Flipper it forward (1e Fiffer: Seiko Turtle)

Nu snap ik je berichtje pas.

De jongens zitten n beetje met je te dollen :smile_cat:

Ik dacht dat er ergens n excel bestandje rond zou zwerven. Anders ff met de andere leden bespreken wie er aan de beurt Is.

6 likes

Post 119 is een excell file :wink:

1 like

Horloge is nog hier. @frenk nog interesse?
Anders zoek ik nog iemand die de Turtle wil hebben. Ophalen heeft voorkeur. R’dam.

Ik ben dinsdag bij PeterLC om mijn Certina op te halen. Dan ben ik in Rotterdam

Turtle, interessant. Staat op de wishlist als nieuw duikhorloge. Voorlopig nog in Rotterdam, Erasmus MC, ivm vroeggeboorte van mijn zoon. Zou eventueel interesse hebben…

3 likes

WoW heftig!! Hoe gaat het met je zoontje? En met de rest van het gezin? Veel sterkte en gezondheid man!

:four_leaf_clover::four_leaf_clover::four_leaf_clover:

1 like

Veel sterkte en gezondheid! En natuurlijk proficiat met de geboorte van je zoon :slight_smile:

1 like

Ik was even uit de lucht, sorry

Pb gestuurd, hij mag mij even overslaan. :+1:

1 like

Nooit verwacht dat 't zo lastig zou zijn om weer van de Turtle af te komen … Maar 't gaat om een :turtle: dus zo verbazingwekkend dat het langzaam gaat is het ook weer niet …

Maar goed, wie o wie?
Ophalen R’dam.

1 like

Ontzettend leuk initiatief!
Heb het hele topic met plezier gelezen.

Hoop dat dit draadje en de verslagen nog lang door gaan.

Toppie.

1 like

Vandaag pakketje ontvangen van postNL…

En daarin zat

En daarin zat

De linker…

Ik had dus toevallig mijn sea urchin aan vandaag, waarmee ik de flipper toch al wilde vergelijken. Kon ik dat gelijk doen.

Eigenlijk lijkt de sea urchin en speelgoed horloge vergeleken de flipper… Totaal andere kwaliteit. Maar goed, daarover later meer.

Rubber met golf vond ik niet mooi, NATO ben ik niet van, gelukkig lag daar in de doos:

Snel even waar gereedschap pakken…

En dan aan de slag. Oh ja, wat blijkt:

Zelfde gesp als de urchin

Even vergelijken plat op tafel:

De flipper is toch echt een stuk mooier. Ik had al en beetje spijt van de urchin, maar nu…

Maar goed, het wisselen van de band naar staal was een kleine uitdaging:

Vastmaken aan de kast ging prima, maar de band rond maken ging niet, ik mistte een pinnetje.

Gelukkig heb ik nog wat oude rommel liggen, dus een passende pin was na even zoeken gevonden. Deze schenk ik dan maar aan het flipperhorloge.

Eindresultaat

13 likes

Leuk verslagje. Eigenlijk vind ik juist op de foto’s de Sea Urchin er mooier uit zien dan de Turtle. In het echt voelde de Turtle wel echt als een kwaliteits klatser aan, dat wel :+1:

2 likes

Top! Dat pinnetje miste ik al.
Nu is de set weer compleet.

2 likes

Leuke review :+1:

Fijn dat met t pinnetje zn metalen band eindelijk weer om kan. Bedankt!

P.s. de sluiting Is bijna hetzelfde, ware t niet dat de turtle een echter duiker is en de sluiting n extensie heeft.

3 likes

De stalen band staat zeker goed op de turtle!

Ps,bij deze meld ik me aan om het horloge een keer een week bij mij te laten logeren. Indien het horloge een keer in de buurt van Eindhoven is wil ik wel een tijdelijke ruil maken met een van mijn skeleton horloge’s.

3 likes

Ik kan m de 18e met mijn broertje meegeven. Hij woont in Eindhoven…
Anders is opsturen nog altijd een optie.

Net even gekeken en inderdaad, er zit een duik extension aan die band en bij de Urchin niet.

De Urchin is ook echt geen duik horloge. Ik bedoel:

  • geen schroefkroon
  • geen extension
  • 100 meter WR

Vandaag in het zwembad deed de Urchin het wel prima uiteraard.

1 like

Leuk om te horen! Laat tegen die tijd maar weten als je het horloge mee hebt gegeven aan je broer.

2 likes

Zo vet! Had t zelf graag gedaan. Helaas geen tijd voor.

Ben benieuwd hoe de turtle je bevalt :slight_smile:

Overigens is de flipper it forward nu dus in België. Was die daar eerder geweest?

Nog iets, naar aanleiding van de dive extension op de turtle ben ik eens gaan kijken naar mijn oris, en wat denk je?? Ook een dive extension.

Sommigen zullen zeggen: ‘Ja natuurlijk sufferd’, maar het was me gewoon nog niet opgevallen en dacht dat het alleen op de rubberen band van Oris te vinden was.

Heeft de turtle toch wat extra bij mij los gemaakt.

Overigens, zit ik er nu al aan te denken om een turtle te halen. De kroon op die voor mij rare plek heeft me altijd tegen gehouden, maar nu ik hem in het echt zie en draag merk ik dat het me totaal niet stoort. Blijf ik alleen weer met die Urchin zitten… Ach ja. Op zich is de Urchin helemaal niet lelijk, maar het is et gewoon echt niet.

Kunnen jullie je die jongen herinneren die een Boss Horloge wilde omdat hij de rest zo op een Rolex vond lijken? Kijk dan nu nog eens naar mijn foto van de Urchin en de turtle naast elkaar…

1 like