ELKA zakhorloge hulp bij dateren en service / Weer Als Nieuw

Beste HF`rs,
Prachtig ELKA horloge uit de familie dat is opgedoken, en wat hoognodig schoongemaakt en geolied worden, het zal verdroogd zijn inmiddels maar het loopt wel. Wie doet dit graag of kan iemand aanraden in midden Nederland ? graag een PB .

Volgende punt, uit welk jaar is deze ? Zilvermerk M is mogelijk 1922 ? ( trouwen grootouders kan ) maar het meesterteken kan ik niet vinden, het is een hoender, fazant of patrijs- achtige vogel met de kop naar rechts en uitgewaaierde staart. Ik ben geen bioloog dus het kan ook iets anders zijn :slight_smile:


En kan iemand het uurwerk identificeren ? onder de balans staat niets, het kast nr is 3620429. Ingekrast in het dekesl SY 1886 en SY 10995 wat is doorgekrast. Elka / Kiek geschiedenis die ken ik en waarschijnlijk is het een ebauche tenzij de naam/merk aan de wijzerplaat kant staat maar dat weten we pas als hij opengaat.

Dank en alvast een fijn weekend !

4 likes

Dateren geen idee maar een service geven wil ik hem wel voor je.

Gr,

2 likes

Auerhaan
Zwitserse pons voor kleine werken.
En de M is niet de jaarletter

2 likes

Super bedankt @Maurits , toch verbazingwekkend iedere keer zoveel kennis er hier aanwezig is .
Die M had ik uit de Nederlandse database maar ik moet in zwitserland zoeken begrijp ik.

De Zwitsers hadden geen jaarletters zover ik kan vinden, hun letters geven het Bureaux de Control aan , maar daar zit ook geen M tussen. Kiek gebruikte visjes als teken dus dat is het ook niet. Zwitserse kastenmaker misschien…

Enfin, dank voor jullie hulp zover en hopelijk komt er nog wat meer duidelijkheid.

Met dank aan @Tokes is hij weer als nieuw en gereed voor gebruik bij gelegenheden. Ik houd 1922 nog maar even aan vanwege die M ( alhoewel in een ander script dan officieel geregistreerd ) omdat dit ook klopt met het trouwjaar van de grootouders. 99 jaar oud en hij tikt weer lekker door, en respect voor dit soort perpetuele machientjes :pray: :pray: :pray:

3 likes