Gezocht: schroevendraaierset

nu ik mijn kleinste schroevendraaier heb verbogen ben ik op zoek naar een steviger setje. Ik heb dit forum doorzocht, tips bekeken en ben uitgekomen bij: www.watch-tool.de. Er is wordt hier een uitgebreide keuze geboden, maar wat is een kwalitatief goede set?

Ik dacht zelf aan één van de volgende sets:

Set of 5 screwdriver, antimagnetic:
Set of 5 watchmaker screwdriver in box, antimagnetic. 0,4 - 0,6 - 0,8 - 1,0 and 1,2 mm, incl. spare blades, watchmaker quality.
Price: € 23.99/Set

9 Screwdriver with revolving stand:
This is a 9pc. set of screwdrivers (professionel quality, Size 0,6 to 3,00mm) on a revolving stand. Set includes extra blades and set screw stored in center of stand under removeable lid.
Price: € 34.99/Pcs.

Iemand ervaring hiermee? Zijn de maten van de 1e set praktisch, of moeten er nog grotere maaten bij? Is de kwaliteit veel beter dan die van een set van pm € 12,-, veel slechter dan een set van € 54.99/€ 89.99? Wat is wijsheid voor een beginnend hobyist?

Kwaliteit scheelt elkaar niet veel binnen dit prijsgebied, ga sowieso voor een set met reserve stiften.
De set van 9 stuks is alles wat je nodig hebt mijn inziens.
Je kunt het gereedschap ook bij www.hobbyklok.nl bestellen.

Ja, helemaal mee eens, kan er nog aan toevoegen dat bij de schroevendraaiers met verwisselbare stiften die met een “putschroefje” vastgezet worden (schroefje van de zijkant dus), dat daar de reserve bladen van de duurdere merken ook in passen (kosten niet echt veel)
De bladen van de “antimagnetische” schroevendraaiers zijn bijna altijd een stuk zachter, vervormen dus sneller bij hardnekkig vastzittende schroeven.

Groet,

je kan beter een ‘gewone’ set kopen en zelf even demagnetiseren.
groet, frank.

allen: bedankt voor de reacties!

nog even een vraag:
hoe demagnetiseer je een schroevendraaier? Tikken, verhitten (lijkt mij niet goed voor de schroevendraaier), ??

Daar kun je een demagnetiseerspoel voor gebruiken zoals deze:
http://www.selvatime.nl/product_info.php?cPath=Werkstatt&sPath=Uhrenreparatur&products_id=Entmagnetisierger�t%20382365

Een schroevendraaierset heb ik net gekocht en het schijnt dat dit een van de betere setjes te zijn het is een setje van Bergeon zo rond de 85 euro compleet

Deze set heb ik ook bij Martijn gekocht, ben er zeer tevreden over.

TOP!