Flipper it forward (1e Fiffer: Seiko Turtle)

Net een pb gehad van @Leim. Als @Sirlatete eerder is mag het horloge daar uiteraard eerst heen!

1 like

Wat is het geworden?

2 likes

Wat denken jullie dat het is geworden?

1 like

Alpinist¡¿

De Seagull ?

1 like

Speedy?

Patek Philip grande chimera?

1 like

In 1x goed :wink:

2 likes

Dan wil ik wel in wel op de lijst :upside_down_face:

1 like

De eerste avond op de blauwe nato

,
Vandaag op de volgende:

Toch zie ik dit horloge het liefst op staal, rubber of leer om deze reden:
Gelukkig zijn er genoeg banden, misschien ook nog iets van mijzelf proberen.

4 likes

Begrijp wat je bedoelt. Voor de looks bestaan er ook 2 piece nato.
Maar voor het duiken lijkt me een echte nato zekerder.

Laat dat nu net hetgeen zijn waarvoor we het horloge niet gebruiken.

Ik heb zelf een zeer dunne leren nato op mijn bulova moonwatch, dat scheelt een hoop met deze nato. Maar die nato is ook alles behalve geschikt om te duiken.

Heb een keer in mijn leven gedoken, bij een tweede keer gaat mijn duiker mee.

1 like

Dan zou ik persoonlijk toch een gewone nato gebruiken. Met een gevouwen gesp, dus zonder springbar. Als een springbar bij 1 vd lugs breekt, kan de andere zn redding zijn.
(Uiteraard geldt dit niet voor geschroefde pinnen.)

Ik vermoed overigens niet dat Fiffer 2018 een geschikte metgezel zal zijn :wink:

Oeh, een hint!
Maar er zat geen duiker tussen de opties toch? Dus er valt weinig af …

1 like

9 likes

Fijne keuze!

1 like

Heel eerlijk gezegd was dit ook de enige die ik was ‘tegengekomen’. De andere modellen (ook de Casio steel) niet gezien.

Toegegeven, ik heb ook niet heel intensief gezocht. Maar bij de paar juweliers en horlogeries waar ik langs liep had ik ze niet gespot.

Maar op zich vind ik de Seagull ook geen verkeerde keuze. De Turtle is groot (45mm), maar past nog best op eeb niet hele grote pols. Bij de Seagull is het net andersom. Hij is met 36mm best klein, maar door zn rechte lange lugs staat ie op een gemiddelde pols niet verkeerd. Daarnaast is het een chrono en een handopwinder. Elementen die misschien niet iedereen heeft gehad. Ik ben voor de versie met plexi/acrylic glas gegaan. Ook iets wat tegenwoordig niet zo gangbaar is door al het mineraal en saffier. En dan nog zn typische Chinese looks. Die kom je elders niet zo gauw tegen.
Al met al hoop ik dat deze Fiffer genoeg eigens heeft om het voor de geinteresseerden een leuke kennismaking te laten worden.

Het is alleen wel de 2e Fiffer die ik zelf ook al heb :expressionless:
Was extra leuk gewas als het een model zou zijn geweest die ik nog niet had.
Volgend jaar maar beter zoeken :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Voor nu, wie in de omgeving van Den Haag is geinteresseerd om de Seagull als eerst in ontvangst te nemen EN voor een iets grotere (kartonnen) doos te zorgen, zodat ie verder rondgestuurd kan worden?

5 likes

Afstand is relatief toch :angel:

Toffe keuze!

Toffe keuze!! :smiley:

Geweldige keuze!