat meer over te weten te komen.

Daarnaast, ik heb reeds meerdere horloges met een lederen band gehad. Hoe is een dergelijke band ‘goed’ te houden? Ik merk zelf dat deze na enige tijd ‘kreuken’ en er vooralsnog niet beter op worden. Enkele tips?

Bij voorbaat dank, hoor graag van jullie,

Mitchel.

5 likes

Welkom!:+1:

Wijzerplaat lijkt mij origineel (zgn crosshair)
Kast is zo te zien niet gepolijst
Kroon is origineel Omega maar twijfel of deze ook op dit horloge hoort. Ik vind 'm erg groot namelijk

Bandje kun je het beste met ledervet onderhouden maar het allerbeste is een vouwsluiting aanschaffen😉

1 like

Ik kan er niet echt iets over zeggen (te weinig kennis), maar wat een prachtige Omega!!!

1 like

Welkom hier.
En ik sluit me aan bij de vorige schrijver, prachtig horloge.

1 like

Ook ik denk dat de kroon niet origineel bij deze Omega hoort.

Wel mooie klok!

1 like

Als je deze ooit wilt verkopen, moet je mij zeker even een berichtje sturen. Ziet er uit als origineel en ongepolijst. Ben het met Igor eens. Kun je foto’s van de binnenzijde maken?
Veel plezier van deze mooie Omega!

1 like

Zoals gezegd heb ik het horloge nu met name om er wat wijzer van te
worden. Ik zou eventueel best bereid zijn het horloge te verkopen. Je
zou me een berichtje kunnen sturen, indien het forum daartoe
mogelijkheid biedt, maar dat weet ik niet.

Duzo, ga er eerst maar eens van genieten :slight_smile:

2 likes

Heel mooie klok, maar zoals al gezegd, hoort er een andere kroon op. Stukje minder diep en de bovenkant hoort ook bol te lopen.

Doe ik zeker. Bedankt voor je reactie:)

Kroon is id niet origineel. Kan aan de foto’s liggen maar kan het Omega teken ook niet ontdekken op het glas dat zou beetekenen dat deze ook niet origineel is.

Gr.
Men

Mooie start volgens mij - lekker aan/om houden! Diameter vd kroon lijkt me in orde (zie mijn Seamaster De Ville tijdgenoot) maar de uitsteek vd kroon ziet er wat onevenredig lang uit, misschien zelfs ook hinderlijk op de pols. Lijkt me geen probleem om te laten vervangen. Bijgaand een Seamaster De Ville ter vergelijking

1 like

mooie aanwinst

1 like

Prachtige Omega!

1 like

Welkom op dit forum, en je hebt met deze fraaie Omega een goede start gemaakt. Veel plezier ermee; het zal vast niet de laatste zijn als je hier op dit forum blijft rondhangen :smile:

1 like

mooi omega!

1 like