Gebruik van "Onderwerp" op dit forum

L.S.,

Ik ben nieuw op dit forum (“newbie”).

De inhoud vind ik heel interessant maar het is zo lastig “browsen”.

Onderwerpen als:

• " Nieuwe aanwinst"
  • “Woensdagmiddag!”
  • “Oeps … sorry!”
  • “Mijn nieuwe aanwinst”
  • “skx781k3”
  • “Die zal wel kapot zijn?”
  • “Dilemma”
  • etc. nog meer vage onderwerpen.

zeggen mij zo weinig, want ze zijn zo vaag.

Moet ik dit soort berichten allemaal lezen of gewoon maar overslaan? Liever had ik een meer precieze aanduiding van het onderwerp van een bericht.

Allereerst een hartelijk welkom hier op het forum, Lunesa.

Wellicht begrijp je er meer van wanneer je wat meer ingelezen. Ik zal een paar onderwerpregels langslopen die jij noemt:

• nieuwe aanwinst / mijn nieuwe aanwinst: wanneer één van de deelnemers een nieuw horloge of klok, of in ieder geval iets met wijzers of een andere wijze van tijdsaanduiding, heeft bemachtigd dan wordt dit gepresenteerd in een niuew topic met de aanduiding: Nieuwe aanwinst.

• woensdagmiddag: op woensdag wordt in dit topic door de deelnemers gepost wat zij op die dag dragen. Dit is historisch zo gegroeid. Het is niet duidelijk waarom dit woensdag is geworden, had net zo dinsdag of vrijdag kunnen zijn ;).

• skx781k3: is een horloge van Seiko. De schrijver zal hiermee hebben willen aangeven dat het onderwerp betrekking heeft op het genoemde horloge. Kan van alles zijn.

Wanneer je een weekje meedraait zal al veel duidelijk worden. Ben het met je eens dat het niet slim is om heel cryptische onderwerpteksten te bedenken. Aam de andere kant is het zo dat het ook niet altijd makkelijk is om in een paar woorden een onderwerp weer te geven.

Veel leesplezier hier en ik zie uit naar je inbreng op dit forum.

Gerwin

Of je ze allemaal moet lezen … niets moet natuurlijk, en als het je niet interesseert welk horloge een trotse mede-forumer aan zijn of haar collectie heeft toegevoegd, dan zou ik zeggen: sla die maar over :wink:

Okee, “oeps … sorry” en “die zal wel kapot zijn” zeggen inderdaad ook niet zoveel, maar één ding is zeker, als je het onderwerp opent dan gaat het over onze passie … horloges. Soms, lollig, soms serieus, soms dramatisch, maar altijd de moeite waard om te lezen :smiley:

Welkom Newbie, en veel lees en schrijfplezier gewenst.

Ruud

Ik heb niets aan Gershwin en Ruud toe te voegen. Rest mij je alleen welkom te heten. Bij deze!

Welkom Lunesa…

Geloof me, over enkele weken plaats je net zulke onbegrijpelijke omschrijvingen als alle andere WIS’ers hier. (WIS = Watch Idiot Savant)
In het begin zal het even wennen zijn, maar geloof me… het went snel.

We hopen je vaak hier tegen te komen. O ja, welke horloges hebben je interesse? Of heb je misschien zelf horloges?

gr,
Hans Mennink

Aan allen die reageerden,

Veel dank voor jullie reacties en de bemoedigende woorden!