Ervaring met Private Seller op Chrono24

Ik kwam een heel leuk horloge tegen op Chrono24, waar ik een bod op heb uitgebracht, vanmorgen kreeg ik een reactie dat mijn bod was geaccepteerd.

In eerste instantie was ik daar verheugd over, ik wilde graag verder met de verkoper communiceren, per telefoon of Whataps, dit voor de duidelijkheid en het ‘gevoel’ die ik bij een persoon krijg, want dat kan voor mij bepalend zijn of ik er mee in zee wil gaan qua deal of niet.

Mede omdat je veel minder bescherming hebt van Chrono24 als het geen ‘Trusted Seller’ betreft, maar een Private Person

Bij mijn verzoek tot direct contact was de verkoper direct afwijzend, wil alleen alles via Chrono24 doen en alles staat toch vermeld in mijn advertentie, ook kreeg ik de reactie van als je geen Duits spreekt heeft het uberhaupt geen zin…:thinking:

Ook bleef die maar hameren om direct accoord te gaan en geld over te maken, op aanvullende vragen over het horloge en de accessoires, wilde hij niet antwoorden en verwijsde alleen naar de advertentie, waarvan ik vond dat ik daar wel wat aanvullende informatie op zou kunnen krijgen.

De toonzetting was nog net niet onbeschoft, ook uitleg van mijn zijde dat ik weinig tot geen ervaring heb mbt aankopen op Chrono24 maakte de verkoper niet toeschietelijker

Eindresultaat is dat ik hem heb aangegeven dat ik wegens gebrek aan begrip aangaande hetgeen ik hem had aangegeven en zijn toonzetting, dat ik afzag van de aankoop.

Wat een Hork :angry:

Dan is het hier op het forum veel prettiger om een deal te doen, hier zijn, is mijn ervaring de Forumgenoten altijd bereidwillig om in de informatie te voorzien die er gevraagd word om zo een goede deal te doen en dat er zo beide partijen een goed gevoel aan overhouden.

Deze Duitser was absoluut niet ‘hoflich’ zoals ik juist van Duitsers gewend ben…:smirk:

Allemaal lieve mensen hier :smiley: