Flieger Freitag ✈

Stowa natuurlijk

1 like

Tussen deze twee de Archimede.

1 like

Da’s al een reden :wink:

Stowa is voor mij meer gevoelsmatig moet ik eerlijk zeggen (en ik heb een zwak voor hun 1938 chrono). Stowa heeft ook inhouse uurwerken al weet ik niet of je dit voor dit model zou kunnen krijgen maar dat zou voor mij een plus zijn.

Dikte en formaat zijn minimale verschillen dus daar zou ik het niet van af laten hangen.

1 like

Of Laco

4 likes

Ik zeg nog zo, kom niet met LaCo aan… :joy: :joy: Serieus, het zijn toffe Fliegers, maar mij te dik. De enige 39mm Baumuster A die ze hebben is toch nog 12mm dik, en de rest is me veuls te groot. Die zijn (helaaas) afgevallen.

:wink: in dat geval de Stowa. Ik vind de Archimede te veel lijken op de…uhh, ja die dus.
Maar ff zonder gekheid, deze Stowa is heel aardig, ondanks de vreemde contrast kleurige wijzers en de pikzwarte datum op de lichte dial vind ik hem wel geslaagd. Maar het “gevoel” erbij, krijg je denk ik toch pas echt als je hem om de pols hebt.

1 like

You’re welcome om de klassik 40 eens te bekoekeloeren als je in de buurt van Eindhoven bent. Als ik moet kiezen: Stowa, puur omwille van merkbeleving. De Ikarus heb ik nooit irl gezien, maar het kan niet anders dan dat dit bang for buck moet zijn.

1 like

Archimede , puur omdat de wijzerplaat zwart is en veel meer contrast geeft dan de saaie grijze plaat van Stowa, prijs technisch is de Archimede aantrekkelijker. Niks mis met Stowa trouwens. Ik meen dat Jurgen Schauer de eigenaar ervan is. Ze hebben Inhouse gemaakte uurwerken. Voorkeur het sympathieke Archimede.

1 like

Wat spreekt er je aan in de Ikarus, puur de interessante prijs tov de flieger klassik?

1 like

Het is net even wat anders. Even los van het onverklaarbare prijsverschil van 300 Euro hebben beide modellen die ik toon zwarte wijzers en geen blauwe, staat er toch nog een logo op de dial (al te klinisch is m’n ding ook weer niet) en toch nog een datum, wat ze iets speelser maakt dan de standaard Flieger in historische zin.

Grappig, dat. Voor zo’n beetje alle Fliegers in de 1000 Euro range gebruiken ze hetzij de Handaufzug ETA 2804-2 of de Automatik ETA 2824-2. Sterker nog, de duikers, marine klokken, partitio’s: Allemaal ETA.

Hoe is die reputatie ontstaan voor in-house?

Dat zijn ze zeker. Ickler zijn gewoon leuke mensen in een sympathiek familiebedrijf. Als je een foto opvraagt loopt de marketingdame nog naar buiten en dan krijg je een wristshot met de voetjes en de huidige weersomstandigheden er bij. :slight_smile:

4 likes

Stowa…hands down! :+1:

1 like

Nou, hier dus. Misschien niet voor alle modellen maar ik ken ook niet alles uit mijn hoofd :wink:

hand

Die lui van Two Stitch Straps maken podverdorie mooie bandjes!

Dit is eigenlijk heel erg slecht, maar wel een tof bandje. Eens op de Damasko proberen.

8 likes

Indeed they do :+1:

7 likes

Ik wil de HFLE '18 Stowaaaaaaaa…

1 like

Maar wat voor bandje is het!?

Welke van de 4?

De groene :wink:

Da’s een MN strap. :smile:

1 like

waar heb je het bandje met marvel personages gevonden?

mvg