GERUILD MAG OP SLOT Fromanteel horloge Amsterdam Nautique Chrono GERUILD

Fromanteel…eerst maar even voorstellen want niet iedereen kent het : een jaar of 10 geleden opgezet door twee jongens uit Amsterdam die het verhaal lazen over Ahasuerus Fromanteel, klokkenmaker in 1658, gevestigd in een atelier op de Dam.
Tijdsgenoot van Christiaan Huygens, en hij ontwikkelde een peduleklok die al snel gewild werd bij de rijkere Europeanen.

In Amsterdam bedacht en ontworpen, in Zwitserland in elkaar gezet voor de kwaliteit, en ondertussen een gevestigd merk.
Goedkoop zijn ze niet : deze vind je niet onder de 600 euro, en de automaat van Fromanteel zit rond de 1000 euro.
Bandjes zijn van zeer goede kwaliteit, quick release, en zijn vanaf 65 euro verkrijgbaar.

Ik vraag de helft : 300 euro. Met een bandje naar keuze. Meer bandjes ? 25 euro per stuk.
Een stalen dikke glimband krijg je gratis erbij.

Deze Chrono Nautique Blue mag de deur uit…er komt wat nieuws, en een chrono is sowieso niks meer voor mij.

Swiss made, Saffier , 42 mm glas, 10 mm dik.
Bandaanzet 20 mm, 5 ATM.
De bandjes zijn in perfecte staat zoals te zien op de foto`s.

foto van t web aangezien die knapper zijn ( geen blauwe band ) :

foto`s van de supermobiel :

Binnen 10 seconden een totaal andere look :

Geleverd met mooie lederen box, oude kaart van Amsterdam, aankoopbewijs uit 2016 ( garantie is net verlopen , batterijtje is wel nieuw ).
Uiteraard her en der een kras, maar het glas is zo goed als perfect.
Alles werkt naar behoren, en door het snelle wisselen van de bandjes makkelijk te combineren met andere kleding.

Nog wat foto`s van hier :

image
image
image

10 likes

Ben niet heel duidelijk geweest zie ik : quartz.

Lekker makkelijk :smirk:

1 like

Was 300…nu 250. Nog steeds met gratis een stalen band, en 1 leren Fromanteel naar keuze.
Losse bandjes 25 euro.

1 like

En weg.

1 like

Dit topic is na 365 dagen automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.