Festina ervaringen.

Beste allen,

Aangezien de Orient Oyster nergens meer te verkrijgen is (ahum @dao) ben ik toch maar even gaan kijken voor iets anders. Ik heb een klokje op het oog van het merk festina namelijk deze

Nu kan ik zelf niet heel veel vinden over het merk zelf behalve dat het van een Spaanse eigenaar is maar wel een Zwitsers uurwerk is? Wie heeft ervaringen met dit merk? Is het betrouwbaar, gaat het lang mee etc etc.

Bedankt!

Veel Festina’s kom je niet (meer?) tegen op het forum en zelf heb ik geen ervaring met het merk. Het horloge dat je toont is een F20360/1, dat is voorzien van een Miyota 2315 quartz uurwerk (Citizen). Gewoon een standaard quartz uurwerkje dat door verschillende merken wordt gebruikt in hun horloges. Niet bijzonder, maar over het algemeen zijn dit soort uurwerkjes redelijk bedrijfszeker.

En mocht ie het begeven, dan koop je voor een luttel bedrag een nieuw uurwerkje.

1 like

Bedankt voor de info!

Ik heb de F16608, kan niet direct terugvinden welke movement dat deze heeft maar loopt heel accuraat en batterij gaat heel lang mee. Afwerking is ook heel goed.

https://eu1.dh-cdn.net/uploads/db9961/original/3X/3/a/3add05fc3641be05a4496a8e1ce035c59f5db752.jpg

1 like

Mijn eerste horloge was een Festina titanium, mooi afgewerkt. Maar, wetende wat ik nu weet, zou ik niet meer met Festina starten (als eerste horloge), maar eerder naar Seiko (automaat) of Citizen (quartz of automaat) kijken.

edit: deze Orient geen kanshebber?

Ik zit inderdaad ook te twijfelen tussen een Seiko en dan die Festina. Ik weet dat Seiko gewoon goede kwaliteit levert en dat de horloges helemaal prima zijn. Kan alleen geen blauwe dial vinden die me echt aanspreekt.

Die Orient is ook zeker een mooie! Er zit toevallig een juwelier in de buurt die orient horloges verkoopt, gauw weer eens spieken of ze hem daar hebben, bedankt voor de tip!

Festina is gewoon goede kwaliteit, niets bijzonder maar gewoon goed.

Opletten de meeste Festina Horloges hebben wel geen saffier glas en zijn dus nogal gevoelig aan krassen op het glas… maar de meeste estina’s kosten dan ook de wereld niet… vergeleken met sommige andere horloges hier op het forum.

Je moet de kwaliteit van Festina vergelijken met bijvoorbeeld Rodania of Pontiac allemaal goed dus :wink:

1 like