Eterna-Matic 1000 (Datejust)

Verreweg de mooiste en meest kwalitatieve vintage Datejust concurrent die ik heb gezien. De wijzerplaat met een fumé/degrade/vignette effect is prachtig. Zoals op de foto’s te zien is, speelt deze geweldig met het licht en heeft het daarbovenop een geweldige sunburst. De wijzerplaat is echt een blikvanger, maar subtieler dan de foto’s doen vermoeden.

De kast en bezel zijn scherp. De band is een oysterband, origineel bij het horloge, praktisch krasvrij en vrij van rek. Hij is flink lang en heeft veel verstelmogelijkheden in de gesigneerde baksluiting. Het is duidelijk te zien dat het horloge weinig is gedragen in de afgelopen decennia.

Het uurwerk is vorig jaar volledig geserviced door een professionele horlogemaker, hiervan is de bon (à 260 euro) aanwezig. Het uurwerk is een ETA2824 zoals ook gebruikt werd in de Tudor Datejust van weleer.

Het verplichte (!) rijtje:
Te koop en/of te ruil (doorhalen wat niet van toepassing is):

Merk en model: Eterna-Matic 1000 5 star
Diameter: 35/36mm zonder kroon
Leeftijd: vermoedelijk 1973
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): halverwege 2020
Originele doos en/of eventuele accessoires: geen doos of papieren, wel het horloge op de originele band.
Verzendkosten of afgehaald: in overleg
Conditie (krassen, werking etc): horloge is in topconditie. Vorig jaar professionele service gehad (bewijs/bon van 260 euro aanwezig).
Soort uurwerk en kaliber: ETA2824
Vraagprijs: 695 euro

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

16 likes

Even omhoog