Geruild TK: Bernhardt Binnacle Anchor II

Ik heb dit niet vaak voorkomende klokje ondertussen al even in mijn bezit maar krijgt geen draagtijd.
Ik heb deze gekocht om te ervaren of ik eventueel de aanschaf van een Grail, de date-just, zou gaan overwegen.
Normaliter draag ik enkel horloges met een kastmaat van minimaal 42mm.
Wetende dat de Date-just old style maar 36 mm is en deze Bernhard 40 mm meet heb ik mijn gevoelens voor een Date-just laten varen.
Gewoon omdat die 36 mm zeker te klein voor me is als ik met 40mm al moeite heb.
Deze Bernhardt Binnacle Anchor II is afkomstig uit Amerika en wordt daar vervaardigd door een kleine private brand, Bernhardt Watch Co. Het merk heeft daar ook een gewaardeerde reputatie.
Dit bedrijf staat onder leiding van Fred B. Amos. Een klein zelfstandig bedrijf, een beetje te vergelijken met bv. Günther Steinhart uit Augsburg, Duitsland. En even toegankelijk.
Fred heeft een beperkte collectie horloges in zijn assortiment waaronder de Binnacle Anchor serie.
Wat dit specifieke model zo bijzonder maakt is de prachtige blauwe wijzerplaat met de oranje accenten van de secondenwijzer, de uuraanduidingen en de rand van het datumvenster.
Ik heb veel blauwe wijzerplaten gezien maar dit is tot nog toe de mooiste die ik gezien heb.
Een prachtig blauw wat speelt met het zonlicht maar desondanks nooit verveelt of overdreven kitscherig wordt.
Let vooral op het mooie anker-symbool wat de secondenwijzer siert.
De Fit & Finish is bewonderenswaardig, vooral de mooie geronde, gepolijste zijkanten en gladde lunette, gecombineerd met de zorgvuldig geborstelde bovenzijden van de bandaanzetten.
De band is een mooie oyster style met gepolijste middenstukken.

Komt met originele Bernhardt travelcase, warranty card en 3 links.

Hier een korte technische samenvatting.

Kast diameter 40mm
Saffieren venster
Genummerd, gelimiteerde serie
Miyota 8215 automatisch uurwerk onder de motorkap
316L chirurgisch staal
Geschroefde kroon, gesigneerd
Geschroefde achterdeksel
Ingebouwde eindstukken aan de kast
200m waterdicht
Vraagprijs voor dit toch zeldzame klokje in bijna ongedragen toestand, eerste eigenaar heeft ‘m niet gedragen en ik een keer of 5 enkel binnenshuis om aan te kijken of het formaat iets voor me was.
€ 215,- incl. aangetekende verzending.
Een ruil is helaas geen optie deze keer, daar ik de fondsen nodig heb voor horloge onderhoud.
Woon je in de buurt van Eindhoven is een F2F overdracht ook mogelijk.

Bumpje naar boven.
De slogan “Beauty through simplicity” is hier echt van toepassing.
Heb je toch een ruilvoorstel dan wil ik wel “luisteren”.

Effe een schopje omhoog.
Wil je de “feel” van een DJ eens voelen dan is dit je kans.
Een DJ hommage maar wel met een eigen smoel. Prachtige afwerking.

Linkje naar mijn eigen video die ik ervan gemaakt heb een tijdje terug.

Morgen volgt een ruil-deal.
Meld me morgen weer als-ie op slot mag.

Hier mag een slotje op.
Vandaag een prettige ruil deal gehad met een forumlid.
HF bedankt en Roy, veel draag plezier!

Deze topic is nu gesloten. Nieuwe reacties worden niet langer geaccepteerd.