Flieger Friday : the best Fliegers 🛩 (Deel 1)

21 likes

11 likes

Ik wil m ook!

1 like


Ik vlieg deze erin vandaag.

20 likes

blijf lekker doorgaan met je geweldige foto’s van een schitterend horloge. mijn opmerking was komisch bedoeld. ga vooral niet stoppen.

1 like

als ik ooit eens moet kiezen voor 1 horloge dan wordt het deze. geweldig !

1 like

En hij is gevlogen

10 likes

Gisteren helaas niet meer toe gekomen, dus bij deze een foto van vandaag. Beter laat dan nooit! :grimacing:

Mijn Hanhart vandaag uiteraard. Zonder twijfel mijn liefelingsvlieger en draag ik met heel veel plezier! :ok_hand: :blush:

Fijn weekend nog gewenst!:four_leaf_clover::tumbler_glass::wink:

19 likes

10 likes

9 likes

9 likes

super mooi
:innocent: :heart_eyes: :star_struck:

1 like

Dankje! :blush: Datzelfde kunnen we overigens van jouw Fortis zeggen. Top horloge! Ik heb hem twee keer gehad, alleen volgens mij in een kleinere diameter. Ik dacht in 40 mm. Heerlijke zorgeloze horloges om te dragen. :ok_hand:

1 like

Dank je wel bevalt mij ook prima en die van mij is ook 40 mm. Lijkt veel groter ivm smalle rand
Het is de 595.10.46.1

1 like

De Laco Oliv 39mm vandaag :small_airplane:

17 likes

14 likes


De Airman DC-4 uit mijn kleine Glycine verzameling.

16 likes

Toevallig ook mijn enige Flieger om op vrijdag. :relieved:

16 likes

Voor degenen die niet weten hoe deze mooie pilot watch tot stand is gekomen, let me tell you!

Sinds 1867 registreert en archiveert Longines de serienummers van alle horloges die zij hebben verkocht. Mede omdat de Longines fabriek nooit is verhuisd en enkel is uitgebreid is dit archief goed bewaard gebleven. Vandaag de dag biedt het merk dan ook een mooie (en gratis) service aan waarbij je foto’s kunt sturen van je oude horloge en het horloge door Longines in het archief opgezocht wordt. Zij kunnen dan bevestigen dat het om een authentiek horloge gaat en informatie verschaffen m.b.t. in welk jaar en door wie het horloge destijds verkocht is.

Zo bood een verzamelaar enkele jaren terug een horloge ter identificatie aan, maar bijzonder genoeg kon het horloge niet terug gevonden worden in het archief.
Na uitgebreide inspectie van het horloge heeft Longines kunnen bevestigen dat het om een authentiek Longines horloge gaat, waarbij gespeculeerd wordt dat het om een prototype gaat. Verder wordt op basis van materialen, gebruikte technieken etc. geschat dat het horloge uit de jaren 30 komt.

Het heritage team van Longines – tevens verantwoordelijk voor diverse andere re-issues zoals de Legend Diver – was dusdanis onder de indruk van het horloge dat zij hebben besloten hier een re-issue van te maken. Het resultaat: deze prachtige tijdloze pilot watch!
De re-issue viel zo goed in de smaak dat Longines hiervoor een GPHG (Grand Prix d’Horlogerie de Genève) voor de categorie “Best Revival” heeft gewonnen.

Afgelopen maandag heb ik de originele Big Eye en de GPHG in levende lijve bij Longines mogen aanschouwen:

34 likes

Cool!

2 likes