Geen horloge maar toch hier beland

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Hey, welkom op HF. Leuk, een horloge uitzoeken. Dan doen we hier maar al te graag! :smile:
Even twee vragen; dit kan helpen bij het vinden van jouw ideale horloge. Heb je een budget in gedachten en wil je dus inderdaad een vintage horloge of sta je ook open voor nieuw?

2 likes

Russen zijn makkelijk te vinden hoor, geen probleem. :wink:

Mooie Raketa inderdaad. Al heb ik het meer voor die van de interne markt - met cyrillische dial dus. Zou me ook vragen stellen bij de authenticiteit van dat exemplaar, de dial is verdacht wit voor een oude Rus. Maar goed, dat is dan weer een ander onderwerp. Andere merken om naar te kijken in die trant: Poljot, Vostok, Slava, Pobeda, Moskva, Signal, Strela, …

Welkom aan boord. Hou je vast, stroomversnelling in aantocht :wink:

2 likes

Erg mooi inderdaad en zeker in mijn smaakgebied! Dunner en nieuwer dan de SARB065 die hier te koop staat denk ik? Misschien moet ik mijn hang naar vintage ook wel loslaten.

Ik bedoelde hier: TK Seiko SARB065

Of deze:

Of een Rus voor € 75,00

2 likes

Voor mijn eerste horloge, dat ik vrijwel dagelijks zou dragen, wil ik 200 tot 400 euro uitgeven. Dan kan ik nog een beetje sparen voor die vintage Seamaster.

Ik heb me tot nu toe georiënteerd op vintage en merk dat dat mijn sterke voorkeur heeft maar lees ook steeds meer over de mogelijk problemen die het online vintage kopen met zich meebrengt. Ik ben niet goed in gepriegel dus ik vrees dat een extra hobby als horlogemaker er niet voor me in zit. Nieuw is dus misschien ook wel verstandig om te overwegen. Ik vind alleen de oude automaten zoveel charme hebben.

1 like

Vintage kopen is lastig. Er zijn veel samengestelde horloges, India specials, kapotte horloges, enz. Als je ze dan dagelijks gaat dragen moet je ze eigenlijk ook even laten servicen. Ik ben er ook ooit zo ingerold en begonnen met het merk Helbros. Gewoon niet teveel aan uitgeven en accepteren dat dingen soms kapot gaan. Er zijn hier horlogereparateurs actief die ook wel oudere modellen fixen tegen acceptabele prijzen. Vintage kopen is wel leuk. Ik heb nog steeds een stuk of 30 Helbrossen die eigenlijk niet meer draag sinds mijn Omega er is :sunglasses:

1 like

Ja, ik heb twee vintage horloges (een Seamaster en een Certina). Maar voor het probleemloze praktische gebruiksgemak grijp ik toch eerder naar een modern horloge. Maar goed, voor de vintage looks en hedendaagse betrouwbaarheid, wat dacht je van deze?
Certina DS-1 Big Date PM80 - Horlogemarkt (horloges) - Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges

2 likes

Hallo Chaim,

Van harte welkom op het enige échte Horlogeforum van de hele wereld! :sunglasses:

Je bent hier in goed gezelschap v.w.b. jouw uitgesproken smaak en wensen. Wanneer je het geduld hebt om hier eens rustig rond te kijken en mee te doen, dan gaat het volgens mij helemaal goedkomen met jouw horlogedoel.

Hou vooral ook de bruine rubriek (vintage) in de gaten als je de vintage modellen/merken wilt leren kennen en kennis wilt opdoen. En de blauwe rubriek (het verkoopgedeelte) geeft je een gevarieerd aanbod van horloges van forumleden, zowel vintage als modern, waarmee je een start zou kunnen maken.

Geniet van jouw reis door horlogeland! en hou ons op de hoogte van hoe de reis verloopt!

Veel plezier gewenst! :slightly_smiling_face:

1 like

Welkom en heel veel plezier.
Er komt vast wel iets moois op je pad.

1 like

Leuk hier ook iemand die voor een groep kinderen gaat staan en verwacht dat ze luisteren. Teevens een voorkeur voor oude Russische vintage horloges, mits er geen hoofden, vlaggen of wapentuig op staat.
Het sleutelen is dan wel weer mijn voorkeur.

Weet niet of je ze in perfecte conditie wil hebben of dat er patina op de plaat mag zijn en de kast wat sporen van de jaren mag hebben.

Bram

1 like

Proberen zoveel mogelijk te passen, sommige modellen vallen namelijk anders… en ook persoonlijke voorkeur speelt een enorme rol.

1 like

Welkom, zo te zien heeft klassiek vintage de voorkeur? Twee suggesties in die hoek: de Kirovskie crab en de Start.

3 likes

Welkom en hou de hand aan de versnellingspook :grinning:

1 like

Welkom op HF Chaim en veel plezier hier gewenst! Neem lekker de tijd om naar een leuke oude Omega te kijken, zo kocht ik bijvoorbeeld een paar jaar geleden voor €295,00 een prima Omega handwinder uit de sixties (Redial):

6 likes

Hahaha, nouja, ik verwacht in ieder geval dat ze zoveel mogelijk luisteren. Maar ook ik ben een puber geweest en weet dat ook mijn brein daar niet altijd toe in staat was.

Patina vind ik vaak wel wat hebben en ook sporen zijn geen bezwaar, het zijn uiteindelijk gebruiksvoorwerpen (toch?).

1 like

Dank en wat een prachtig horloge! Ik ga mijn geduld oefenen.

1 like

Dank je wel en succes!


2 opties in oude Russen. 1 wat meer casual en de ander geschikt voor net.

1 like