Flipper it forward (1e Fiffer: Seiko Turtle)

Toch lijkt het op de foto wel te kunnen, misschien kwestie van wennen :wink:

PS: Het is toch geweldig dat dit initiatief gewoon al zo lang kan bestaan :confetti_ball: :thumbsup:

1 like

13 likes

Inderdaad top initiatief!

En qua formaat went het snel. Alleen is nogal groot verschil van 36mm naar dit. Plus hij is wat hoger.

2 likes

:smirk: Is dit een quote uit je favoriete film?

1 like

Ook niet…

2 likes

Het is en blijft op staal:

2 likes

Het horloge is nu een weekje in mijn bezit. Ik moet zeggen dat ik dit een superinitiatief vind van @marnixmoed :thumbsup:

Mijn eerste reactie toen ik het horloge om deed, was dat ik hem zeer grof/groot vond. Dit kwam ook mede doordat het horloge dat ik ervoor om had een DateJust van 36mm was. Het formaat went snel en draagt comfortabel!

Wat ik mooi aan dit horloge vind, zijn de indices, de kastvorm en de lumen.

Het horloge zou ik zelf nooit kopen omdat hij mij toch te groot is voor mijn polsjes. Maar ik snap de fans van de Turtle nu wel!

Mijn eerste en enige Seiko gaat volgende week weer naar de volgende. Dus…
@bouke, stuur je in een PM je adresgegevens? Dan zal ik deze week even tijd moeten zoeken om het pakketje klaar te maken en volgende week te verzenden :thumbsup:

2 likes

Hij is weer op doortocht!

2 likes

En daar was ie dan weer! @RBK heeft de Turtle doorgestuurd naar mij, waarvoor dank!!

Hij kwam zojuist aan… er zit onderhand een behoorlijke doos omheen! Eerst maar eens kijken of het pakketje veilig is:

Openen:


Lijkt wel NASA :joy:

Daar is de inhoud!

De Turtle zat nog op staal. Vorige keer niet eens geprobeerd.


Nog net wat te strak. Dus even klussen:

En klaar voor een pocketshot:

Even, in de forumgedachte, wat nieuwe tot z.g.a.nieuwe nato’s in 22mm toegevoegd aan het pakket:

En toen gauw op rubber! Waarop de Turtle hoort in mijn optiek.

Zit gelijk weer als gegoten!! Nou eens een korte periode overwegen of deze topper er nou wel of niet eens moet gaan komen.

@RBK bedankt voor de levering. @marnixmoed nogmaals bedankt voor dit geweldige initiatief :smile:

13 likes

En weer op weg naar @Selie

Deze keer minder gedragen dan de vorige keer dat ik hem had. Wijzerplaat is geweldig… op kastgebied wint de skx het toch (qua slankheid, niet qua afwerking).

Toch mooi om het nu zeker te weten :slight_smile:

3 likes

Of ze nou naar de overkant willen of niet :joy:

2 likes

Het lijkt mij ook leuk om dit horloge eens te passen. Kan ik mij inschrijven?

1 like

Momenteel is de Turtle onderweg naar mij. Daarna is @S_Augustinus aan de beurt.
Daarna @Sirlatete.

(Even een wachtlijst update voor het leesgemak)

2 likes

Mij lijkt het ook leuk om dit horloge een keer te proberen!
Ik weet niet of er nog speciale voorwaarden zijn waar je aan moet voldoen?

1 like

Ik weet ook niet meer precies wat er besproken was., maar wat ik me globaal kan herinneren:
Verslagje delen over je ervaring zou gewaardeerd worden.
Gratis overdragen (al dan niet per post of in persoon) aan de volgende.
En niet stiekem op Marktplaats verkopen :wink:

4 likes

Dat zijn voorwaarden waar ik wel aan kan voldoen :sunglasses:
Graag zou ik op de lijst komen!

Dat gezegd hebbende…

Ik heb de vorige keer een uitgebreid verslag gedaan over het wel en wee met de Turtle… Deze keer was ik wat korter (de liefde was gewoon over) maar ik zal z.s.m. toch nog eens puntsgewijs op een rijtje zetten waarom ik de Turtle uiteindelijk niet zelf ga aanschaffen.

Blijft HET initiatief van de afgelopen jaren wat mij betreft dit flipperschildpadje :slight_smile:

2 likes

Het hoeft ook geen opstel te worden. Je kunt ook zeggen dat je em mooi vond, maar te groot. Leuker om te lezen Is om wat uitgebreider in te gaan wat je precies mooi vond, kon waarderen, wat je minder vind, etc.
Zo heeft de rest misschien ook wat aan je ervaringen en inzichten.

2 likes

Precies. Vandaar dat ik daar nog wel weer eens voor ga zitten :wink: Puntsgewijs wat plusjes en minnetjes.

1 like

Een kleine week in mijn bezit nu, maar hij mag weer door.
Hij viel mij kleiner dan ik had verwacht. De stalen band was wel als verwacht met de blikken Seiko sluiting. De band is momenteel te lang voor mijn pols en ik had geen zin om in te korten, dus ik heb hem op rubber gedragen. Dat rubberen bandje is wel erg comfortabel. (zeker voor Seiko) en dat zou dan ook zeker mijn voorkeur genieten.



Ook even op nato. Dat stond ook erg goed.

Met de lume is niets mis. Dat is Seiko als altijd:

Ook onze kat moest natuurlijk even de Turtle zien:

Verder heb ik voor degenen die dat interessant vind een kleine vergelijking gemaakt wat betreft het formaat tegenover een Monster en een MM300.

Turtle naast een Monster:



Turtle naast een MM300:



De MM300 is duidelijk dikker, maar oogt door de dikkere bezel toch een stukje kleiner.
Het lichte gewicht van de Turtle zorgt er wel voor dat hij iets comfortabeler draagt dan de MM300. Het verschil qua comfort is vrijwel gelijk aan de Monster.

Concluderend weet ik nu dat ik geen Turtle zal kopen, omdat er simpelweg teveel overlap is met de MM300 en die dan in iedere situatie de voorkeur krijgt.
Wel zou ik een oranje Turtle overwegen als die ooit komt. Die zou dan mijn SKX011 moeten vervangen. De Turtle is in mijn idee namelijk wel gaver dan een SKX. De afwerking is beter en de diepte van de dial door de opgelegde indexen maakt hem een stuk interessanter om naar de kijken dan een SKX.

Bedankt @marnixmoed voor deze mogelijkheid! De volgende in de lijst is @S_Augustinus.

16 likes