Glycine only

Bekend probleem inderdaad bij Hamilton.

Veel modellen van Hamilton hebben geen AR coating op het saffier. Ik denk omdat Hamilton meer op de entry level marketing ladder van Swatch staat. Omdat saffier meer spiegelt dan gewoon glas valt dit erg op. Ik heb diverse Hamiltons gehad die mij teveel spiegelde.

Dat is echt heel jammer. Ik begrijp vaak de keuzes voor fabrikanten in dat soort dingen echt niet (hardlex/saffier, wel/geen AR).

Hardlex begrijp ik dan weer wel. Het is beter dan standaard mineraal glas in die zin dat het niet zo snel krast, maar aan de andere kant is het elastischer, dus versplintert het niet zo snel als saffier. Voor saffier is het omgekeerde dan weer te zeggen, en voor Hesalite of acryl glaasjes geldt dat ze zo zacht als boter zijn, dus makkelijk te onderhouden en poetsen, en nooit versplinteren, en lichter, en een aardig warme gloed.

Simpel mineraal glas is natuurlijk goedkope meuk, dus dat optimaliseert marge. Ik snap de argumenten voor al deze vormen van glas donders goed en respecteer de keuze ook al ben ik het er soms niet mee eens.

Maar als je dan saffier doet, waarom dan niet fatsoenlijke AR coating aan de binnenkant? Dat snap ik nooit. Dus ja, dat vind ik ook nogal jammer van ome Hamilton.

En dat terwijl kwalitatief hoogwaardige ontspiegeling (in Zwitserland) nog geen €5 per glaasje kost in deze aantallen… Kleine moeite, zeer groot plezier, dus eens!

2 likes

Ben er nog steeds blij mee .

8 likes

Ik ben dus erg geneigd om die Pilot op te sturen naar een glazenboer om er een fatsoenlijk ontspiegeld exemplaar in te laten knikkeren. Een Hammie Mod, als het ware. :slight_smile:

1 like

Als je het via mijn vaste leverancier in Zwitserland laat doen, komt er gerust €50 aan instelkosten bij. Het draait om de aantallen… Een los glaasje is niet te doen :slight_smile:

Klopt, er zitten een paar mensen in Sittard die een glas en een druktest voor 95 Euro doen. Probleem is dat de druktest maar tot 10 bar gaat. Nog even zoeken naar een goed adres.

1 like

Meestal verwacht ik dat een horloge in werkelijkheid er beter uitziet dan op de foto’s maar dit is inderdaad totaal het tegenovergestelde.
Op de render lijkt de certina echt niveau Zenith el Primero maar die werkelijke foto stelt erg teleur…

Met deze Airman hebben de Amerikanen nog de Vietnam oorlog gewonnen. :smile:

2 likes

“…hebben de Amerikanen nog de Vietnam oorlog gewonnen.”

De slag om Saigon op 30 april 1975 won Giáp dan ook ‘gewoon’ door op te rukken met Sovjettanks. De Amerikanen probeerden nog te redden wat er te redden viel; vanuit de Amerikaanse ambassade werden noodvluchten gearrangeerd om hun personeel en belangrijke vertegenwoordigers te redden. Er was echter zoveel materieel aanwezig dat dat niet allemaal tegelijk verscheept kon worden. Om te voorkomen dat technisch materieel in handen van de Noord-Vietnamezen zou vallen, werden vliegtuigen en helikopters van vliegdekschepen in zee geloosd.

2 likes

Leuk die positieve aandacht voor dit mooie merk. Ik heb er ook een paar gehad.

Combat sub, Incursore en Airman zijn mijn favorieten.

Groeten,

Tecco

5 likes

Jammer dat je ze hebt weggedaan @TimeLapse, mooie dingen man!

1 like

En jammer dat ik de KMU 48 van Tecco ook weer heb weggedaan. :frowning2:

Potverdikkie!

1 like

Echt wel, stoute rakker dat ik ben.

1 like

9 likes

Die combat is in goede handen…al zeg ik het zelf :wave:

10 likes

Die linkse limited is helemaal :+1:, mocht je die ooit beu zijn :wink: