Flipper it forward (1e Fiffer: Seiko Turtle)

Zonde! Turtles ftw!

Ik had de Padi. Gaat tzt wel weer een blauwe komen denk ik. Heul mooi. :+1:

Is een two piece nato niet gewoon een canvas band?

Dat vraag ik me al een jaar af. :slight_smile:

3 likes

Mocht je een perfecte blauwe zoeken… Ik heb een spiksplinter nieuwe liggen eventueel. Met perfect uitgelijnde alles.:joy:

1 like

Don’t know…

Volgens mij zitten er net als bij een nato dan ook twee paar van die metalen keepers/ringetjes op. Dat is het verschil volgens mij

1 like

Na een paar dagen met de turtle sluit ik me helemaal aan bij @ruudvv: gaaf horloge, echte bandenslikkert, wellicht iets te groot en zwaar voor mijn 17cm polsje. Maar het ei voor een leuke duiker is gelegd! Gauw eens kijken of ik ergens een SPB051 of een mooie Oris kan passen…

Zonet heb ik @ThomThom een berichtje gestuurd voor overdracht. Veel dank aan @marnixmoed voor het initiatief en @ruudvv voor het versturen :slight_smile:

5 likes

Vandaag de turtle in ontvangst mogen nemen van @marijnr :sunglasses:.
Ben benieuwd hoe deze bevalt ten opzichte van de SKX. Verslag volgt :thumbsup:

6 likes

Fantastische foto!

2 likes

Zie net dat @whyking nog op de ‘wachtlijst’ staat… we zijn je niet vergeten! :slight_smile:

2 likes

Ik had 'm gezien op de lijst inderdaad :+1:
Als het zover is krijgt @whyking bericht van me om 'm door te sturen. Tenzij hij niet meer wil natuurlijk, dan kan ik 'm nog wat langer houden :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

@ThomThom Ik wil de turtle zeker gaan ontmoeten, maar ik heb alles behalve haast dus neem je tijd en geniet van het horloge!

3 likes

Zo, we zijn alweer twee weken verder en deze schildpad heeft in die tijd verscheidene keren polstijd gekregen. Gezien mijn ervaring met de SKX007 (die ik zelf heb) is dat ook meteen de referentie waar ik deze SRP777 mee vergelijk.

Wat me allereerst opviel is dat de Turtle, ondanks de veel bredere kast, niet eens zo veel groter draagt dan de SKX. Komt wellicht doordat de Turtle vergeleken met de SKX laag is. En de minder brede kast van de SKX lijkt de hoogte van de SKX nog eens extra te benadrukken.

Daarentegen is de band van de Turtle een flinke jongen in vergelijking met die van de SKX:

Intussen had ik eindelijk weer een functionerende (en verwijderbare!) Super Oyster band. Deze op de SKX gezet om de twee horloges wat beter vergelijkbaar te maken. Excuus voor de crappy foto, maar het bandje was nodig om de kast op min of meer gelijke hoogte te krijgen :sweat_smile:

Wat me bij de Turtle opviel was dat ik iets van kleur miste. Gek genoeg geeft het ene oranje regeltje tekst bij de SKX al net dat beetje kleur wat ik mis bij deze Turtle. Het maakt het horloge mijns inziens daardoor wat ‘vlak’

Wat betreft de afwerking is duidelijk zichtbaar dat deze een niveau hoger is dan die van de SKX. De SKX heeft prachtige details, maar je ziet bij de Turtle dat er net iets meer bewerking is toegepast. De doorboorde lug holes bijvoorbeeld. En de combinatie van polishing en brushing op de caseback.

Eén van de meest in het oog springende details zijn de (bijna belachelijk) dikke lumedots op de dial. Het zit er strak op met duidelijke ‘randen’. Hierdoor is de lume (vergeleken met de SKX) niet alleen nog helderder, maar ook strakker. Het oogt heel ‘crisp’:

Bij het dragen van het horloge viel me al snel op hoe comfortabel de originele stalen band zit.

Door gebrek aan extra schakels (nou ja, de schakels waren er wel, maar de minuscule busjes van twee schakels waren er helaas niet meer…) zat de band eigenlijk net een micro-adjust gaatje te strak, maar nul problemen qua comfort, echt top.

Daarnaast voelt de gewichtsverdeling erg goed. Vermoedelijk door de bredere en relatief lage kast, in combinatie met de brede en best gewichtige band. Heel stiekem vond ik de Turtle lekkerder zitten dan de SKX (met Super Oyster in ieder geval).

Ondertussen begon het best wel serieus te worden tussen mij en SRP777, maar ik kon het niet langer voor me houden en moest haar de waarheid vertellen. Tijdens een onderonsje bij het haardvuur kwam het hoge woord er uiteindelijk uit: ik blijf bij SKX007.

SRP777 keerde zich van mij af. Begreep niet hoe ik toch de voorkeur kon geven aan zo’n dun scharminkel als de SKX007. ‘En haar achterkantje is niet eens gebrushed!’

Uiteindelijk begreep ze het wel. SRP777 is gewoonweg teveel horloge voor mij.
Voor het definitieve afscheid heb ik haar nog even plat gelegd:

Super bedankt @marnixmoed voor dit geweldige initiatief! Daarnaast dank aan @marijnr voor het persoonlijk bezorgen van deze Turtle. Ik heb zojuist @whyking een berichtje gestuurd om deze mooie duiker voorwaarts te flipperen.

Fijne avond!

17 likes

Kan me helemaal vinden in je verhaal :+1:

Erg mooie fotos ook!

2 likes

Mooi verhaal @ThomThom, leuk geschreven.
Als ik zo naar de foto’s kijk vind ik de skx eigenlijk gewoon mooier, door de minder brede kast.
Die moet er echt nog een keer komen zo’n SKX (todat de HFLE geleverd wordt heb ik mezelf en mijn vrouw alleen beloofd geen andere horloges te kopen, dus ik wacht nog even…)

5 likes

En dan is die vandaag bij mij aangekomen, mijn eerste Seiko duiker, hopen dat het niet al te goed bevalt want dan gaat het me weer geld kosten :slight_smile:


@ThomThom bedankt.

4 likes

Nice! Who is next? Zijn er nog aanmeldingen binnen gekomen of kan ik eens kijken of deze klok mij wat doet en wel op mijn pols past.

Volg dit topic al een tijd en meedoen is altijd leuker dan toekijken (gaarne geen sexuele woordgrappen of andere toespelingen van @anon50762135EV)

Zoals je weet moet je daarvoor niet bij mij zijn maar bij mijn kornuiten @25tien, @Logie en @HanDavinci

1 like

Zo jammer dit…

want… zo zijn wij niet!

1 like

Heeft die predator jou ook al PB’s gestuurd?

2 likes