Gevonden daytona

Hey!

Vandaag deze gevonden in het gras. Is het een echte en moet ik hem afgeven bij de politie of prullenbak?
Loopt niet en de bovenste kroon is afgebroken.

Ik denk zelf mega nep maar posten kon geen kwaad…

1 like

Inderdaad een neppert. Afgeven bij de prullenbak.

8 likes

Ah, nog iemand wakker op dit onmogelijke tijdstip.
Bedankt

Mooi ding hoor. Wie verliest nou zn horloge ?
Inleveren op het politiebureau bij Gevonden Voorwerpen ?

Dit is een echte namaak en ook nog eens een hele slechte. Je krijgt bijna medelijden met je vuilnisbak als je dit erin gooit (maar dat is wel de plek waar dit thuis hoort)

2 likes

Die is niet verloren hoor. Dat moet een bewussie geweest zijn.

3 likes

Chicken curry kroepoek pingpongpang hakkitakki downward facing dragon Beijing XXL editie. Waarde 0 komma niks.

4 likes

Ik zou hem uit elkaar halen ter lering ende vermaeck.

5 likes

afbeelding

5 likes

Netjes afgeven bij gevonden voorwerpen lijkt mij. Iemand zou hem bijvoorbeeld maar net van zijn recent overleden vader hebben gekregen en er op die manier een emotionele waarde aan hechten. Ook al is het horloge nep de waarde voor de eigenaar kan vrij groot zijn.

Kleine kans uiteraard, maar je weet het nooit.

6 likes

Originele insteek

Ah daar is tie…miste het woordje erfenis al in de openingspost :clap:

6 likes

Of de waarheid. Hij gaat naar de gemeente. Bedankt allemaal.

1 like

Zoals het een goed burger betaamt. :+1:t3:

Meld bij de gemeente wel even dat het een nepper betreft. Dan drukken ze m niet achterover :joy:
Oh, en dan kan de eigenaar m meteen weer inleveren en kan die toch in de vuilnisbak. Er is een wet tegen namaak spullen.

1 like

Die wet verbied niet het in bezit hebben van een enkele neppert… (wel het invoeren voor commerciele doeleinden en dan gaat het wel om meerdere exemplaren).

1 like

Maar toch is het bezit ervan illegaal, dat wist de ‘vader’ van de erfgenaam dus ook. Het risico is dus dat hij ooit ingenomen of gesloopt zal worden. Voor een eigen horloge en dus een potentieel toekomstig erfstuk koop ik gewoon lekker een echt merk👍🏻 Genoeg leuks te vinden in alle prijsklasses, Rolex fakes zijn gewoon smaakloos, van mij mag ‘ie stuk.

ik weet alleen niet of je serieus was in je advies naar TS

Day zeg ik niet, ik zeg:

Wat de wet behelst zeg ik niet :joy:

Ik zou dat ding weg gooien.
De kans dat er emotionele waarde aan zit vanwege een erfstuk is 0. Tenzij iedereen hier die smoezen in het ‘echtheids’-draadje altijd geloven. :joy:

1 like

Yeah right proest

1 like

Risico is altijd groter dan met een normaal merkhorloge, het risico om voor lul te lopen met dit stuk is sowieso te groot.

1 like