Flipper it forward (1e Fiffer: Seiko Turtle)

Bij de Oris:

Extension:

2 likes

Met saffierglas en een minder vetgedrukte bezel-insert knapt ie flink op

1 like

en een SBDC029 Sumo dial en wijzers. Dan heb je een tophorloge te pakken

4 likes

Modking!

1 like

:joy: Het zijn hersenspinsel hé. Maar dan moet je wel erg gek zijn op de Urchin, want zo’n plaat en wijzers kost al snel +/- 100,-

2 likes

Wat leuk dat de turtle meer vd wereld te zien krijgt :slight_smile:

En weer weet t FIF project iemand te motiveren. Ik dacht eerst dat het model zou helpen om sommigen kennis te laten maken met n groot formaat, duikmogelijkheden, etc. Maar stond er niet bij stil dat t ook zou helpen bij er achterkomen dat schuine kronen zouden bevallen.

Lol, waar zo n FIF project wel niet goed voor is. En dus iemand helpen achterkomen dat ook metalen banden extenties hebben. Daar Was t juist nuttig bij. Veel rubberen bandjes hebben n normale gesp met gaatjes, die je makkelijker groter kunt zetten.

En dat fifferen tot flipperen kan leiden, tja… t ene sluit t andere niet uit. Wie weet Is n ander er juist weer helemaal in zn nopjes mee.

3 likes

Ook hier is er nog altijd de interesse! Dat de beste dame traag loopt wisten we al natuurlijk; misschien kunnen we haar beter laten zwemmen. Deze beste heer wacht in ieder geval geduldig af.
Zelf kan ik in omgeving Breda (weekends) of in omgeving Nijmegen afspreken (werkdagen).

Ook met mods zal de Urchin minder stevig aanvoelen ben ik bang. In vergelijking met de turtle is het net speelgoed…

We moeten maar uit kijken dat de FiF Turtle nooit bij @HanDavinci terecht komt. Voor je het weet is hij dadelijk onherkenbaar verminkt met Sumo wijzerplaten, coin bezels en een mooi safier glaasje.

8 likes

En een Sumo handset, gepolijste chapter ring en een keramische bezel insert. Ik heb ook niet om de FiF gevraagd mein freund :sunglasses:.

6 likes

Ik geloof je. Ik voel het kwaliteitsverschil SKX - Turtle ook wel in de nieuwe PADI

2 likes

Misschien niet heel opvallend, maar de FIF turtle ligt naast m’n turtle mod.

En al zeg ik t zelf… vind m heel goed te pruimen icm keramische bezel, wat t v n afstandje n vintage vergrijsde look geeft, de double domed saffier versterkt t vintage gevoel nog meer, en de wijzers zijn nog meer bling. Imho n mooie combi tussen vintage en contemporary look in 1.

1 like

Tijd van komen en tijd van gaan. Vandaag draag ik de Flipper voor het laatst. Ik heb hem in totaal een keer of vier gedragen in de afgelopen weken.

Zoals ik zei wilde ik hem vergelijken met de Sea Urchin omdat ze een beetje op elkaar zouden lijken.
Nu ik ook de flipper in handen heb gehad is mijn eindoordeel dat ze eigenlijk helemaal niet op elkaar lijken.
De Turtle is een echte duiker.
De Urchin is meer een duiker-hommage, want geen schroefkroon, geen extender in de band, WR stuk minder.

Algehele feel:
Turtle:
Serieuze (duiker)klok, aardig gewicht, maar niet te zwaar. goed uitgelijnde markers, goeie lumen, bezel actie voelt stevig en solide aan
Urchin:
Minder serieus, meer speelgoedfeel, minder solide, te licht voor een “duiker”, gewoon net niet, armband voelt wat rammeliger, minder goed afgewerkt (bijv. minuten markers niet uitgelijnd).

Komt de Turtle op mijn verlanglijst?

Toch niet heb ik besloten.
In het begin net na ontvangst dacht ik: deze moet er komen, maar na een paar weken is de liefde wat bekoeld geraakt.
Ik heb al een serieuze duiker (dus niet de Urchin) die ik ook nog veel mooier vind dan de Turtle. De Urchin als beater wannabe duiker (zwemhorloge dus) is voldoende.

Ik vind de Turtle wel mooier dan eerst nu ik hem in het echt gezien en gevoeld heb.
De kroon op de 4 vind ik niet meer storend, voorheen wel. Het voegt voor mij ook wel weer niets toe, de positie van de kroon. Misschien voor een echter duiker (mens) wel heel handig?

Vanavond laat/morgenochtend heel vroeg gaat deze Turtle terug in zijn doosje, en zondag arriveert hij in Eindhoven alwaar ze opgehaald kan worden door @stefanketelaars, mits nog interesse…

3 likes

Beste,
En of ik nog geïnteresseerd ben! ik stuur je vanavond een PB!

2 likes

als de turtle nog eens in België is heb ik wel interesse om het eens in mijn handen te hebben. Zeeland in ook geen probleem het duik seizoen is er weer :smiley:. Wat is de procedure om in te schrijven?

De belangrijkste reden dat ik hem eens graag zou zien is omdat hij in de top seiko’s staat maar op foto zie ik niet waarom. Toch trekt hij zo veel mensen aan :smiley: . Heel benieuwd om eens te ervaren waarom.

:smiley:

1 like

Jaja beste mensen, Het horloge is in goede orde aangekomen in het mooie Brabant. Ik moet toe geven dat het een heel pakket is geworden met die voorraad banden die er bij zit. Toch heb ik besloten om het horloge eerst even op staal te dragen en ergens volgende week om te switchen naar een nato! Foto`s tussen de andere seiko diver familie leden volgen nog.

3 likes

De turtle zal snel gewend zijn in Brabant. Het is namelijk niet de eerste keer! Acclimatiseren zal snel geregeld zijn!

Helaas heb ik de turtle niet op staal kunnen dragen toen door het ontbreken van een pinnetje. Maar toch nog meer dan boven verwachting enthousiast!!

1 like

Ik bouw je wel een custom Turtle Johan. Een knalroze :sunglasses:

1 like

Gaarne…

1 like

Geweldig draagcomfort! (en unieke kast)

Ik heb 2 blue lagoon Turtles. 1 op rubber 1 nieuw in box. Het is samen met de Diver '65 verreweg favoriet om te dragen.
(Die nieuwe is óf ooit voor de handel, of om de eerste te vervangen, die wordt niet gespaard namelijk… :wink: )