Geruild: Seiko 7546-7000 TYPE II (1978)

Deze zeer draagbare, recent onderhouden vintage Seiko mag plaats maken voor iets nieuws in de doos. Hij is echt supergaaf, maar ik heb besloten dat er weer een CWC G10 moet komen en als ik deze ook houd is de doos te vol :grin:

Deze 7546-7000 is nog erg netjes voor een horloge van ruim 40 jaar oud. Het gaat om een gedragen horloge, er zijn dan ook sporen van gebruik zichtbaar. Dit zijn echter geen grote krassen, deuken of gekke beschadigingen. Onderstaande foto’s geven een goed beeld van de staat van het horloge.

Onder het glas is de schone licht-crème/champagne wijzerplaat met gave textuur en opgelegde indexen nog in perfecte staat. Voor zover ik kan beoordelen is het horloge volledig origineel.

In november 2018 is de kast van het horloge schoongemaakt, de stalen band ultrasoon gereinigd en heb ik een verse batterij geplaatst. Omdat het horloge ondanks de nieuwe batterij af en toe stil bleef staan heb ik in januari 2019 een onderhoudsbeurt laten uitvoeren bij Koremans Uurwerkreparatie (reparatiebon aanwezig). Daarbij is het uurwerk gedemonteerd, gereinigd en van nieuwe olie voorzien. Het op de 6309 automaat gebaseerde 7546 quartz uurwerk tikt sindsdien weer netjes op tijd en precies op de indexen. Ook de datum en dagaanduiding (Kanji of Engels) werken vlekkeloos.

Uurwerk: Seiko 7546A quartz, 4 jewels
Diameter (excl. kroon): 37 mm
Lug-to-lug: 41 mm
Bandaanzet: 20 mm
Productiejaar/maand: mei 1978
Band: Originele stalen band, past om een pols van max. ongeveer 17,5 cm en is nog in erg goede staat.
Geen doos of papieren. Bewijs/opdracht van onderhoud wordt meegeleverd.

De prijs is € 140,- Zeker met vintage heb ik de voorkeur voor persoonlijke overdracht maar verzenden kan ook (in overleg). In principe geen ruil, of je moet toevallig een CWC G10 hebben liggen die je met gesloten beurs wilt ruilen.

(Zo een zoek ik).

Referenties van mij als koper en verkoper vind je hier.

Stuur me gerust een PB als je vragen hebt over het horloge.

6 likes

Up up :slight_smile: Bieden mag hoor. Ruil met een andere fieldwatch kun je ook proberen…

Ik heb een ruil kunnen maken met een forumlid. Het horloge is niet meer te koop.

Dit topic is na 365 dagen automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.