Fiffer Solo White (2019)

Einzeiger is zeker een goed idee, zou ik best eens graag willen proberen :+1:

2 likes

Ja, fout en goud!
Zo’n orient day date wellicht of die Seiko5.

Archimede outdoor project: Zulu,
Einzeiger: Wilfox, cdg,
Fout goud: SeikoFrank, Blauwbeer, cdg, Sjoerd_K, Thijsie
G-shock: cdg
Rose goud: pverstraten,
Seiko mini turtle: flowert,

1 like

Thx voor de update vh lijstje.

Archimede outdoor project: Zulu,
Einzeiger: Wilfox, cdg, FransT
Fout goud: SeikoFrank, Blauwbeer, cdg, Sjoerd_K, Thijsie
G-shock: cdg
Rose goud: pverstraten,
Seiko mini turtle: flowert,

Leuke suggesties, idd wat anders dan het ronde wat de meeste dragen. Weet je ook hoe deze heten of hun productcode? Zou je die aan het lijstje kunnen toevoegen?

Als je dan voor goud gaat, zou ik erg benieuwd zijn naar deze Sarb038, qua prijs missschien net iets aan de hoge kant maar je weet maar nooit, misschien daar toch iets goedkoper en beter te vinden dan hier.

Leuk hoor dit, ben benieuwd welke het gaat worden.

4 likes

De linkerfoto is een Straton Speciale, vermoedelijk wat boven budget. De rechter een Seiko recraft. Maar ik voeg ze toe.

Update:
Archimede outdoor project: Zulu,
Einzeiger: Wilfox, cdg, FransT
Fout goud: SeikoFrank, Blauwbeer, cdg, Sjoerd_K, Thijsie
G-shock: cdg
Rose goud: pverstraten,
Seiko mini turtle: flowert,
Straton Speciale, Seiko Recraft SNKP23/25/27, oftewel vierkant: Blauwbeer

1 like

Archimede outdoor project: Zulu,
Einzeiger: Wilfox, cdg, FransT, Kosz
Fout goud: SeikoFrank, Blauwbeer, cdg, Sjoerd_K, Thijsie
G-shock: cdg
Rose goud: pverstraten,
Seiko mini turtle: flowert,
Straton Speciale, Seiko Recraft SNKP23/25/27, oftewel vierkant: Blauwbeer

1 like

-Archimede outdoor project: Zulu,
-Einzeiger: Wilfox, cdg, FransT, Kosz
-Fout goud: SeikoFrank, Blauwbeer, cdg, Sjoerd_K, Thijsie
-G-shock: cdg
-Rose goud: pverstraten,
-Seiko mini turtle: flowert,
-Seiko SARB038: AlcoS
-Seiko Recraft SNKP23/25/27, oftewel vierkant: Blauwbeer
-Straton Speciale: Blauwbeer

2 likes

Marnix, wat ontzettend vet dat je dit initiatief blijft doorzetten. Ik hoop dat je je directe doel bereikt dat mensen wat ervaring opdoen met types horloges waarvan ze nog niet uit eigen beweging tot de aanschaf zouden overgaan, en ook je indirecte doel dat jouw initiatief andere mensen ertoe aanzet eens iets onbaatzuchtigs te doen, gewoon omdat het kan. ‘Pay It Forward’ staat nog op de kijklijst van mijn vriendin en mij.

Ik ga ook helemaal lekker op zo’n gouden klatser. @AlcoS stipte het al aan, ik denk dat de aanschaf van een vergulde Seiko zich ideaal verhoudt tot de reis die je gaat maken.

Is het niet handig het stemmenlijstje te splitsen in algemene termen (fout goud) en specifieke horloges (SARB038)? Of misschien categorieën? Ik stel het volgende voor maar jij bent natuurlijk de baas Marnix, het is slechts een idee. :slight_smile: Het lijkt mij leuk om zo mensen de gelegenheid te geven te laten zien welke categorie hun voorkeur heeft, maar ook welk horloge hun voorkeur heeft in hun minder favoriete categorie. Maar één en ander wordt zo wel meer gecompliceerd, dus jij moet er natuurlijk maar net zin in hebben. :wink: Als je wilt, wil ik wel proberen het huidige lijstje om te zetten op een manier die recht doet aan ieders inbreng. :slight_smile:

Fout goud: SeikoFrank, Blauwbeer, cdg,

  • Seiko SARB038: AlcoS, W.E,
  • Rolex 1803: die ene gek die denkt dat Marnix twee loterijen heeft gewonnen,

Rosé goud: pverstraten,

  • Bulova Accutron: pverstraten,

Und so weiter.

En natuurlijk mijn voorkeur in het huidige lijstje:

-Archimede outdoor project: Zulu,
-Einzeiger: Wilfox, cdg, FransT, Kosz
-Fout goud: SeikoFrank, Blauwbeer, cdg, Sjoerd_K, Thijsie, W.E
-G-shock: cdg
-Rose goud: pverstraten,
-Seiko mini turtle: flowert,
-Seiko SARB038: AlcoS, W.E
-Seiko Recraft SNKP23/25/27, oftewel vierkant: Blauwbeer
-Straton Speciale: Blauwbeer

2 likes

NTH?

Of meer specifiek: de NTH Holland!


3 likes

Ik zou bijna de Bulova Military UHF voor willen stellen.

Puur omdat de 42mm me weerhoudt heb ik 'm nog niet gekocht, maar schandalig leuk en goedkoop is hij wel. :slight_smile:

Dat zou mensen eens kennis kunnen laten maken met:

  • Vierkant
  • UHF
  • Coined bezels

:+1:

2 likes

Haha, ik voel een excel-sheet met draaitabellen aankomen :joy::joy:

4 likes

Da’s heel niet vierkant.

Oh sheet!

1 like

heul wel… cushen is nog altijd een vierkante vorm :wink:

1 like

Nee. Nee. Dit bedoel ik niet met vierkant. Ik wil wel eens écht vierkant proberen. Zoals bv die Seiko Recraft. Niet eh… cushen? Cushion? Nou ja dat dus niet.

Die Sarb038 heb ik nog nergens kunnen vinden. Ook op youtube kom je er verdacht weinig (niks) over tegen.

1 like

De SNKL48 vind ik ook wel mooi fout goud. En ik weet niet wat de SARB038 moet kosten maar ik denk dat de SNKL48 ook wat liever is voor de portemonnee van Marnix. De SARB038 is wel een stuk fraaier (secondenring, scherpe lugs, mooiere schakels etc), en ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat ‘5’-schildje met zich mee wil dragen. Ik vind die kroon op 4 wel geinig. :slight_smile:

image

Ik zou nog steeds wel een SNKL41 willen (maar is geen Fiffer-materiaal). :relaxed:

2 likes

Klopt inderdaad, maar het is ook een model die niet meer wordt gemaakt. Dus je zal er niet zoveel over vinden.

1 like

Ook leuk

1 like