Glycine only

Van de week komt mijn eerste Glycine binnen. Ben erg benieuwd.

7 likes

Correct me if I’m wrong maar hij staat toch gewoon op de Glycine site? Of is dit een andere?

https://glycine-watch.ch/collection/airman/airman-vintage/?tx_pmxwatchcollection_pmxwatchcollection[item]=483&tx_pmxwatchcollection_pmxwatchcollection[action]=show&tx_pmxwatchcollection_pmxwatchcollection[controller]=Item&cHash=8eb99bd91e33c5803e173512ca736246

We hadden het over de Airman 18, die is al jaren uit productie. Deze dus

5 likes

Ah ok. Sorry dan zag ik het verkeerd.

1 like

Tof model! Ben benieuwd naar de kiekjes :wink:

En daar ben ik dus naar op zoek :sunglasses:

1 like

De mijne is niet te koop :wink:

@Fate_Amenable_To_Change had er een in het blauwe deel maar ik vermoed dat die al weg is.

Al tijden. :slight_smile:

1 like

14 likes

Niet doen joh, gaat niet, mag niet.
Beter aan mij verkopen… :heart_eyes: :heart_eyes: :heart_eyes:

3 likes

Onzin, weggeven aan mij natuurlijk!

1 like

Beste leden, ik ben niet zo goed thuis in dit merk. En ik heb ik een ruil voorstel gekregen. Alleen wat zou een schappelijke prijs zijn voor dit tweedehands horloge?

Het gaat om de combat 6 gl0109

B.v.d

1 like

Koop je of verkoop je? Ruilen tegen horloge? Binnen of buiten het forum?

Ik kan die glycine krijgen voor mijn orientstar. Maar wil liefst cash. Dus vraag mij af waarvoor ik de glycine eventueel zou kunnen verkopen. Wat gangbaar is.

€220 tot € 300 zou je hier wel voor kunnen krijgen denk ik, maar of dat een makkelijke verkoop is… Zo veel vraag is er niet.

1 like

Misschien eens een polletje opzetten in dit topic:

Dan weet je in ieder geval welk horloge het populairst is op HF.

1 like

Ik zou het niet doen. Die Glycine zal niet heel gemakkelijk te verkopen zijn (jammer genoeg, want een heel vet horloge). Ik zag volgens mij in 2019 of 2020 eentje op het forum met stalen band voor rond de 250 a 300 gaan. Ik vermoed dat je hier zeker niet meer dan 200 voor gaat krijgen.

Die Orient zal overigens ook niet zo gewild zijn vrees ik, maar er is zeker wel iemand die hier op zal reageren. Blijft een gaaf horloge, alleen verlies je helaas op zo’n aankoop meestal wel geld omdat het niet echt gewilde modellen zijn

1 like

De Airman; ik vind het een fascinerend horloge.
Tot ongeveer 2 maanden geleden had ik er nog nooit van gehoord, ben nog een leek hé.
Ik heb de Combat al in mijn bescheiden collectie, maar de Airman liep ik aan voorbij, tot begin deze week…
Tja, en dan staat hij ineens boven aan in mijn verlanglijstje.
Dus; het boek gevonden en dit weekend maar eens doorspitten, want die Airman zal en moet er komen.
Dat is nog niet makkelijk, ik ken er nog te weinig van om precies het type te noemen, maar wél een met smalle wijzers, ik heb er ook gezien met bredere wijzers, maar die spreekt mij niet zo aan.
Als iemand weet welke dan de beste optie is, hoor ik dat natuurlijk graag.

Allemaal de schuld van dit forum, en dat vind ik geweldig :sunglasses: :sunglasses:

5 likes

Die bestaat niet, wat voor jou geldt gaat wellicht niet op voor mij. Ik zou veel foto’s bekijken op Internet en jouw favoriete model(len) uitzoeken en dan kijken of je die kunt vinden.

4 likes

Dat is precies wat het verzamelen zo leuk maakt.
Precies uitzoeken wat het moet worden en dan op jacht naar die éne. :sunglasses:

Als ik jouw Airman zie dan is dat eigenlijk een 12 uursklok met een 24 uurs tweede tijdzone
Of zit ik er nu compleet naast :thinking:
Kijk, het is nu precies dát wat ik moet kunnen zien.
Ook een mooi horloge trouwens hoor :+1:

Zojuist gespot op Chrono, dezelfde als @anon53002072EV maar dan met een zwarte dial.
Uit 2007 prijs Euro 3000,=
En dan heb je weer iets om ervaring in te hebben: de prijzen?
Dit is dan weer wél het type wat mij het meest aanspreekt; kortom , nog heel veel om uit te zoeken :thinking:

1 like