Gevonden: Stowa Vliegers! informatie over Archimede en Stowa

Om eerlijk te zijn, zijn Fliegers een marktsegment waar ik 0 verstand van heb. Die van Fate zag ik net ook. Duurder, mooier, papieren, nieuwer. Mogelijk een aanrader als het risicoloos moet.

Klopt als een bus, die eerste was namelijk behoorlijk afgeragd. Schade op de lugs, zelfs een buts aan de voorkant, de onderkant lugs zagen er uit alsof hij al jaren hardhandig op een stenen tafel wordt gelegd, afgedragen band. Dan vind ik 700 ballen nogal veel geld.

Ik neig er inmiddels naar om hetzij een nagelnieuwe Archimede aan te laten rukken, hetzij een Ikarus te kopen, want van Baumuster B wordt deze jongen niet vrolijker. Die zijn me toch te druk.

1 like

De handwinder date valt dan tenslotte voor 90,- piek meer nieuw op de mat.

2 likes

Dat had ik met de Stowa’s ook maar aangezien ik alleen het oude logo wil moest ik echt op jacht wat het wel speciaal maakte,afspreken op schimmige parkeerplaatsen en dito koffiehuizen,fabriek in België,studentenhuis in Enschede,heerlijk :grin:
Ik heb een paar keer nieuw gekocht maar dat is eigenlijk te goedkoop(woordspeling)van mijn 12 horloges zijn er volgens mij 3 nieuw gekocht en de rest zelf geschoten :sunglasses:

Staat er ook nog eentje in Spanje te koop, 2018, maar ook een handwinder.

Hmmmm.

Ik heb met mijn vrouw gesproken. Die vond twee dingen belangrijk:

• No date, no logo is lelijk.
  • Grijze Ikarus: lelijk
  • Witte Stowa budgetflieger upgraden met blauwe wijzers: Heel OK.
  • Archimede met datum EN logo: Mooi, want anders saai.

Ze vind de uienkroon mooier dan de diamantkroon, maar vind dat geen 90 Euro upgrade waard.

Pffff.

2 likes
2 likes

1 like

Wil je haar ook vragen wat ze hiervan vindt?

Hey, jij hebt het ook altijd maar over Stowa en Archimede. Wat vind je van Fortis?

1 like

Ik vermoed eerlijk gezegd dat dit niet zijn kopje thee is. Wel goed om wat zijpaden te verkennen natuurlijk.

2 likes

:cold_face:

1 like

Hij is al een tijdje niet actief. Denk dat hij met de vrouw Fortis assortiment aan het bestuderen is.

Heyy kijk dees is ook op de maan geweest schattebout

2 likes

Volgend @Batossai zijn die dingen daar nooit geweest hoor.

4 likes

Ach wat weet die d’r van, met z’n Marinemeester.

1 like

Heb ik nooit gezegd ouwe sjoemelaar. :rofl:

2 likes

Daarom wilde je van de Yema af :rofl:

Daarom kreeg ik dus van mijn vrouw te horen dat Baumuster B beter bij mijn persoonlijkheid past…

2 likes

Le-lijk als de vokking nacht, dat ding. Ik heb Fortis niet hoog zitten. Veel tam tam, veel doekoe, maar geen mooie horloges.

Nee, want ik weet nu al wat ze gaat zeggen. Le-lijk als de vokking nacht.

Die lappen tekst, die rare kruisjes, die gekke metalen plaatjes op de zijkant, dat lompe font van die numerals… Dude, what the fuck?

Al droeg ik nooit meer een horloge.

Nee.

Maanverhalen zullen me echt wel aan de reet roesten. :slight_smile:

Pardon, even wat minder gestrekt: Ik word niet zo blij van die advertentie. 10 jaar oud, oude logo op de achterkant, geen service geschiedenis beschreven, en dan ook nog eens niet de configuratie die ik wil hebben?

Voor 400 was ik misschien in een gekke bui koopman, maar voor 750 lap ik die laatste 350 wel bij om een nieuwe te scoren. :slight_smile: Eigenlijk moet je nooit minder geld uitgeven voor iets wat je eigenlijk niet wilt hebben.

Overigens: Irritant genoeg vinden zowel mijn partner als ik dat de Stowa’s op één of andere manier “mooier” zijn dan de Archimede’s.

Waarom toch?

2 likes

Echt niet!
Ik vind dat strakke “Archimede” veel toffer staan op de dial.
Stowa klinkt als een andere variant van goulashsoep.

Maar even for reals.
Stowa: Als je meer klassieke look flieger wilt. Gebold glas, stukje historie en Onion Crown(zij iemand goulash).
Archimede: Moderne flieger, tuned to 100m , strak glas, diamond crown!

Ik zou als ze wat betreft kosten gelijk zouden zijn misschien voor Stowa kiezen, maar met 150 a 200 euro goedkoper is het een no brainer voor mij.

2 likes

Slecht argument. Elke keer dat je die Archimede weer ziet denk je weer dat je voor een fooi een mooiere flieger had kunnen hebben.

1 like

Mijn vrouw is het met je eens. Zij vind het belachelijk dat ik die Archimede probeer te tweaken om hem er als de Stowa uit te laten zien, en dat alles voor 50m wr.