Flipper it forward (1e Fiffer: Seiko Turtle)

Ik heb helaas alleen skx007 (zwarte bezel inlay). Wel heb ik een padi turtle (met pepsi dial) en een cola turtle.
Toevallig moet ik morgenochtend/voormiddag heel even bij de coolsingel wezen… mocht je daar in de buurt wezen dan zou ik ze wel even kunnen laten zien.

1 like

Dat lukt denk ik wel. Ik stuur even PB.

2 likes

Nu ga ik heel brutaal zijn…

@marnixmoed, ik zou graag als iedereen geweest is, nog een kleine logeerpartij willen organiseren bij mij. Als je dat goed vind in ieder geval.

Mijn oprechte excuses voor deze schaamteloze vraag, maar sinds ik hem omgehad heb, laat ie me niet meer los. Ik heb al een paar keer op het punt gestaan om de knoop door te hakken, en dan toch nog een nachtje over te slapen. (Waardoor het horloge weer verkocht is inmiddels, en ik weer te laat ben, story of my life overigens)…

Ze laat me niet los, en bij iedere juwelier kijk ik halsreikend of deze er ligt. Zo opvallend dat zelfs mijn vrouw er gek van wordt.

Daarom mijn speciale vraag of ik haar/hem als laatste nog een keer mag vasthouden voor een paar dagen. :+1:

1 like

Wetboek Fifferitus, paragraaf 1.1, alinea 5, regel 2,
en ik quote: “Kwa termijn dacht ik rond de 2 weken per lid. En je mag best meerdere keren het horloge op visite krijgen, maar gun anderen ook om em es te proberen/zien.”

3 likes

Ik heb wel een blauwe J turtle met saffier die je mag proberen. Pb maar.

gr, HJR

6 likes

Gisteren een leuke ontmoeting gehad met @marnixmoed!

N.a.v. de FIF Turtle die ik te leen heb, vroeg ik of iemand wellicht een SKX009 had die ik eens kon zien. Marnixmoed had weliswaar geen SKX009, maar wel een hele serie andere Seiko duikers die hij graag wilde laten zien.

Agendatechnisch viel alles ook goed en marnixmoed kwam langs op kantoor in R’dam. Onder het genot van een bakkie hebben we kennis gemaakt en een uurtje over horloges gepraat. Marnixmoed had een aantal prachtige Seiko duikers bij zich.

Van links naar rechts

  1. De FIF Turtle
  2. Turtle gemodificeerd. Keramische bezel. Opgelegde indices. En zwarte dag- en datumschijven. Dubbel domed saffier. En olijfgroene nato. Prachtige mod. De keramische bezel haalt de kleur van de nato mooi op. Je ziet direct dat dit horloge er prachtig uit ziet en dat er aanpassingen zijn doorgevoerd. Maar ik moest echt goed kijken wat er nou precies aangepast is! Het zijn subtiele aanpassingen die het horloge echt verrijken!
  3. Turtle coke
  4. Padi turtle pepsi. Ook dubbel domed saffier (toch marnixmoed?)
  5. SKX007 mod. Dubbel domed saffier. Zichtbodem. Zwarte dag- en datumschijven. En solid presidential van strapcode. Ook dit vond ik een prachtige mod. Gaf mij een goed beeld van het formaat en uitstraling van een SKX en wat er te verfraaien valt! Mijn interesse is gewekt.

@marnixmoed bedankt voor deze leuke ontmoeting en de uitleg bij een serie mooie horloges!
En verbeter gerust daar waar ik zaken niet goed onthouden heb!

8 likes

Wow, wat n goed geheugen heb je! Alleen de skx heeft geen Double domed sapphire, maar vlak saffierglas. Overigens ook met ontspiegeling. En ook uurwerk, kroontje en achterdeksel waren aangepast.

Vergeet trouwens niet die bijzondere klok helemaal rechts. Ziet er ook erg leuk uit.

Pleasure was all mine. Moest haast n traantje wegpinken om fiffer na zo n lange tijd weer terug te zien :cry:
En sorry dat ik m’n normale skx007 blijkbaar toch bij de bank Had liggen. Maar begreep dat t goed gaat komen en je elders de skx009 kunt gaan bewonderen.

Hoop dat je kennismaking ermee ook zo leuk wordt. En veel succes met t maken v je keuze. Pepsi vs Coke :stuck_out_tongue_winking_eye:

7 likes

Ff tussendoor; @marnixmoed je bent een topper! Onwijs attent wat je allemaal hier voor de community doet!

Dat mag gerust even gezegd worden! Mag ik dat zeggen…? Ja dat mag ik!!

:clap:t3::clap:t3::clap:t3::clap:t3::clap:t3:

10 likes

Ja hulde
:fist:t2::sweat_drops:

3 likes

Who’s next?
In de Excel in post 119 zie ik niet direct iemand in de buurt van R’dam. Maar als één van jullie in de buurt is dit weekend, kan je de turtle oppikken.

1 like

Rotterdam hier! (Eigenlijk Berkel…)

En ik heb een 009 liggen…:stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 likes

Top, ik heb je een PB gestuurd.

Kan je je gewoon opgeven? Of kom je alleen in aanmerking als iemand je kent?

Het begint met een voorstelbrief aan @marnixmoed
Dan wordt je besproken in de FIF whatsappgroep.
Na stemming wordt je toegevoegd aan deze groep.
Dan wordt het logistieke verhaal bekeken en kun je de turtle een weekje lenen…

Lijkt je dit wat?

4 likes

Jep, altijd leuk om een bepaald model te mogen reviewen en te vergelijken met wat je al hebt liggen.

1 like

Weet waar je aan begint… whatsapp groep a 632 berichten per dag…

3 likes

Het beste kun je Marnix het beste mailen naar;
Marnixheeftmoed@flipperutforwordt.nl

Hopelijk zien we snel je bijdrage in de whatsappgroep!

4 likes

Ik heb een pb gedaan, kreeg dit als antwoord:

Ik ben niet degene die regelt wie t horloge wanneer krijgt. Dat heb ik aan t collectief overgelaten. Best Is denk ik de thread in de gaten te houden en er n balletje op te gooien.

Veel plezier met flifferen en ben benieuwd hoe ie je bevalt.

Grt,

1 like

Stuur even een bericht naar forumlid Candide. Die regelt het wel voor je.

4 likes

Zo te lezen in het topic is het horloge nu bij Frenk. Dan zou je hem even een berichtje kunnen sturen :slight_smile:

1 like