Ervaringen met herkansingsaanbod Ebay

Ok ik heb dus een horloge net niet gewonnen bij verkoper Schoeneuhren. Ik wilde tot 70 euro gaan en 10 sec ervoor was hij 71. Nu krijg ik in mijn mailbox een herkansingsaanbod om hem te kopen voor 70 euro omdat de andere bieder hem niet heeft gekocht. Ik geloof dit echter niet echt. Het is natuurlijk makkelijk een vriend steeds te laten bieden en dan de maximum biedprijs eruit te slepen. Hij mag het horloge lekker weer opnieuw vijlen en dan zie wel weer wat er gebeurd. Hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt?

Hij kan er ook meer dan 1 hebben en de prijs van 70 OK vinden.

Ja dat kan. Ik ga ff proberen of hij er 3 heeft en of hij dan 65 euro ook goed vindt. :wink:

Hallo Dreski,
Je moet met bieden altijd een cent meer bieden i.p.v. Euro 70,00 bied je Euro 70,01 en dan het liefst 5 seconden voor de eindtijd. Op zo’n moment kan de verkoper niet meer ingrijpen zoals je ‘‘suggereert’’. De tekst van het herkansingsaanbod is gewoon een standaard tekst. Zoals zoveel teksten op eBay standaard en erg onpersoonlijk zijn. Typisch Amerikaans.
Veel succes.
Jan Ros

Je hebt dat bedrag toch geboden? Dan is dat toch ook een prijs die je goed vindt? Mooi toch?
Ik ga altijd op de herkansing in. Ik bied wat ik er voor geven wil en het is mooi als je hem dan ook nog krijgt. En meebieden? Tsja…so what…
Jur

Schoene Uhren biedt alleen nieuwe en NOS horloges aan en heeft vaak meerdere listings van één bepaald model. Het zit er dus in, zoals Rob al opmerkte, dat hij gewoon nog een exemplaar heeft en hij jouw prijs prima vond. Een vriend laten meebieden is best wel riskant, want zo kan hij een acceptabel bod mislopen.

Niet met horloges, maar ik ga daar nooit op in.

Grote kans dat hij geprobeerd heeft zelf de prijs op te drijven, via een andere account of een vriend.

Op marktplaats doen die verkopers dat ook vaak, je moet al die biedingen niet serieus nemen.

Dat gevoel heb ik dus ook. Ik ben er ook niet op in gegaan.

Ik heb wel een goede ervaring. Op eBay werd een MWC diver watch aangeboden (ongebruikt, met folie op het glas, de bezel en de achterkast, lak op de kroon, zie mijn post: horloge in blik…). Bieden vanaf £75.-, ik bood £80.- maar werd overboden met £81.-. De aanbieder heeft meer van deze horloges NuKopen £129.- en nu is een veiling aan de gang die op £93.- staat. Nieuw zijn ze £295.-
Een paar dagen na afloop van ‘mijn’ veiling kreeg ik een herkansingsaanbod. Ik ben er op in gegaan, omdat ik toch dat bedrag voor dat horloge in mijn hoofd had.
Dat lijkt me trouwens toch de reden om er op in te gaan: je had dat bedrag toch al over voor dat bewuste horloge, nietwaar? Dus een ander kan de prijs niet opdrijven. Dat heb je dan zelf al gedaan door meer te bieden dan je eigenlijk wilde of meer te bieden dan het horloge waard is.