Voor mezelf moet ik het avontuur met de Glycine nog even netjes afsluiten. Inmiddels zoals bekend bij @JeWe.
De glycine heeft mij positief verrast. Ik was in eerste instantie wat benauwd voor de lange lugs. In de praktijk nergens voor nodig. Een heel leuk horloge zelfs bij de wederhelft viel deze in de smaak
Wat vind ik positief:
aanblik
Formaat
smoel
24 uurs aanduiding
aanblik wijzerplaat
Wat kan beter:
leesbaarheid wijzerplaat bij deze aanduiding
datumloepje vond ik storend
bandenkeuze bij deze uitvoering
Zoals jullie zien zijn er meer positieve punten, dan punten om te verbeteren. Ik denk dan ook dat dit een toekomstige aanschaf gaat worden. Echter wel in een andere uitvoering
@marnixmoed: dank voor het mogen uitproberen Dit wordt bijzonder gewaardeerd en is een van de betere initiatieven op HF.
Iedereen die de fiffer nog gaat krijgen: veel plezier ermee. Tot slot nog wat foto’s
Mocht t van belang zijn, hou dan in t achterhoofd dat niet alle uitvoeringen even goed water bestendig zijn. Sommige zijn dacht ik 10 bar WR, andere weer slechts 3 bar WR.
Vandaag van @JeWe de fiffer in ontvangst mogen nemen. Bedankt voor de gezellige kennismaking. Waardevolle bijvangst van dit mooie initiatief.
Over de Glycine. Ik ben aangenaam verrast. ‘Mijn’ eerste horloge met een zichtbodem. Interessant bezel-mechanisme. De platte kroon die geen ‘indruk’ in de huid achterlaat. De geborstelde voorkant van de kast. De rustige wijzerplaat dankzij de egale vintage kleurstelling en plaatsing van de kleinere oneven cijfers tussen de grote even cijfers houden. Het leuke detail van de AM, Noon en PM aanduiding. Erg leuk om de secondewijzer vergroot langs de datumpukkel te zien lopen. De subtiele lume.
De stugge zwarte nato vind ik van de meegeleverde banden het beste staan, maar (nog) niet prettig dragen. Ik slinger er van het weekend een comfortabele imitatie MN strap om. Ben benieuwd hoe dat bevalt.
M’n tijd zit er alweer op. Wederom heel erg bedankt @marnixmoed. Het blijft leuk om op deze manier een horloge te kunnen proberen en forumgenoten te spreken. @Chronoloog leuk om kennis te maken.
Al met al had ik een druk weekje en ben ik er niet aan toe gekomen om bandjes te wisselen. Maar de bruine lederen band past goed bij de opdruk op de wijzerplaat. Ik vond alleen de gesp wat aan de lompe kant.
Mijn bevindingen met het horloge:
Plus:
leuke vintage vibe
grappig bezellock systeem
24 uurs horloge is even wennen maar erg leuk
Min:
kroon wat klein
compleet gepolijste kast, vind ik minder
22 mm band op 40 mm diameter vind ik niet zo heel fraai en zorgt voor te lange lugs
Al met al een leuk horloge om geprobeerd te hebben, maar voor mij wordt het hem niet.
In tegenstelltegenstelling tot de eerdere ambassadeurs vind ik de bordeaux band het mooist.
Eerste indruk is positief, de 24hrs aanduiding vind ik een leuke “gimmick” en de metalen bezel geeft het horloge een ruige look.
De datumpuist is wat prominent aanwezig.
De watchrol door @Chronoloog gemaakt is super gaaf. Mooie kleur en de klinknagels geven het een robuuste uitstraling. De binnenkant voelt wat zachter. Erg leuk gedaan en mooi afgewerkt.
Maar al snel kwam ik achter een serieuze buzzkill en dat is de, in verhouding, kleine kroon. Hoe leuk het horloge ook is, dat ene dingetje (letterlijk) haalt voor mij het verder erg leuke horloge naar beneden.
De kleine kroon maakte m voor mij ook wat lastig opwinden, ik dacht dat ik de enige was.
Opvallend vond ik ook de breedte van de lugs, ik wist voor ik m had ontvangen zeker dat het 20mm zou zijn, gezien de diameter. Het was dus 22mm wat de verhoudingen wel interessant maken (bij gebrek aan een betere benaming)
Zo, helaas is deze fiffer vertrokken naar België. Niet dat ik enig probleem heb met België, maar het vertrek vind ik toch wel jammer. Heb twee weken lang erg genoten van het horloge. Zijn eigen smoel, de vintage uitstraling en de 24-uurs dial. Die 24-uurs aanduiding was in het begin flink wennen, en na twee weken nog steeds niet altijd snel en gemakkelijk af te lezen. Maar zoals al eerder is opgemerkt je blijft hierdoor wel wat langer naar de dial kijken.
Alleen maar lof? Nee, helaas niet. Bijgeleverde banden waren het niet voor mij (ben absoluut geen liefhebben van nato’s). De leren band vond ik te lomp, zeker de sluiting. Gelukkig nog wel een eigen leren band liggen die ik maar meteen meegestuurd heb. Daarbij is die datumpukkel voor mij echt een dealbreker. Te aanwezig en voegt voor mij helemaal niks positiefs toe.
Het type horloge en de uitstraling hebben me toch wel behoorlijk aan het denken gezet over mijn volgende aankoop. Als iemand een tip heeft voor onder de €1000 hou ik me aanbevolen.
Afsluitend natuurlijk een paar foto’s, een hartelijk dank je wel voor @marnixmoed en heel veel plezier toegewenst aan @wimm5
En als t echt moet, kun je v die andere altijd nog de puist eraf laten halen. Die schijnen er dacht ik opgelijmd te zijn en met verhitting verwijderd te kunnen worden.