GEZOCHT: Sinn EZM 2 Hydro

Goedenavond liefhebbers,

Wie van jullie is in het bezit van een Sinn EZM 2 Hydro in goede staat en zou deze willen verkopen?
Indien interesse, zie ik uit naar een PM.

Groeten,
2824

1 like

@HorlogeHalle ?

2 likes

Nou, voorlopig nog even niet dacht ik :laughing::grin:

Het is een byzonder ding en hoewel ik dit jaar verwacht dat de batterij gewisseld moet worden, houd ik hem wel in de verzameling.

Moet eerlijk zeggen dat hij momenteel heel weinig gedragen wordt maar dat komt door de vele nieuwkomers.

Als de rust er weer is en de nieuwigheid van de novices er af is, komt ie weer aan bod. Sowieso uitermate geschikt voor vakantie in combi met zee.

(Wel prima dat je mij tipte hoor Peter)

Frank.

Een paar teasers:

Mooie klok 2824 alias ETA
Niet opgeven, misschien
@obi-wan-mtb. ??

5 likes

Als de rust er weer is…(Pinokkio) :laughing:

1 like

Geheime informatie over een bepaald HFlid die met vage forumnaam actief is in de buurt van Halle en die toevallig ook een heel teer zieltje heeft, mag niet gedeeld worden…

Jij bent ook een beetje een feeder vader

:face_with_hand_over_mouth::sunglasses::laughing::rofl::rofl::rofl:

2 likes

Ik heb een EZM2, is toevallig net naar Sinn voor een nieuwe batterij en olie verversen (tis net een auto :slight_smile: ), duurt nog zeker tot eind februari voor ie weer terug is.
Ik heb m sinds 2008 ofzo, de afgelopen 2-3 jaar helemaal niet gedragen (nu een 657) maar wil ''m toch eigenlijk niet kwijt.
Hier een foto.

dank @AB64 voor de tip!

1 like

Na, danke für die Blumen :rofl: Geniet er straks weer van.

2 likes

Check! Ik heb @2824 een berichtje gestuurd.
Blijven tof, die EZM2’s :slight_smile:

2 likes

hee geinig @obi-wan-mtb , die zijn net weer ff anders dan de mijne.
zijn die allebei van jou?
Het lijkt alsof op de linker de wijzers vervangen zijn, minder patina dan de wijzerplaat. of is dat puur de lichtval?

Hoi Erwin, beide in mijn bezit. De 3H is onderweg naar Frankfurt voor een nieuwe batterij. En inderdaad zijn de wijzers vervangen, erg jammer wat mij betreft. Ik kwam er pas achter nadat ik ‘m binnen kreeg… Ach ja, je kan niet alles hebben.
Ik zag gisteren trouwens een foto van een 3H met zowel vervangen wijzers als wijzerplaat want de lume was erg sterk. Mijn wijzerplaat heeft geen lume meer (wat ik geheel niet jammer vind). Op de lumnde wijzerplaat staat wel “3H”, apart, omdat tritium een halfwaarde tijd heeft van 7 jaar dus daar zou nu weinig (zoals bij de mijne) van over moeten zijn. Zou Sinn 3H wijzerplaten vervangen hebben voor 3H platen met luminova?

1 like

haha, wat is er leuker dan een EZM2? Twee EZM2’s!
Toen ik de mijne voor t eerst voor een nieuwe batterij opstuurde (8 jaar geleden), heb ik expliciet gevraagd om de bestaande wijzerplaat en wijzers te laten zitten. Volgens mij vervangt Sinn ze standaard, als de lume eraf is.
Ik heb ook wel eens gelezen dat de olie die ze vroeger in de Hydro horloges gebruikten, gelig werd en ook versneld de boel liet vergelen.

Sinn had altijd maar matige lume, maar ik las dat de lume nu voor niemand meer onder doet (behalve seiko dan) dus ze zullen wel iets nieuws gebruiken. maar of ze dat ook met terugwerkende kracht op vervangingsonderdelen van oudere types zetten, dat weet ik niet.
misschien worden wijzers en wijzerplaten pas geverfd als ze nodig zijn, ivm die halfwaarde tijd. en dan kan je net zo goed de meest recente verf gebruiken natuurlijk.

1 like

Dit topic is 90 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.