ErrediBi; "the making of"...... Míjn horloge: ErrediBi Eclettico

Hoi medeforummers, al sinds 2014 had ik één vast horloge, een blijver! Ik merkte de laatste tijd dat ik dat wel prettig vond, de witte Rado zonder flipperwaarde maar heel mooi voor mijzelf.
Daarnaast had ik, net zoals velen hier, een zwerm andere wisselende horloges; wisselen ging makkelijk, ik had er geen echt gevoel bij en de waarde was meestal vast.
Langzaam aan was ik rond aan het kijken wat ik nog meer mooi vond om te houden en ik zag hier op het forum én op meerdere internationale fora ErrediBi, RdB microbrand, from Italy .
Als motorfanaat met een liefde voor zichtbare old-school techniek verpakt in een modern custom jasje trok me dit erg aan.


Had ik het niet gezien dan had een IWC Ingenieur hoog op m’n lijstje gestaan!
Contact was snel met Guido van @Erredibi (Engels sprekend en schrijvend!!) gelegd en samen zagen we wel wat in een “manga” styled horloge in het verlengde van mijn motor, Sportzilla (www.sportzilla.nl):

Maar dat was me uiteindelijk té popperig (popmuziek… korte duur…) en we gingen naar een andere dial en kast zoeken. RVS met bronzen lugs!

Leek ook wel wat, maar het werd wel erg druk en ik vroeg naar een combinatie van klassiek en strak; goudkleurige wijzers:
bad4b3d4-9011-480b-a6cf-2ca4a2538fe4

Dat zou wel mooi op een blauwe wijzerplaat passen… Én bij mijn witte Rado en BlackBay met rode bezel :slight_smile: !

Intussen weer een stukje verder in de communicatie met Guido, even getwijfeld over een “Flottante”, maar die is me toch wat te groot, ik heb 17cm polsjes. Deze drijft, m.b.v. een speciale behandeling… Er is btw nog één uit de promoserie te koop met 40% korting!!

Ik zocht een blauwe sunburst wijzerplaat uit! Er komen de zeskant indices op, net als de wijzers met goudkleurig klassiek randje en de kast wordt eenvoudig strak gepolijst RVS!! Natuurlijk moet er “fabbricato in Italia” bij, en de maat wordt M24.

Dit weekend verwacht ik een render en dan komt de band aan de beurt; die gaat gemaakt worden door Spyderstraps, Toscane,https://www.spiderstraps.com/ . In gedachten zit een blauw leren band, goudkleurig stiksel en een italiaans, Tricolore, vlaggetje erop!

Wordt vervolgd!!!

42 likes

Gefeliciteerd met je NA! Veel plezier.

Once you see Pacman you can’t unsee it :smile:

2 likes

Hij is er nog niet, gaat zo’n 3 maaaaaaaaaaaanden duren…

2 likes

Ik kan niet in alle oprechtheid zeggen dat ik het mooie horloges vind, maar je krijgt in elk geval wel iets onalledaags. :+1:

5 likes

Mooi proces, ik ben benieuwd naar het vervolg!
image

Ook mooi, de naakten op je website! :slight_smile:

1 like

Ik vind het design wel tof. Beetje Victorinox Inox maar dan anders. Toolwatches zijn sowieso tof.

Worden de horloges in een sociale werkplaats door blinden geassembleerd? Dan kan ik me 3 maanden best goed voorstellen

1 like

De dial wordt custom gemaakt, freeswerk én de drukte neem ik aan zorgen voor een langere wachttijd.

Natuurlijk zeer belangrijk; wat zit erin!
ETA 2671

Het design van de kroon is ook gekozen:

De zijkant, daar ben ik nog niet zeker van; mét of zónder:

Leuk idee om een horloge in een moer te maken. M24 is daar wel een mooie maat voor. Zo krijgt ‘lug to lug’ ineens een andere betekenis :smile:
Ik ben benieuwd hoe het uiteindelijke product er uit zal zien.

1 like

Eerste rendertje, vers van de pers, wijzers zijn nog provisorisch:


Gek hè, maar ik houd niet zo van dat ouderwetse stiksel bij de lugs…

Hij draagt als een 40mm conventionele kast btw!
Het glas is 29,5mm doorsnede, lug to lug 50mm.

Ik vond het moeilijk, maar de Kemmners die ik had heb ik intussen verkocht…
De supermooie 41mm. Colt, waar ik een Pro2 bandje bij kocht houd ik nog even totdat e.e.a. zeker is… Maar ik wil echt terug naar een vaste drie-eenheid (Rado-Tudor-ErrebiDi plus dat vakantie horloge… :wink: ).

10 likes

Zijn de lugs geschroefd, op de kast?

Zoals Guido aangeeft: “From the nut we get the outer case”:
r4

“The final watch body is completed with the bezel and the lower ring”:


Hóe ze het monteren… :flushed:???

2 likes

Een mooi en bijzonder horloge zeg! Vind de lug-to-lug afstand ook wel meevallen :ok_hand:t2:
Ben benieuwd naar de foto’s als je hem binnen hebt :+1:t2:

1 like

Met de rode seconde, de sunburst dial is hier nog niet te zien…


Én “fabbricato in italia” erop!
M24 komt aan de zijkant en de dial blijft clean!

Stiksel wordt anders en met gouddraad. Zat nog te denken aan iets écht persoonlijks erop zoals bij m’n motor maar dat wordt het niet; anders is ie nóóit overdraagbaar!

En natuurlijk de Ticolore!
r6

3 likes

Wooow een custom watch :sunglasses:heel gaaf Charles. Zou niet die gravering nemen op de zijkant, maar dat is mijn mening. Ben super benieuwd naar het eindresultaat.

1 like

Ik hou wel van dat steeksleuteltje, tis ‘n TOOL-watch… Even denken wáár ik die wil; rond het middelpunt of onder de naam!
imageimage

Mijn voorkeur is onder de naam. Ik vind het een beetje onbeholpen als as van de wijzers zo door het logo heen steekt. Maar goed, jouw voorkeur telt uiteindelijk. :slight_smile:

2 likes

Sleuteltje is alleen rond de as met het nieuwe logo; dat wordt het dus!

1 like

Zeker niet alledaags! Apart en stoer! Veel plezier met je NA (al moet je nog wel even wachten)

Als ik de kleuren zo zie moet ik heel erg denken aan een ander Italiaans product:

afbeelding

Wordt mooi als je straks een volledig zelf samengesteld horloge om de pols hebt! Hoewel het proces er naartoe misschien wel net zo leuk is :smiley:. Ben in ieder geval benieuwd naar het eindresultaat.

3 likes

Mijn beste,

Apart hoor!!
Wordt een horloge met een geheel eigen gezicht. :watch:
Leuk dat je de horloge-passie deelt met je motor-passie. :motorcycle:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like