Flipper it forward (1e Fiffer: Seiko Turtle)

Nog even mijn bescheiden mening van de turtle…

Eerst en vooral, zoals al veel aangegeven in dit topic, een warme dank u aan @marnixmoed voor dit initiatief!

Ik heb het horloge doorgekregen van @dino en gelijk was mijn vooroordeel aan diggelen geslagen.
Ik had een ‘goedkope’ duiker verwacht met dito uitstraling en afwerking. De eerste indruk is echter die van een solide duiker met mooie afwerking.

De kastvorm is wat mij het meeste heeft verrast. Doordat de kast onderin niet recht naar beneden loopt maar naar binnen toe is afgewerkt draagt de Turtle steeds comfortabel. Ook al flex je je pols, je loopt niet met een snijdende kast rond.
Daarnaast is de afwerking van de kast veel hoogwaardiger dan ik me had voorgesteld.


De wijzerplaat zou zo in een duurder model kunnen, goed afgewerkt en een knal-lumme maken het plaatje af. Ook de dag en datumaanduiding geven, voor mij, dat iets extra.

De rubberen band heb ik niet geprobeerd, buiten de rubberen band van de Oris Aquis heb ik geen voeling met rubberen banden. De stalen band zat goed, hoewel hij op het eerste zicht aandoet als een rammelband draagt hij comfortabel. Ik vind ook dat de trutje het mooiste staat met de stalen band.
Enkele nato en zulu banden die bij de trutle zitten heb ik ook geprobeerd, maar eerlijk is eerlijk, het is niet mijn ding…

Als eindconclusie kan ik zeggen dat ik aangenaam verrast ben door de turtle! Een aangename, bang for buck, duiker met een eigen smoel. Jammer genoeg heb ik er onvoldoende klik mee om zelf op zoek te gaan naar een eigen exemplaar.
Wat ik wel overweeg is om in de toekomst te kijken naar een andere duiker terwijl ik duikers voor de turtle amper heb overwogen.

PS sorry voor de crappy foto’s, ik moet dringend eens de reflexcamera vanonder het stof halen…

6 likes

@Firly hedde gij die FIF? Ik wil hem wel proberen na jou, alhoewel ik stiekem al weet dat hij veel te groot is voor mij kleuterpolsjes. Ik heb alleen bevestiging nodig :wink:

@Zulu de FiF is ondertussen onderweg naar @pedram.

1 like

Mooi initiatief dit. Die afmetingen op staal zou ik graag eens om willen. Ben benieuwd, wat zijn de voorwaarden om op De Lijst te komen?

1 like

PB @logie voor de details.

Eventueel @marnixmoed in de cc voor de zekerheid!

Ik weet van niks!

2 likes

Jij hebt hier de meer dan redelijke voorwaarden toch al eens uiteengezet?

2 likes

Regel 113: in het openbaar praten en/of bespreken van de gedragsetiquetten is ten strengste verboden. Na het ontvangen van deze gedragsetiquetten is het alleen toegestaan om deze te bespreken met eerdere deelnemers.

Ok, het is tijd voor mij om even een ervaring te plaatsten met de Seiko in kwestie…

Laat ik beginnen bij het begin.

  1. Ik hou niet van duikers horloges
  2. duikers horloges zijn naar mening lelijk
  3. de bezel van een duiker horloge is waardeloos omdat geen ene duiker tegenwoordig nog berekeningen doet op basis daarvan terwijl we kant en klare digitale oplossingen al hebben.
  4. ik zal nooit een duiker kopen, want zoals eerder gezegd… ze zijn lelijk
  5. duikers horloges zijn te groot.

Duidelijke mening toch?

Toen kwam de Seiko binnen…


Pfff… dit had ik niet verwacht…

Op het eerste gezicht was ik verrast, of dat blij was of niet weet ik niet zeker. Ik pakte de seiko uit en voelde gelijk al de kwaliteit… Jeetje zeg dit voelt echt stevig en kwalitatief aan vergeleken met mijn “simpele” seiko 5.
Het bandje van de seiko maakte een flinke indruk op me, het voelt goed aan en ziet er heel strak uit!

Ik heb een hele kleine pols en het eerste wat ik dacht is dat de seiko er belachelijk uit zou zien op mijn pols. Heb de stalen band snel verwisseld met een Nato band omdat ik nog nooit een nato band heb meegemaakt.

Zelfs op mijn kleine pols voelde hij goed aan en zag het op zich ook niet mis uit! De hoogte van het horloge had ik ook flink onderschat. Toen ik het nog zonder bandje in me hand had dacht ik dat dit ding als de toren van Pissa zou uitsteken om mijn pols haha.
Eenmaal op de pols viel zelfs dat mee vindt ik:

Volgende dag gelijk meegenomen naar me werk.

Conclusie:
Ik heb een hekel aan jullie hier op HF… Nou ja technisch gezien is het niet IK die een hekel aan jullie heeft maar mijn PORTEMONEE haha :smile: Ik heb onlangs mijn vriendin beloofd om voorlopig geen nieuwe horloges aan te schaffen en toch sta ik nu weer rond te kijken voor een duikershorloge… :joy: Dit seiko is echt een must in iedere collectie. Het geeft mij het gevoel even sterk te zijn als de schild van Captain America :scream: I like it!

We hebben nu helaas 1 probleem… De FIF topic is helaas ten einde, ik laat de seiko nooit meer weggaan haha!

@dins1 is de volgende om de horloge te ontvangen. Stuur maar even je gegevens door dan zal ik hem klaarmaken!

9 likes

Leuk om te lezen. Hij staat goed op je pols.
Veel plezier met je zoektocht naar je eigen Turtle!

1 like

Leuk! Ik zit ook te loeren naar zo’n Blue Lagoon turtle maar zou het erg leuk vinden om er eerst eens eentje te proberen. Mag ik ook op de lijst? :slight_smile:

2 likes

Gave klok, maar wie trekt die lelijke wijzers er een keer uit.

Welke lelijke wijzers? :innocent:

Als je vind dat hij te hoog is kan je hem ook op rubber of staal zetten. Op zo’n nato ligt hij alijd hoger op de pols.

1 like

Leuk, ik stuur je een pb!

1 like

Seiko is veilig en wel aangekomen bij @dins1 . Ik wens je veel plezier ermee! :innocent:

2 likes

Vandaag is er idd een zeer grote doos gearriveerd, ik ga morgen eens op het gemak spitten en uitzoeken wat er allemaal inzit. @pedram en uiteraard @marnixmoed zeer bedankt alvast!

4 likes

Uitvogelen neem ik aan? De literatuur ligt er al klaar voor.

1 like

Met veel interesse dit topic gevolgd. Aangezien ik mijn SKX toch wel wat klein vind op mijn pols ben ik heel benieuwd naar deze Turtle. Kan ik een plekje op de wachtlijst krijgen?

Ik zie dat @ruudvv en @marijnr zich al eerder hadden gemeld. Zijn er verder nog wachtenden na @dins1?

2 likes

Dus de wachtlijst is nu:

@ruudvv
@marijnr
@ThomThom

?

1 like

Dit weekend de Seiko eens uitgebreid getest en hem meegenomen op een kampeerweekendje :innocent:

Toen hij vorige week arriveerde was mijn eerste indruk dat het een wel erg groot en kolossaal horloge was, ik ben vintage 34-38 mm gewend. Dit was dan ook de kans om eens te testen hoe zo’n dikke duiker bevalt. Wel de metalen band eraf gehaald en een nato erop gedaan, dat draag ik meestal in de zomer.

Hier even in het kistje gelegd tussen mijn andere horloges.

Het antwoord is dat ik in het blauwe gedeelte al alle seiko advertenties, die ik normaal oversla, heb gescanned. Test geslaagd dus! Groot en zwaar in vergelijking met wat er normaal rond de pols hangt, maar hij voelt zeer degelijk en comfortabel aan.
Goede lume ook:

Kortom, een duiker erbij op de wishlist, morgen nog een dagje ervan genieten en dan door naar de volgende gelukkige.

@ruudvv als jij via de PB je gegevens stuurt dan stuur ik hem van de week naar je toe.

Hf en met name @marnixmoed zeer bedankt voor deze mogelijkheid!

7 likes