G-Shock only II (Deel 1)

2 likes

kijken op Eglobal, wel ca 3 weken wachttijd :wink:

2 likes

14 likes

10 likes

Vandaag weer deze über G.

GW-5000-1jf.

10 likes

@Watch2Morrow, je broer😉

Super blij mee

8 likes

Tof ding hè? :+1:

Heb jays & Kay’s adapters besteld, ik ben super benieuwd

1 like

Toch even een kleine update :slight_smile:

Het g-shock virus heeft mij toch wel gegrepen. Nadat ik vorig jaar het land af ben gereden om een mooie GWG-1000 over te nemen, was ik verliefd. Poah.

De Mudmaster heeft een tijd lang dag en nacht om mijn pols gehangen, en doet dienst als navigatie middel tijdens trailruns. Maar daar beginnen de ‘problemen’
Wanneer ik ga rennen, doe ik vaak 30-40 minuten naar het noorden, 30-40 min richting het oosten en dan weer terug navigeren naar de auto.

Daar merkte ik toch dat het gebruiksgemak iets minder is met de Mudmaster. Je moet helemaal uit het stopwatch of timer menu om bij het kompas te komen. En dat met de slechte leesbaarheid van het negatieve display, is soms lastig!

Dus extra kompas erop, maar dit zat niet echt lekker

Intussen natuurlijk als beginnend liefhebber elke dag op het horloge forum en daar zag ik de GW-M5610. Een echte ‘klassieker’ in mijn ogen (niet echt natuurlijk, maar retro looks)
Deze knaller met al de stalen band sprak mij ontzettend aan, zeker omdat ie iets kleiner is dan de Mudmaster, maar ook vanwege het positieve display.

Door dat draag gemak (lage gewicht en vooral minder dik), merkte ik dat de Mudmaster iets meer naar de achtergrond verdween.

Maar man man man, wat vind ik het toch een stoere klok en esthetisch helemaal af.

Foto van het internet, want zo knap kan ik hem er niet op krijgen:

Toch weer kriebel.

Vanwege de vele rangemans die hier passeren heb ik dan ook maar de trekker overgehaald en is vanmiddag de nieuwe telg binnengekomen! De GW-9400 Rangeman :slight_smile:

Ik wilde niet die B1000, want daar zit voor mijn smaak te veel poespas op en daar is natuurlijk ook de prijs naar.

Foto van ver en ingezoomd voor een ‘echt’ beeld (tel de pixels haha)

Happy de peppie en aankomende zaterdag lekker uit proberen in de duinen!
Wat mij nu al wel opvalt is dat hij toch heel veel lichter en ‘smoother’ aanvoelt dan de Mudmaster.

Mooie hobby.

11 likes

Hoi Martijn,
Goed te horen dat je mudmaster nog steeds bevalt.
Hadden we maar wat meer tijd gehad toen, de rangeman had ik ook.
Als je de 5610 leuk vindt, moet je toch eens proberen de gw5000 te scoren, wat een prachtig horloge topafwerking en made in Japan.
Veel plezier met je G-Shocks.:grinning_face_with_smiling_eyes::+1:

3 likes

Ja die staat ook zeker op de nominatielijst! Echter wil ik de onlangs gelanceerde parel MTG-B2000 ook nog wel eens bekijken :slight_smile:

Er is een hoop moois!

3 likes

Martijn, dan wil ik je nog een tip geven, ga dan voor de top, de MR-G gebruikt kosten ze niet meer dan een nieuwe MTG.
Deze MR-G is zoveel beter.
Kijk maar eens op YouTube, op makro niveau kan hij zich meten met een Grand Seiko.

1 like

Die Gw9400 staat ook nog op mijn verlanglijst.
zeer strakke klok maar Mudmaster is Uber cool

M’n NA, een Gulfmaster GWN-1000B-1BER :ocean::slightly_smiling_face:

4 likes

Zie ik net pas de advertentie op dit forum voor de 5000 j

Dikke pech. Te laat.

Als troost de 5610 maar besteld op Amazon.

6 likes

Heb hem ook gehad, heerlijke klok!

Veel draagplezier.

2 likes

Thanks.

Komt morgen al.
Meneer Amazon is snel.

1 like

8 likes

Dank je. Ben er erg blij mee…:slightly_smiling_face:

En daar ging de deurbel. Meneer Amazon.

16 likes