Flieger Freitag ✈

@Mimoza en lionstraps uit dusseldorf maakt deze.

1 like

22 likes

5 likes

3 likes

De ultieme


Kan echt alles aan

1 like

Ik ben wel benieuwd of je hier inmiddels iets over hebt besloten of nieuwe inzichten hebt opgedaan?

Heb vandaag een review van de Stowa Flieger op The Urban Gentry gekeken en de kwaliteit zou vergelijkbaar zijn met IWC. Als het klopt is het indrukwekkend, als het niet klopt lijkt het me nog steeds value for money met een berg ‘pedigree’.

Ik ben benieuwd!

Nou, hij is onderweg. Dat wil zeggen, ik heb uiteindelijk besloten om de “gewone” Ikarus Klassik 40mm zonder blauwe wijzers te kopen. De zwarte wijzers passen zo mooi bij de indices track en datumschijf.

Ook heb ik besloten om het uurwerk niet te laten decoreren of upgraden. Ik heb nu drie horloges met leukere uurwerken, het is goed zo. :slight_smile:

Zodra hij binnen is (hopelijk volgende week) komt er een NA, uiteraard.

5 likes

‘Heb vandaag een review van de Stowa Flieger op The Urban Gentry gekeken en de kwaliteit zou vergelijkbaar zijn met IWC.‘
image

1 like

5 likes

Ik las net een artikel dat Kia tegenwoordig ook aardig in de buurt van Jaguar zou komen :wink:

4 likes

Wat mij betreft wel :joy::+1:

1 like

Mij zou het helaas niet verbazen als dat waar was.

:slight_smile: Het uurwerk, daar kunnen bij IWC de kosten niet in zitten, want onder de ondoorzichtige motorkap van de IW327001 zou naar verluid een Sellita of ETA 2892 liggen. Ik vermoed dat je voor 1.000 ballen bij Stowa een aardiger gedecoreerd en gereguleerd uurwerk krijgt, zeker als je de handwinders pakt. Zie hier:

IWC:

Stowa:

Allebei perlage, allebei een custom rotor, de Stowa met geblauwde schroeven. 1-0 voor Stowa, als je de top grade of handwinder pakt.

Leuk artikeltje over ETA 2892 vs 2824:
http://www.asthewatchturns.com/?page_id=112

5 likes

Come on my friend…
Het oog wil ook wat he, en idd daar valt niet over te twisten…vind Stowa persoonlijk wat goedkoop ogen en meer weg hebben van een hommage.
No hard feelings jegens Stowa bezitters…

1 like

Daar kom ik binnenkort op terug met foto’s. Maar wat ik gebaseerd op beeldmateriaal kan zeggen: I call bullshit. Stowa oogt zeer zeker niet goedkoop. Maar ik heb alleen IWC in handen gehad. Die oogde weer niet buitengewoon duur. :innocent:

En zoals hier al is opgemerkt: IWC VS Stowa is blijkbaar Brits versus Duits design. Stowa is ook één van de oorspronkelijke vijf flieger producenten. Hommage is gewoon lullig gezegd. Stowa bouwde meer voor het RLM dan IWC, en vroeger.

Maarreh, “my friend”? Echt? Ik sta toch niet in Istanbul een tapijt te kopen? :blush:

3 likes

Wat @Fate_Amenable_To_Change zegt.

Ik vind de IWC ook mooier hoor maar ik geloof best dat de Stowa een heel eind in de buurt komt. Die reviewer heeft meer horloges beet gehad dan de meesten hier dus als ik dan ergens op af moet gaan is het zijn mening en niet de prijs die IWC vraagt.

Arme ontwerpers. Teken je eigenhandig de lijnen van één van de eerste pilotenhorloges, verslijt iemand ze 70 jaar later alsnog voor hommage.

5 likes

Gefeliciteerd!

Past net wat mooier en rustiger in het geheel inderdaad.

Ben benieuwd naar polsfoto’s en nauwkeurigheid! Ben zelf ook wat aan het mijmeren over een Stowa, Archimede of Sinn flieger. Wensen, wensen…

2 likes

Heel lief van je ‘my friend’ maar je hoeft mij niet te overtuigen. Jij blij met jouw Stowa(‘s) ik blij met mijn IWC’s :ok_hand:t2:
Ik betaal liever 6k voor een IWC dan 5k minder voor een Stowa waar ik niks aan vind. Maar misschien ben ik daarin alleen op het forum :grimacing:

1 like

De rest van deze thread houdt ook van een fotootje.

Ieder z’n meug. Anders hadden we ook geen forum. :grinning:

2 likes

Om deze Youtuber een beetje in perspectief te plaatsen: leest u maar even mee

Dekt niet helemaal maar wel voor een groot deel de lading.

Uhm…neen dat doet het niet. Een artikel puur om haat te zaaien…riekt sterk naar jaloezie. Trieste bedoeling imo.

Ps ik ga hierover verder niet in discussie.