Fortis only

11 likes

11 likes

14 likes

9 likes

Omdat DHL er weer eens een potje van maakt en de stalen band al 2 weken voor controle bij de afdeling inklaring ligt, maar even een foto zonder band.

Deze Official Cosmonauts Chronograph is één van de 250 stuks die gemaakt zijn met het PC-7 Team logo. Het demo team van de Zwitserse luchtmacht.
Dat opzich maakt het al een bijzonder horloge, maar deze heeft ook nog TURBO op de wijzerplaat staan. Deze uitvoeringen zijn destijds gemaakt voor de piloten van het PC-7 Team en omdat het een 9-koppig team betreft, ga ik er stiekem van uit dat er maar 9 van de 250 deze extra bedrukking hebben.
Ik heb er eentje kunnen vinden die door Fortis en PC-7 Team geveild is voor een goed doel, maar dit ging om een ongenummerde versie die later is gemaakt. Deze is verkocht voor €5.500

Het LE nummer is 38/250. A-938 is het staartnummer van één van de Pilatus vliegtuigen waar het team mee vliegt. De overige 8 staartnummers zijn willekeurige A-9xx nummers, dus ik heb het vermoeden dat deze ook overeenkomen met de LE nummers van de OCC’s. Weet jij of dit klopt @ABCSteed

14 likes

Als dat goed onderbouwde vermoeden klopt, dan heb je een bijzondere unieke Fortis weten te bemachtigen! :small_airplane:

Benieuwd naar het antwoord van @ABCSteed. Tevens benieuwd naar de foto’s zodra de band er om zit.

1 like

@Hornet
@Rooms

De eerste info die ik had, leek het of elk “PC-7 Team” lid zijn eigen callsign op de plaat zou hebben gekregen. Maar het is als volgt. Er zijn er naar verwachting 15 gemaakt met “Turbo” op de wijzerplaat. Elke vlieger van het team heeft namelijk Callsign TURBO. TURBO1 t/m TURBO9. Turbo vanwege het feit dat de Pilatus PC-7 een turboprop trainer is. Overigens is dit toestel ook in gebruik bij onze Koninklijke Luchtmacht. Dus maximaal 15 stuks met TURBO als toevoeging. Of de LE nummers corresponderen met het Serial van het toestel weet ik niet.

Geschiedenis van de PC-7 Team Editions:

De meest recente “PC-7 Team” versie, 2023

100 stuks in zwart titanium, triple GMT, COSC.
Met hybrid strap en hookstrap.

2019 Versie:

In 3-hand en chronograaf versie. Geleverd met 2 banden, houten box, badge, travelcase en 2 schroevendraaiers. Elk 300 stuks geproduceerd. Naar aanleiding van 30 jaar PC-7 team
Is voorzien van een prachtige caseback, rode 7 op datewheel en een limited slideclasp, exclusief voor dit model ontwikkeld. COSC

9 likes

Thanks Arjan! :+1:t2:

Ongeveer 15 stuks dus. Nog steeds flink gelimiteerd :grin:

4 likes

Gaaf, mooie vondst!!

2 likes

Fortis zoekt er weer een horlogemaker bij:

1 like

Vandaag weer afgestoft :slight_smile: . Het doosje begint het na 16 jaar toch wel moeilijk te krijgen :slight_smile:

6 likes

Heel mooi, tja het doosje…
Erg gaaf dat je de space velcro hebt, daar is vraag naar :wink:

3 likes

Ja dat geloof ik best! Die space velcro zit al sinds ik het horloge heb in het doosje. Gewoon als nieuw , hij ruikt zelfs nog nieuw :stuck_out_tongue: helaas past hij niet om mijn pols. Maar vind het originele lederen bandje en de vlindersluiting ook wel wat hebben!

1 like

Mocht je hem ooit willen verkopen, laat het me weten :wink:
Ook zeker heel mooi!

1 like

Release date: 13-5-2024.

• de “first edition was binnen een paar uur uitverkocht
  • Deze uitvoering zal ook snel uitverkocht zijn :blush:

6 likes

12 april International Day of Human Spaceflight

Fortis Novonaut N-42 “AMADEE-24”
Release datum 13 - 5 - 2024 13h00

#thisisnotamoonwatch