Gezocht: King Seiko

Hallo allemaal,

Ik raak steeds meer geintereseerd in de vintage Seiko horloges, met name King Seiko en een aantal Grand Seiko. Om specifiek te zijn, ben ik naar de onderstaande modellen op zoek, maar ik sta ook open voor soort gelijke modellen. Belangrijk voor mij is een niet gepolijste kast en wijzerplaat en wijzers zonder (zichtbare) beschadigingen. Als iemand hier iets in de aanbieding heeft, hoor ik het graag!

45-7000

45-7001

5621-7020

5621-7021

5621-7022

4420-9000

44-9990

4520-8000

En natuurlijk maar even een plaatje voor de sfeer:

1 like

Waar ligt voor jou de grens qua zichtbare schade? Want een helemaal feilloze plaat ga je niet zomaar treffen vraag maar niet hoe ik dat weet hahaha patina hebben zeker de daini wijzerplaten veel de suwa iets minder.

nep
echt

3 likes

Tja, dat kan ik natuurlijk niet echt beantwoorden. Maar ik zie ze hier in het Seiko vintage topic toch echt wel vlekkeloos voorbij komen - althans, zo lijkt dat. Is die onderste overigens vanjezelf? Ziet er niet heel slecht uit :slight_smile:.

Beiden zijn van mij :grimacing: alleen die neppe plaat gaat er af want daar ga ik niet goed op, had dat gemist in de aankoop er van maar die gaat vervangen worden. Had die aanvankelijk als donor gekocht voor de originele en dan de plaat te verwisselen maar dat zat er niet in.

1 like

Vergeet je nu de mooiste :wink:?
5625 en 5625.
Of vind je die niet mooi?

5 likes

Vind ik de mooiste.

4 likes

Hoe kan je die niet mooi vinden hahaha

2 likes

Misschien @koekoek ? Volgens mij de Mr. King Seiko

1 like

No dates en handwinders zijn minder aan mij besteed :innocent:

3 likes

Precies waar ik juist naar op zoek ben! Als ideaal een handwinder zonder datum!

1 like

Ik vind ze erg mooi, maar vind deze net niet dress genoeg. Volgens mij zijn de chronometer versies ook meteen een stuk prijziger.

1 like

Prijs verschil met de 45-7000s valt mee. De handwinders en no dates zijn ook prijziger dan de automaten.

2 likes

Oh, kijk… Dat wist ik dus niet. Apart toch eigenlijk? Ik had verwacht dat automaten duurder zouden zijn… helaas pindakaas :slight_smile:.

Maar meneer Koekoek, je hebt dus niets op voorraad? :slight_smile:

Het is vrij logisch te verklaren. Handwinders zijn minder voorkomend, sommige mensen vinden een handwinder charmanter en de handwiners zijn 36k bph hi-beat tov de 28.8k hi-beat automaten wat voor sommige mensen een pluspunt is. Maar ik heb geen van de genoemde modellen dus ik kan je er niet aan helpen vrees ik.

1 like

De no dates hebben ook geen day date problemen :sob:

2 likes

Best lastig te vinden blijkt dus toch!