Fortis only

P-watches en Kunke, hebben ze altijd voorradig, Na bestellen bij Frank, de volgende dag in huis.

2 likes

Top!

2 likes

Hij bevalt me erg goed, echt een mooie nieuwe aanwinst!

1 like

Thanks, dat wist ik vorig jaar nog niet :wink:
Ik heb ze na een mailtje naar Fortis wel gekregen, maar dat duurde een flink aantal weken.

1 like

Dat is vervelend, had je rechtstreeks bij Fortis besteld? Of via een niet dealer neem ik aan?

1 like

Ik heb een mailtje naar Fortis gestuurd en uiteindelijk zijn ze via het service center in NL geleverd, alleen kan ik het mailtje even niet meer vinden, dus weet ik nu niet meer waar ze toen vandaan gekomen zijn :thinking:

Maar het is niet zo dramatisch hoor, want vrijwel gelijk nadat ik het horloge in 2007 gekocht heb (bij Jos Bergsma) heb ik een originele bruine leren band gekocht en ook gelijk 2 setjes schroefjes……dus was het wachten nu niet zo’n probleem.

Maar ik heb de websites voor deze Fortis servicepunten direct opgeslagen!

3 likes

:+1:t2:
De servicecentra voor de BeNeLux zijn nu gecentraliseerd naar 1 centrum: Kunke.eu.
Bij vragen laat het me gerust weten!

4 likes


Vannacht monteren, morgen volgen de beelden.

5 likes

Nice! Ik ben benieuwd

2 likes

afbeelding|375x500

16 likes


Uh…tja. afgebroken schroefje, dat zit nu in de stang. Wat een drama zeg, die schroefjes dat slaat natuurlijk nergens op in mijn opinie.
Zijn er fatsoenlijke alternatieven?

6 likes

Naar man. Ik hoop dat @ABCSteed je kan helpen met dat schroefje. Die band is wel vet!

2 likes

Haha, zal wel mijn lompigheid zijn. Het idee van een pen met een schroef is natuurlijk tof, maar ik zou zeggen daar zit een verbeterpuntje…
De band draagt overigens goed.

3 likes

Ik heb die schroef ook op mijn b42, gelukkig nog geen gedoe ermee gehad.
Ik had ook geen idee dat het zo kwetsbaar was.

Die band is tof, staat het horloge goed

3 likes

Ik heb inmiddels zo’n 3-4 horloges door Kunke laten opknappen/servicen. De wachttijden nemen toe maar de service is prima.

3 likes

Het schroefje hoeft alleen aangedraaid te worden. Het is uitnodigend om het net wat steviger aan te draaien. Erin draaien is echt genoeg. Heel stevig vastdraaien niet nodig. :wink:
Stuur een berichtje naar Frank of bel hem even dan is de kans groot dat de volgende dag je bestelling binnen is:
https://www.p-watches.de/Information/UEber-uns/

5 likes

Die heb ik zojuist al besteld.

2 likes

Vanaf 2019, met de komst van de nieuwe modellen zijn de bandpennen veranderd.
Bij de groene pijlen zit schroefdraad en aan het einde komt er een klein dopje als afsluiting. Onbreekbaar.

4 likes

En iets dergelijks is niet te krijgen voor oudere modellen?

2 likes

Helaas niet. De nieuwe modellen zijn 21mm lugbreedte. Maar zoals gezegd, wanneer je het schroefje lichtjes indraait en niet met kracht doordraait, zal deze niet sneuvelen. Het schroefje dient er ten slotte uitsluitend voor om de bandpen op zijn plek te houden.

3 likes