Eigenaardige horloge rituelen

Deel in dit topic je meest eigenaardige tik of ritueel. Zelf ontdoe ik me meermaals per dag van mijn horloge om het handmatig op te winden (totaal onnodig) ,wellicht omdat ik mijn mooie sierraad zo nu en dan wil aanraken en dus beet wil pakken en gebruiken, handbevrediging zoals ik het voor het gemak dan even noem. Herkennen jullie dit en wat is jouw afwijking?

14 likes

O.k., ik kijk vele malen per dag vol bewondering en liefde naar mijn horloge. Maar vraag me niet hoe laat het is. En ik druk af en toe m’n horloge tegen mijn oor, om het gewoon even te horen tikken. Dat is zo’n fijn geluid. Of is dat niet eigenaardig? :thinking: :grin:

30 likes

Ik kan niet stoppen met ruiken aan de rubberen band van m’n Squale. :nose:

9 likes

Ik lik er liever een paar keer per dag aan.

jim-carrey-silly-face

16 likes

Draaibare bezel moet ook minstens 1x per dag in de rondte… :crazy_face:

18 likes

Shit, nou moest ik dat ook even doen! #OCD :hushed: :crazy_face:

3 likes

Hah, die was ik vergeten. Doe ik ook :white_check_mark:

3 likes

Als ik een chronograaf om heb, moet ik volledig nutteloos regelmatig de chrono starten, pauzeren, weer starten.
En vervolgens stop en reset op verschillende eindtijden, zodat hij gelijkmatig slijt. Kan er enorm van genieten als dat lekker soepel in klikt. :blush:

10 likes

Ik check meerdere keeren me deskdive krasjes :rofl:

4 likes

Ik heb geen van bovenstaande, ik adviseer dan toch een dokter :stuck_out_tongue:

3 likes

Pielen met de Rolex glidelock is wel een dingetje. Vooral met dit weer.

Oh en ik praat soms met ‘m. Geef zo nu en dan een compliment. Zomaar, vanuit het niets.

8 likes

Ik weet dat het gek klinkt maar ik doe altijd in de ochtend een horloge om en deze doe ik s’avonds weer af.

18 likes

Mijn beste,

Als ik mijn horloge in de ochtend om gesp,
dan geef ik het een zoen. :kiss:

Tja, echte horloge liefde kent geen grenzen. :watch:

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

34 likes

Altijd om en af doen boven tafel, bank of bed.*

Dat gepruts met een gespje op een soepele Nato gaat 1 op de 1000 keer fout. En ‘t gaat mij niet gebeuren dat ie dan op de grond klettert.

*of pizzadoos:

8 likes

Ik ga een paar keer per dag in mijn horlogeboxen kijken.

8 likes

Elk horloge krijgt een +1 als het gedragen is die dag. Dit houd ik bij op een lijstje.
Vandaag bv de Tudor Bronze, die heb ik nog niet zo lang en die ging van 4 naar 5.
Zo langzamerhand een ‘verplicht’ ritueel geworden :sweat_smile:

6 likes

Ik zit vaak gedachteloos met de reflectie van het horloge op de muur te spelen. Patroontjes tekenen en zo.

5 likes

Ik vraag in de app regelmatig aan @Gerarh en @Michel007 hoe laat het is (dan kan ik een pica van m’n horloge sturen), vice versa :grimacing:

4 likes

Ik denk dat een groot gedeelte van ons “horlogegekkieclubje” wel een tik of 2 op na houdt.
Dat houdt het interessant voor buitenstaanders (of juist niet) zullen we maar denken.

Mijn rituelen zijn het tikgetal regelmatig proberen te tellen om mijn paranoia te voeden (ik meen namelijk regelmatig te denken dat het tikgetal naar beneden gaat op het moment dat ik het horloge al 1 dag vers uit de doos gedragen heb)

En daarnaast elk horloge aandacht geven doormiddel van draagtijd omdat ik me anders schuldig voel dat tup minder aandacht krijgt dan joep :sweat_smile:

Oh en meerdere keren op een dag mijn vriendin aankijken totdat ze me vraagt wat er is. Mijn pols dan uitvoerig tentoonstellen en met een grote grijns vragen “mooi hè?”.

8 likes

Als ik vrij ben wind ik soms alle horloges op. Ik zet de vitrine open en wind tevens alle Oostblok wekkers op. De incabloc horloges tikken wat luider naar mijn mening en de kienzle en ruhla horloges ook. Ik wordt rustig van de kakofonie aan tikkers

6 likes