Even klagen. Richemont - Panerai

Moet dit toch even kwijt. Want een dergelijke vorm van klant afhandeling mag natuurlijk niet onopgemerkt blijven.

Wil een clasp bestellen voor mijn panerai. Uiteraard via een officieel verkooppunt. Had hierbij de gedachte Richemont te bellen en te vragen of deze op voorraard is zodat ik hem kan bestellen bij een reseller. Wat krijg ik te horen. Letterlijk…

-Meneer u moet niet denken dat wij hier een afdeling hebben met lades en dat als u belt wij hier gaan kijken of deze bij ons op voorraard is.

Ik zeg. Begrijpelijk maar had toch echt de gedachte dat jullie een computer hanteren waarin de beschikbaarheid staat beschreven.

  • Meneer u moet gewoon naar een dealer gaan daar bestellen en dan afwachten.

Ik zeg. Bergijp u helemaal. Maar had de gedachte hier een belletje aan te wagen om vervolgens te kijken of hij wel of dan niet op voorraad is zodat ik weet of deze geleverd kan worden in 1 of 8 weken. Indien niet op voorraad haal ik hem in Parijs op.

  • Meneer ik heb u al gezegd ik kan niks voor u betekenen.

Als afsluiter. “nou mevrouw dan wordt u bedankt voor de niet gedane moeite”. Ok, meneer GEEN PROBLEEM en tot ziens.

Het moet toch niet gekker worden.

Zeer klantonvriendelijk.

de arrogantie van een topmerk

moet dit niet in board “ervaringen met…”?!

maar is niet bepaald netjes, misschien hebben ze klanten teveel ofzo

hcptdg Schreef:

de arrogantie van een topmerk

+1.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Echt ongelofelijk. Helaas gebeurt dit soort onzin tegenwoordig veel vaker (en ook bij minder grote merken).

– moved topic –

Vertalen a.u.b.

kampenaer Schreef:

Vertalen a.u.b.

Beste Kampenaer,

de vertalingen:

-Clasp. Gesp (horlogeband sluiting).
-Tiid hâld gjin skoft. De tijd houdt geen pauze (schaft).
-A certain type of perfection can only be realized through a limitless accumulation of the imperfect. Een bepaald type perfectie kan alleen mogelijk gemaakt worden door een eindeloze opeenhoping van imperfectie.

Hopende u hiermee voldoende van dienst te zijn geweest.

Thijs.

knap dat je zo vriendelijk blijft … ik had er al een lik mijn reet eikel uitgegooid :slight_smile:
tsja … kan niet zo goed tegen dit soort dingen.

Het zou mij niet verbazen als het bewust is, als soort van ontmoedigingsbeleid. Ik kan me er stiekem wel wat bij voorstellen, dat ze niet op dit soort telefoontjes zitten te wachten. Zij hebben immers voor een distributie via juweliers gekozen en derhalve ook voor geen direct consumentencontact. Iemand die dakrails voor zijn Golf wil bestellen belt ook niet met Wolfsburg of met PON, maar gaat naar de dealer.

Netjes vind ik het uiteraard allesbehalve, maar wat denken jullie van bovenstaande hersenspinsel?

Eddy C. Schreef:

Het zou mij niet verbazen als het bewust is, als
soort van ontmoedigingsbeleid. Ik kan me er
stiekem wel wat bij voorstellen, dat ze niet op
dit soort telefoontjes zitten te wachten. Zij
hebben immers voor een distributie via juweliers
gekozen en derhalve ook voor geen direct
consumentencontact. Iemand die dakrails voor zijn
Golf wil bestellen belt ook niet met Wolfsburg of
met PON, maar gaat naar de dealer.

Netjes vind ik het uiteraard allesbehalve, maar
wat denken jullie van bovenstaande hersenspinsel?

Duidelijk hersenspinsel en ook mijn gedachte - maar als je niet kan/wil/mag helpen kun je dat wel iets beter verwoorden richting een klant.

Klinkt plausibel, maar je belt niet over een Volkswagen (Seiko), maar over een Maserati toch?
Daarbij mag men wel iets meer betrokkenheid vanuit het merk zelf verwachten vind ik.

Eddy C. Schreef:

Het zou mij niet verbazen als het bewust is, als
soort van ontmoedigingsbeleid. Ik kan me er
stiekem wel wat bij voorstellen, dat ze niet op
dit soort telefoontjes zitten te wachten. Zij
hebben immers voor een distributie via juweliers
gekozen en derhalve ook voor geen direct
consumentencontact. Iemand die dakrails voor zijn
Golf wil bestellen belt ook niet met Wolfsburg of
met PON, maar gaat naar de dealer.

Netjes vind ik het uiteraard allesbehalve, maar
wat denken jullie van bovenstaande hersenspinsel?

Traveller69 Schreef:

Duidelijk hersenspinsel en ook mijn gedachte -
maar als je niet kan/wil/mag helpen kun je dat wel
iets beter verwoorden richting een klant.

Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik keur het ook zeker niet goed!

Marz Schreef:

Klinkt plausibel, maar je belt niet over een
Volkswagen (Seiko), maar over een Maserati toch?
Daarbij mag men wel iets meer betrokkenheid vanuit
het merk zelf verwachten vind ik.

Qua aanschafwaarde is het een tweedehands Dacia… >X (klinkt het dan ineens niet-sexy… :()

:wink:

Marz Schreef:

Klinkt plausibel, maar je belt niet over een
Volkswagen (Seiko), maar over een Maserati toch?
Daarbij mag men wel iets meer betrokkenheid vanuit
het merk zelf verwachten vind ik.

Dit is nog steeds een grote foutieve aanname. Bovenin bij een groot merk zitten weinig liefhebbers hoor. Uiteindelijk draait het allemaal om de euro’s. Het is niet netjes maar om zo geschoffeerd te zijn vind ik ook niet nodig. Je probeerde direct contact te krijgen met Panerai Nederland maar daar was je aan het verkeerde adres.

Ik vind nog steeds dat je netjes moet verwijzen naar de AD maar wie weet was je net de 20ste die verkeerd belde. Ik push mijn AD altijd om Panerai op te bellen en ze te laten komen met levertijden. Die lui in NL hebben amper een vinger in de pap denk ik. Indicatie van levertijden zijn echt rampzalig bij Panerai dus ze doen maar wat geloof ik. En iedereen vindt dat weer een charme omdat het dan echt een loterij is wanneer jij je Panerai spullen mag en kan kopen.

Ryan,

Ik zie in jouw reactie niet echt terug waarom mijn betoog een grote foutieve aanname zou bevatten?

ryan Schreef:

Marz Schreef:


Klinkt plausibel, maar je belt niet over een
Volkswagen (Seiko), maar over een Maserati
toch?
Daarbij mag men wel iets meer betrokkenheid
vanuit
het merk zelf verwachten vind ik.

Dit is nog steeds een grote foutieve aanname.
Bovenin bij een groot merk zitten weinig
liefhebbers hoor. Uiteindelijk draait het allemaal
om de euro’s. Het is niet netjes maar om zo
geschoffeerd te zijn vind ik ook niet nodig. Je
probeerde direct contact te krijgen met Panerai
Nederland maar daar was je aan het verkeerde
adres.

Ik vind nog steeds dat je netjes moet verwijzen
naar de AD maar wie weet was je net de 20ste die
verkeerd belde. Ik push mijn AD altijd om Panerai
op te bellen en ze te laten komen met levertijden.
Die lui in NL hebben amper een vinger in de pap
denk ik. Indicatie van levertijden zijn echt
rampzalig bij Panerai dus ze doen maar wat geloof
ik. En iedereen vindt dat weer een charme omdat
het dan echt een loterij is wanneer jij je Panerai
spullen mag en kan kopen.

Niks aan de hand, 't is maar een klant.

Mentaliteit die er bij ons op het bedrijf ook ingeslopen is hoor.