Gezocht: Rolex Day-Date 18239 of 18039

Beste HF-ers,

Ik ben op zoek naar een Day-Date in witgoud, dus een referentie 18239 of 18039.
Wijzerplaat is niet belangrijk, de staat wel, graag zo scherp en fris als mogelijk!!
Met of zonder doos en papieren.

Heb je er een en wil je deze verkopen, of weet je een mooie te koop? Stuur me even een bericht.

Alvast bedankt!

Groet, Martijn

9 likes

En omhoog! Wie o wie heeft een mooie?

Die van @Westate al gezien?

Rolex Day-Date Ref 18239 | Westate (westatewatches.com)

5 likes

Nog niet gezien, ziet er erg mooi uit maar is ook behoorlijk best wel aan de prijs.
Verschillen in prijs tussen modellen is enorm…

Blauwe dial, puike staat, full set, ja dat kost wat.

Witgoud is gewoon een stuk duurder dan geel goud (helaas).

Dat betaal je gewoon voor een nette.
Een minder nette / mooie geelgouden kost al 15-17k
Witgoud heb je soms voor 15/16 maar die zijn simpelweg niet zo mooi als dit.

Ben vorige week nog een 18239 met blauwe plaat misgelopen, watch only, heel strak met mooie brush, die was €17.300.
Dus dat zijn dan erg dure doos en papieren in mijn ogen…

🤷

2 likes

:+1::+1::+1:

Ja als je goed zoekt kun je goedkoper uit zijn.

1 like

En dit lijkt dan zelfs een re-dial te zijn. De 18239 uit de jaren negentig hoort natuurlijk met een tritium plaat te komen. Je ziet vaak dat mensen voor 800euro gewoon zo’n blauwe plaat bij de dealer er in laten zetten, terwijl de blauwe tritium platen mega zeldzaam zijn. Heb voor die van mij ook flink moeten zoeken(en betalen).

1 like

In een 1998 kan gewoon factory af een swiss made non tritium dial geleverd zijn.

2 likes

Daar kun je inderdaad ook wel eens gelijk in hebben, ik dacht dat dat in 2000 pas gebeurde. Maar zie dat die switch inderdaad in '98 al begon.

Dit is zo’n '92 met nieuwe plaat zoals ik bedoelde. (+verneukte bezel)
Rolex Day-Date 36
€ 20.240

1 like

Nog steeds opzoek :raised_hands:t2::raised_hands:t2:

Paar aanbiedingen gekregen, zelfs de ‘ik ben er nog niet op uitgekeken maar voor een goed bod mag ie weg’ is voorbij gekomen :stuck_out_tongue_winking_eye:.

Maar nog steeds opzoek! Wie heeft voor mij dat topexemplaar?

2 likes

32k , 2k onder list. Koopje

3 likes

Blijft een topper! Maar zou toch de brush op de lugs missen

1 like

Dit topic is 90 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.