Ervaringen met verkopen op Chrono24

Titel zegt al genoeg.
Wat zijn de ervaringen als verkoper op Chrono24.

Op dit moment een horloge te koop staan op mp, maar ondanks de redelijke prijs veel mail van gelukszoekers. Soms tegen het onredelijke af.

Ziin er mensen hier die op chrono24 verkopen? Hun fee is naar mijn mening redelijk.

Je kunt daar volgens mij ook “een bod doen” uitschakelen. Dan heb je minder last van die marktplaats bedelaars.

2 likes

Klopt.

1 like

Dan sturen ze gewoon een bericht met een lachwekkend bod :cry:

2 likes

Dus in feite niets anders dan op mp? Bedoel de helft bieden dan je vraagprijs… Moet je daar nog op reageren?
Maar goed, de gelukszoekers zitten toch ook op Chrono24.
Ervaringen met betalingen ontvangen? Ik lees over escrow, maar ik hoor de hele tijd een stemmetje in mijn hoofd die roept, screw you…

Ik betaal zelf graag met paypal, maar hoorde laatst dat daar ook een behoorlijke fee op zat. Het escrow verhaal geeft voor de koper wel zekerheid, maar iemand ook negatieven ervaringen ermee?

Met paypal wel eens iets aan de hand gehad met een Engelsman… heeft paar maanden geduurd voordat ik mijn geld weer terug had. (geen product geleverd). Alibaba (=ali express) is daar wel wat makkelijker in… als verkoper niet kan aantonen dat het ontvangen is krijg je je geld terug.

oh verschrikkelijk

Had laatst iets ongerelateerd op een ander forum te koop staan. Nieuwprijs 1500 euro, mijn object was letterlijk ongebruikt en ik had het te koop staan voor 1300 .

Krijg ik een (vrij laag) bod van 1200 , en ik reageer “is akkoord” .

Is het vervolgens 10 minuten stil, krijg ik een reactie terug “ik heb me verrekend” en doet ie een nog lager bod. Volgens mij was ie helemaal geschrokken toen ik in 1 keer akkoord ging , en in paniek geraakt dat ie misschien niet het alleronderste uit de kan had geschraapt.
Ik heb 'm teruggemaild dat die prijs te laag was, en dat ie het object ook niet meer mocht kopen. Een uur later was het aan iemand anders gereserveerd .
Krijg ik opeens weer een bod, van een splinternieuw account , en het zelfde (eerste) bod .
Ik weet 99% zeker dat het dezelfde persoon was gezien zijn schrijfstijl, en ik heb gewoon gezegd “als jij die eerste persoon bent, het object is inmiddels verkocht voor 100 euro meer dan het bod van jou waar ik akkoord op had gegeven, maar je had 'm toch niet meer mogen kopen” .
Niks meer gehoord van die persoon . HEERLIJK :smiley:

5 likes

Lekker off topic hierboven. Tot nu toe alleen gekocht op Chrono24 en dat ging prima. Komt toch een andere doelgroep op af dan Marktplaats, dus lijkt mij een beter/prettiger verkoopkanaal.

1 like

Kopen met escrow zou ik zeker ook doen, maar verkopen? Ik ben eigenlijk iemand die eerst zijn geld wil zien en dan pas verzenden. Wordt er weleens in het voordeel van de verkoper besloten bij een dispuut?

Kan je op chrono24 ook aangeven dat je alleen in europa wil verzenden?

LoL

Staat de Meistertaucher net op Chrono24, krijg ik een goed bod via Marktplaats. Niet de hoofdprijs, maar voor mij een goed bod.

Akkoord gegaan en koper wilde hem graag halen. Zat al in de auto toen hij mijn adres vroeg.

Toevalligerwijs woon ik vlakbij een druk bezocht restaurant, dus het adres daarvan gegeven…

Kwartier later bericht, (zou 10 minuten rijden zijn) laat maar…
Heb daar toch mijn twijfels nu over en ben blij dat ik niet mijn eigen adres heb opgegeven. Ben ik nu zo argwanend?

Iemand ervaring met Franse banken?
Heb via een leuk contact het horloge verkocht, krijg een bevestiging mail van hem dat hij het vanmiddag heeft overgemaakt.
Maar hij stuurt ook het mailtje van zijn bank naar hem door…

Ik snap alleen de regel “Nous vous confirmons que nous avons enregistré, le 30/08/2017 à 12:13, votre ordre de virement ponctuel” en "Etat du virement : soumis à la banque"niet. Google translate helpt wel, maar overdracht aan bank? Of is dit zo’n rare vertaling van Google Translate? Ik wacht uiteraard op de bevestiging van mijn bank, maar toch… Even hier checken…

Dit is toch geen trukendoos met bankchecks welke niet gedekt zijn?

Ik heb paar jaar geleden geprobeerd om iets te verkopen, nul komma nul reactie.
Ook kopen van particulieren lijkt maar niet te lukken. Ook nul komma nil reactie.

Met juweliers heb ik wel goede ervaringen. Die reageren meestal wel.
Conclusie: chrono24 is niet geschikt voor particulieren.

Moet Robin helemaal gelijk geven… zelf ook al vaker geprobeerd ik Chrono24 wat te verkopen. Hetzelfde als elke andere verkoopsite (marktplaats, eBay en in België 2dehands.be): veel gelukszoekers en een enkele serieuze bieder.

1 like

Over het algemeen is Deepl de betere vertaalmachine :wink:

Wij bevestigen dat wij uw eenmalige betalingsopdracht hebben geregistreerd op 30/08/2017 om 12.13 uur" in “Verklaring van de overschrijving: ingediend bij de bank”.

Ik kan niet zeggen dat ik voor het horloge geen reacties heb gekregen. 1 serieuze Italiaan, maar die wilde ruilen met zijn kant geld erbij… toen ik zei dat ik daar neit op zat te wachten vroeg hij of ik haast had… want hij wilde graag het horloge kopen.
1 gelukszoeker (maar die zijn overal en wellicht ben ik er zelf ook eentje) en 1 serieuze, waarbij de onderhandelingen vlot liepen (vroeg niet de hoofdprijs) en als het goed is de betaling binnen 1 dag geregeld…
Of ik het zou aanbevelen? Daar durf ik mij nog niet over uit te laten.
Eerst maar eens zien hoe dit verder loop.
Wil in ieder geval “gewoon” met TNT verzenden (verzekerd).

Zitten er bij chrono24 eigenlijk nog kosten aan het plaatsen van een ad?
Of alleen bij verkoop?

Had nog geen ervaring op MP met klokjes maar is pas 100 x gezien en 3 x bewaard vanaf 23 augustus. Geen bod en geen reactie.
Heb hier op de horlogemarkt ook maar weinig aanloop. Blijkbaar ligt Certina niet zo goed in de markt of zo?
Ik moet er niet van af maar zou graag weer wat geld vrij hebben voor een ander klokje.

Zijn er nog meer verkoopkanalen voor horloges?

Ik vind Certina’s toch ook erg mooi…

Ja, er zitten kosten aan het plaatsen van een advertentie. Wel geven ze geld terug als je het horloge niet binnen 6 maanden heb verkocht. Even uit min hoofd is het 2.5% van je vraagprijs.

Ik had niet te klagen met aandacht voor de Oris, maar via mp weinig serieuze mails. Via Chrono24 2x een gelukszoeker en 3x een serieuze reactie gekregen.
Ik heb de escrow functie niet aangezet, mijn koper heeft er ook niet om gevraagd… ik heb mijn rekeningnummer gegeven en gezegd, pas nadat betaling om mijn rekening staat gaat hij op de post. Dat was geen probleem voor hem.

Of iemand met vertrouwen in de medemens of hij wilde het horloge echt heel graag hebben…
Vandaag het pakketje in orde gemaakt voor hem.

1 like

Je buikgevoel heeft het meestal bij het rechte eind. Bij twijfel, is er geen twijfel.

1 like

Dat vindt ik een hele sterke uitspraak van @svmnb1
Geef ik morgen door aan mijn psycho therapeut.:grinning:

1 like

Ik wil eigenlijk een horloge aanbieden op Chrono24. Maar die gasten rekenen 6,5%!!! commissie. Waarvoor precies?! Zijn er hier mensen die wel eens/regelmatig iets verkopen via Chrono24?