Fortis fans,
Ik wil deze advertentie even hier onder de aandacht brengen
ik heb de marinemaster m40 geretourneerd waar ik hem kocht; toch niet mijn ding. Ik vind de filosofie van het merk, de kwaliteit en de eigen, moderne looks gaaf, maar om de pols toch groot en zwaar voor mijn smaak en geen klik …
Kan gebeuren, hij stond wel erg goed moet ik zeggen!
Kuifje en Fortis
Vandaag is het 13 januari! Een leuke dag omdat de zon lekker schijnt maar het is ook een leuke dag omdat ik voor het eerst 24 uur kan kijken naar de oranje gekleurde datum op mijn eerste Fortis (Berlac Fluor Orange). Wat een gaaf detail!
Het is voor mij een voorbeeld van hoe een horloge-(merk) voor je kan gaan leven als je je erin verdiept en dat deze verdieping ook kan leiden tot een mooie aanschaf.
Natuurlijk had ik, als horlogeliefhebber en relatieve starter op dit forum wel eens van Fortis gehoord. Als bezoeker van Watch-Time Dusseldorf 2024 heb ik de horloges ook werkelijk in de hand gehad maar wat voor mij werkelijk de trigger was om me verder in dit merk te verdiepen was een toevallig gesprek, tijdens het nuttigen van de lunch op de beurs. Deze persoon bedroop mij spontaan met zoveel enthousiasme voor “zijn” merk Fortis dat ik me afvroeg of ik iets gemist had, ja dus…(Arjan bedankt!)
Na bovenstaande ontmoeting heb ik de afgelopen maanden de nodige tijd besteed aan het scrollen, bekijken en lezen van van alles dat er over deze horloges te vinden is op het web, en dat is nogal wat. Wat me opgevallen was dat in veel filmpjes die zijn opgenomen in de fabriek in Grenchen een nadrukkelijke bijrol is weggelegd voor de daar aanwezige mini-raket uit de Kuifje stripboeken. Eigenlijk een icoon “op zich” en een beeld dat vanuit mijn jonge jaren kennelijk in mijn geheugen gegrift staat, zo herkenbaar als “de raket van Kuifje”. Bij mijn bezoek aan “Kuifje het immersieve Avontuur” bij de Westergasfabriek in Amsterdam kon ik een klein exemplaar van deze raket kopen die ben die gaan verbinden met mijn plan om een eerste Fortis aan te schaffen.
Ik heb aan mijn gezin uitgelegd dat deze miniatuur-raket op de keukentafel moest blijven staan totdat ik mijn eerste Fortis zou hebben bemachtigd. En dat laatste is uiteindelijk vorige week gebeurd. Ik ben nu de trotse bezitter van een Novonaut Legacy en daarom zal voortaan ieder 13e dag van de maand een oranje tintje krijgen en mag de raket verplaatst worden naar een ander plekje in huis.
Leuk verhaal.
Ik word altijd blij van enthousiaste mensen.
Wat een leuke post op #fortisthe13th. Bedankt voor je positieve woorden! En welkom bij de FortisFamily!
Heel graag gedaan, je hebt een mooie keuze gemaakt!
Veel draagplezier!
Gefeliciteerd!! Mooi hoor de Novonaut Legacy!!
Ha, herkenbaar
Super cool, mooi verhaal hoor. Gefeliciteerd met je prachtige NA!