Germinal Voltaire, wie kent dit merk?

This watch dates back to 1970s and measures a full 34.mm wide not counting crown by 41 .mm long (end to end), this is very thin and has a original silver dial with gold markers and matching black hands and, this watch has a 17-Jewel manual wind swiss movement and is SIGNED Germinal Voltaire.

Wie kent het zwitserse merk GERMINAL VOLTAIRE ?

Graag reactie. Groetjes Gerard

Ik ken dit merk persoonlijk niet, maar het komt voor in mijn documentatie over Zwitserse horloges: geproduceerd door Germinal S.A. te Chaux-de Fonds.

Maar wat zit er in voor uurwerk? Hoe goed is het c.q. hoe zeldzaam is het c.q. welke technische bijzonderheden heeft het.

Terzijde, “onbekende” Zwitserse merken uit de periode 50 - 70 hebben een goede prijs / prestatie-verhouding i.t.t. de hedendaagse “bling” merken.

Momenteel draag ik een vintage, uit begin jaren 70, dat al meer dan 2 weken spot-on-time loopt en mij Euro 15 heeft gekost en wat adjusteren van de balans.

Hallo Gerard,

Is de eerste maal dat ik er van hoor.
Heb eens gegoocheld en er kwamen verschillende horloges tevoorschijn van dit merk en ook dit model. Maar dit zal je ook al wel gedaan hebben.
Er zit een AS caliber in, maar ik kan zo direct niet zeggen welk, gelijkt op de AS1700 of 1900 serie, maar is toch een verschil in van afwerking, zou kunnen dat er calibers gereserveerd zijn voor dit merk. Kom je nog tegen zoals bij Eterna.
Voor de rest kan ik er dus ook niet meer over vertellen.

Groetjes,
Freddy

Zie bijv.: http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?01&zenoshop&0&usau&1056553257

AS uurwerken zijn m.i. behoorlijk degelijk.Mijn ervaring: als je een AS werk opwind merk je het verschil qua degelijkheid met andere uurwerken.

Het is een watch imp.corp uurwerk 7 jewels ???. Zegt mij niets en op internet kan ik niets vinden

Ik heb het horloge nu 2 weken en het loopt als een tierelier. Opwinden voelt solide en de wijzerplaats is mint. het uurwerk is schoongemaakt en het kristal is smetteloos, de kast is 14k solid goud. Ik heb er 300 USD voor betaald omdat ik het een mooie klok vond met een nieuw hirsch lederen kroko-bandje.

Groetjes Gerard

Dit is em.

Oeps in vorig bericht 7 jewels gezegd, moet 17 zijn.

Groetjes Gerard

Het merk ken ik niet Gerard, maar vind het mooie klok. Gefeliciteerd met deze aanwinst!

Onder het balanswiel staat AS 1746. Dit is het merk en calibernr. van het binnenwerk.
Germinal Voltaire is een plakmerk, dus een firmanaam.

mvg,
Freddy

Je kunt wel zien dat Freddy vaker naar kleine objecten zit te turen ;). 't Is dat je het zegt, ik had de aanduiding niet kunnen lezen.

Gerwin

Bedankt voor de info !

Als iemand nog wat heeft over deze lozzie, dan houd ik me aanbevolen

Heeft niemand informatie ?

Wat wil je nog weten?

OK, wat ik er van vind, FWIW.

  • Interessante uitstraling eind jaren 60 begin jaren 70.
  • Geen slecht uurwerk.
  • “Very thin” is zeker een pre.
  • Het merk is geen “plakmerk” in de zin, zoals heden ten dage mode is. In die dagen waren er vele horlogefabrikanten, die van alle kanten halffabrikaten gebruikten van anderen, zoals uurwerken, kasten, glazen, kronen, wijzers, o-ringen enz. Maar dat is tegenwoordig ook gebruikelijk voor horloges, die geen plakmerk zijn.

De vragen, die je je moet stellen:

  • Vind ik het mooi.
  • Past het in mijn collectie.
  • Heeft het iets bijzonders, zodat ik het weer eens kwijt kan. (Het merk is onbekend, dus onbemind ;-)).
  • Wat is de prijs.

In het algemeen is “vintage” (oude horloges): “the bigger bang for the buck” zoals ze op TimeZone zeggen.

Dankjewel Lunesa,

Ik heb het horloge nu een paar maanden en het loopt als een zonnetje. Ik was al een tijd op zoek naar een dresswatch, en zocht iets uit de jaren 60. Of het iets bijzonders heeft, het is een mint en vooral het edelsteentje in de kroon maakt het wel apart. Ik heb al veel leuke reacties gekregen.

Groetjes Gerard

IHallo,

Ik ben eigenaar van een zakuurwerk van Germinal swiss

Mijn vraag aan jullie is wie mij het adres in Belgie kan geven van Germinal

Mijn zakuurwerk is van 1897 en zou ze graag laten herstellen

Ik dank jullie bij voorbaat Joeri

Joeri,

Germinal is niet vertegenwoordigt in Belgie.
Gewoon bij een horloger langs gaan.

thx freddy
ik ben wel wat bang voor ze binnen te doen bij een gewoone horlogemaaker ,
ze is zowel van binnen als van buiten voledig van goud gemaakt , en daarom wil ik ze bij een prof of zo binnen doen , maar waar he ???
met dank bij voorbaat Joeri