Gezocht: Zenith ElPrimero 38mm

Heren,

Mijn recent aangekochte Defy heeft me de moderne lineup van Zenith nog eens doen doornemen.

Ik ben toch wel gecharmeerd van de ElPrimero in 38mm.

Heb jij de zilveren variant thuis en ben je er zat van? Ik hoor graag van u!

Zoektocht is enkel binnen het forum. Aanbiedingen van buiten het forum zijn dan ook niet nodig.

Dank!

3 likes

Is die 38mm niet te klein voor je? Als ik zie hoe jij die Defy rockt, zou ik ook eens bij de 42mm kijken.

De Defy is echt een uitschieter voor mij. Ik draag normaliter bescheidenere horloges. 38mm lijkt mij “the one”.
Al wil ik de 42mm best een keer passen om te kijken hoe die staat.

Je bent van harte welkom.

1 like

Lange lugs, nauwelijks een bezel. 38mm is perfect.

3 likes

Helemaal mee eens.

Ik weet er zijn mensen die de datum niet op de juiste plek vinden staan, maar ik vind ook de lay out van de 38mm perfect.

Bij de 42mm zie je gewoon dat er een klein uurwerk in een groot huisje zit. :upside_down_face:

4 likes

Waar maak je dat uit op?
Neem aan op basis van de overlappende subregisters?
Vind persoonlijk de 42mm meer in balans dan de 38mm
De laatste is mij te “geknepen”

4 likes

Snap je volledig.

Maar niet vanwege de overlappende subdials. Wel dat ze net zo dicht bij elkaar staan als de 38mm. Die natuurlijk ook overlap heeft.

Juist vanwege het dicht tegen elkaar aanstaan, is er veel witte wijzerplaat. Dat vind ik minder mooi. Minder he.
Maw. Ik vind de 38 mooier en kan die schuine datum wel weer waarderen, historische gezien.

4 likes

Zou ook niet “spugen” op de 38mm
:joy::joy:

2 likes

Dank voor het blijven uppen van m’n zoekertje :slight_smile:

Ik heb ook even gekeken naar de manufacture editie.

Erg mooi maar ook erg duur 8900usd…

2 likes

In Duitsland iets goedkoper

@goedie Dit is de 42 mm op mijn 18,5 cm pols:

3 likes

Hij staat je groot maar goed!
Denk dat de 38mm mijn voorkeur geniet.

2 likes

dat is wel by far de mooiste

ik heb 2x een ZEP gehad en 2x weg gedaan, als ik er nog een keer intrap, wordt het deze

Ik vind deze mooier maar dat komt doordat de datum niet is weggemoffeld tussen 4 en 5

1 like

Niemand die hem kwijt wil?

Dit topic is na 90 dagen automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.