Epos: ervaringen?

ik zoek een horloge voor op vakantie: dus degelijk en niet te duur. En natuurlijk mechanisch, zoals de rest van mijn horloges.

Ik kwam het volgende duikershorloge van Epos (pm 350,- euro) tegen:
http://www.epos.ch/collection/actionteam/3241.htm

Ik ken dit merk niet, heeft iemand ervaring hiermee? Is het een beetje een kwaliteitsmerk?
wat betreft prjizen lijkt dit merk vergelijkbaar met Oris.

alvast bedankt

Hallo Uden,
Ik ken het merk Epos niet, maar voor een vakantie vind ik E 350,-- toch wel veel geld en zou ik zeggen koop maar een Black- of Orange Monster van Seiko, ziet er in grote lijnen ongeveer hetzelfde uit, heb je voor de helft van het geld en het is een wereldklok. Het is een echt stoer, degelijk horloge met een prachtige stalen band. Lees de postjes maar op dit forum en ook het verslag van een bezitter, John B. Holbrook, II, op www.pmwf.com (Poor Mans Watch Forum). Ik heb er net 'een gekocht bij sonic1961 in Singapore, via Ebay. Ik vond het eigenlijk best wel griezelig, maar het ging gesmeerd. Toen ik de verkoper vroeg hoelang het ging duren, zei hij “tussen de 7 en 21 dagen, dat hangt van de post af”. Nou, 7 dagen later stond de post hier op de stoep met het pakje, met een stikkertje en een stempeltje van de douane, dus de BTW was ook al betaald. Hopenlijk heb je wat aan dit verhaaltje.
Groeten, Eeltje

Inderdaad, een Seiko monster of SKX007 zijn de ideale vakantiehorloge’s, degelijk, waterdicht, mechanisch, en ook nog afleesbaar als je iets te lang aan de bar hebt gezeten :smiley:

Ruud

Met Epos is niets mis mee.
Zwitsers en degelijk caliber , waterdicht 20Bar, en mooi model.
Je vind voor die prijs nog gelijkaardige horloges.

Freddy

Freddy,
aan welke merken/typen denk je dan aan?

Ruud Schreef:

en ook nog afleesbaar als je iets te
lang aan de bar hebt gezeten

Ruud

is tijd dan nog belangrijk? :wink:

Hoi Uden, kom je toevallig uit Uden of heet je zo met je achternaam

Ik zelf kom wel uit Uden

Tja, 350,- is niet niks. Maar ik heb ook eens een Swatch automatic gehad, slechts 55,- euro, mechanisch en waterdicht, maar plastic, niet krasvrij en tijdens de vakantie brak de aanzet van het bandje…

Maar ik heb nog geen definitieve keuze gemaakt, dus elke goede suggestie voor een mooi en degelijk horloge < 350,- zal ik zeker bekijken.

P.S. heb je wel eens ge-Googled op “Seiko Orange Monster”"? maar liefts 816 hits op dit koosnaampje, tegen 938 hits met “SKX781K” ! maar ja, wat onthoudt makkelijker :wink:

Hoi Tom,
ik kom niet uit Uden, wel uit de prov. NB.

ik heb (ook) een interesse in Noorse mythologie en Uden schijnt een in onze streken gebruikte verbastering van Odin te (kunnen) zijn ) (ik ben voorzichtig :open_mouth: ).
Daarmee kan Udenhout (ook in NB ) worden geïnterpreteerd als “bos van Odin”. Misschien dat Uden ook een dergelijke oorsprong heeft.

Het leek mij daarom wel een leuke nickname.

Zover had ik er nog niet over nagedacht. Wel leuk om dit zo te lezen.

MIjn SKX007 voldoet uitstekend als vakantieklokje.

Epos is een vrij jong Zwitsers merk, ik dacht van begin jaren 80. Ze maken kwalitatief prima horloges. De prijs Euro 350 vind ik net wat te hoog, maar het belangrijkste nadeel vind ik dat het model Submariner al zo vaak gecopieerd is, dat daar weinig aardigheid meer aan is te beleven. Niemand zal vragen:“Hee, wat heb JIJ om jet pols!”.

Ik ga met de vorige mailers mee in het pleidooi een Seiko Black Monster of SKX007K aan te schaffen. De laatste is ook 'n submariner look-alike, maar wijkt in alle opzichten wel zodanig af, dat het een geheel eigen gezicht heeft gekregen. En je kunt 'm op internet al voor Euro 100-120 aanschaffen.

De Seiko Black of Orange Monsters zijn nog veel onderscheidender; een “must-have” voor elke horlogeliefhebber. Onverwoestbaar. Het ideale vakantie-horloge! Een vetgaaf cool klokkie.

De Black- Orange Monster hebben een “Divers Extension” aan de band, zodat je ze over de mouw van je duikerspak (of jas) kunt dragen. Lekker makkelijk voor als je een fietstochtje gaat maken, hoef je niet steeds je mouw op te stropen.
Groeten, Eeltje

Tja, vergelijking uiterlijk en prijs van de Epos en de SKX007 valt toch wel uit in het voordeel van de laatste.

Ik twijfel alleen nog over aankoop via het internet: betrouwbaarheid leverancier, veiligheid van transactie, garantie, ed.

Bij welke sites kopen jullie je horloges? Ik heb e-bay al zien staan, maar dat is meer een ‘tussenhandelaar’. Zijn er ook sites waar je die Seiko’s direct kunt kopen? Met welke hebben jullie goede ervaringen?

Ik heb de mijne via www.chronograph.com gekocht, had hem na 2 dagen al thuis (met UPS).

Grtz, K@cho.