Explorer I door de 7k grens. De madness gaat vrolijk door...

De Rolex Explorer I 39mm 214270, ooit met korting te verkrijgen inmiddels boven list en nu zelfs door de 7k grens heen. De ‘kunstmatige’ waanzin zet zich vrolijk door. Rolex Submariner Date is ook onlangs door de 10k grens heen gegaan. Het houdt niet op, niet vanzelf…Waar eindigt het?

6 likes

Dank voor de info, ik zal er een melding van maken.

11 likes

Deze zelfde opmerking was gemaakt in het explorer topic maar dat werd snel weg gemodereerd. Ik denk dus niet dat dit topic een lang leven beschoren zal zijn.

Hee een topic over de prijs van Rolexen. Ik ben benieuwd waar dat toe leidt. :+1:

19 likes

Ik verklaar je persoonlijk voor gek en evenzo voor die 10K sub, maar heb er gelukkig niet veel last van verder

2 likes

Welkom op het Rolex eeeuhh HF forum. Rolex Rolex Rolex Rolex en nog eens Rolex het houdt inderdaad nooit op.

5 likes

De 5x modaal jongens - en daarvan zitten er hier best wat - kan het allemaal niets schelen. Die willen 'm vooral zo snel mogelijk hebben. :roll_eyes::sweat_smile:

6 likes

The-Joker-from-The-Dark-Knight

3 likes

De markt bepaalt de prijs, niks gek aan.
Maar ik doe niet meer mee en was al begonnen om me weer op andere merken te focussen. :slightly_smiling_face::+1:

30 likes

He leuk, nog een rolex topic! :smile:

3 likes

Tja dit komt door de FULL STICKERS aangezien dat nog maar zelden voorkomt.

giphy

Maar toch wil ik er een. Gave allrounder. Ik koop hem over 2 jaar wel voor 10k. Want over 4 jaar flipper ik hem voor 12k. Gratis geld :raising_hand_woman:. Want zo werkt Rolex.

12 likes

Pff wachten tot er weer een recessie komt en de prijzen klappen. Kan niet wachten :slight_smile:

4 likes

Had je niet recent een topic met een explorer onder list, of was dat net een ander model? Als ik een stalen sportmodel zie liggen in de etalage, dan is het of de airking of de explorer. Het lijkt me niet onmogelijk om hier gewoon een “normale” prijs voor te betalen, maar misschien is dat anders als je er graag snel één wil.

1 like

Gekke prijs?

Ja denk t wel he! :+1:

Maar die madness houden we wel allemaal zelf in stand door onafgebroken over Rolex te lullen. Positief of negatief.

Niks mis mee natuurlijk.

Maar dat creëert wel de buzz uiteindelijk.

Weet geen mens.

Als alles zo lekker snel, met name snel, stijgt, gaat het een keer een correctie geven. En die vind al
plaats. Immers alles zou dan mee stijgen echter ik zie ook al bepaalde modellen niet verkocht worden en dus maar rechtstreeks aangeboden worden tegen ander prijzen. Bv oude daytona’s en overige vintage of neo vintage wat het nét niet is qua staat.

Wat dacht je van die Kermits… dat gaat toch nergens meer over in relatie tot echt mooie vintage stukken.

Zolang je het kan en wil betalen is het toch prima!

En eh handel is wat anders. :beers:

Tudor, Omega, Grand Seiko, Oris, Girard Perregaux, Longines kopen voortaan.

3 likes

Zou kunnen maar ik denk dat de grijze handelaren er zelf net zo aan bijdragen. Als je de prijs blijft opschroeven en mensen blijven kopen… tja waarom niet.

In Amerika zijn op die manier aantal modellen van Rolex en PP opeens qua prijs enorm in elkaar gedonderd omdat niemand meer die belachelijke prijzen ging betalen… stijg maar met mate en naar realiteit. Een enorm zeldzaam stuk snap ik. Maar een sub of gmt waar er 1000-den van worden gemaakt…

1 like

Ik was er in mei en heb daar weinig van gezien, ook op chrono24 valt daar weinig van te zien.
Maar mocht het zo zijn, dan is het ook prima :slightly_smiling_face::+1:

1 like