Goede horloge prijs/prestatie

Hallo allemaal,

Aangezien m’n pa over een week jarig is wil ik hem een horloge kado doen. Nu heb ik een aantal merken gezien waaronder prisma en olympic (mijn voorkeur gaat uit naar olympic, mede doordat ze een 3 jarig garantie meegeven) Nu heb ik 1 en ander uitgezocht op google maar kan niets vinden omtrent historie van dit neerlands merk (ik weet dat ze in 1956 ofzo begonnen zijn met horloges maken in zaandam). Mijn verdere vraag aan jullie kenners is: hebben jullie ervaringen met olympic klokjes en wat zijn jullie bevindingen daarop?
alvast bedankt voor jullie reacties

groet
ger

ik heb een olympic horloge uit 1970 :smiley:

verder moet je even kijken ik weet niet of ze nog zwitserse horloges hebben, vroeger wel. Als ik jouw was zou ik voor je vader een seiko 5 kopen ( dat is een automaat ) kosten tussen de 40 en 100 euro.

verder veruit de beste prijs/.prestatie verhouding vind ik Jaeger le Coultre.

ik zou ook voor een seiko gaan, m’n pa heeft er ook van me gehad en hij is er nog steeds blij mee
kan ook wat meer hebben dan z’n gouden eterna

De klokjes die Olympic nu maakt zijn van massief staal en de service is goed ikzelf zou ook voor een seiko gaan maar ik weet niet of dit in uw buget ligt tussen 40 en 100 euro heb je er een.
suc6

En dat klokje uit 1970 loopt nog steeds als een zonnetje? Heb je daar ook een foto van?
gr,

Ger

bedankt voor de tips maar m’n pa is niet zo’n fan van seiko, liefst een klokje van zwitsers makelij.
Heb er gisteravond nog eens over nagedacht en wil graag een niet alledaags klokje aanschaffen. Misschien heeft 1 van jullie nog een mooi zwitsers klokje over (Budget tussen € 100 a 150)
Hoor graag jullie reacties weer,

Gr,
Ger

Master-Fan Schreef:

ik heb een olympic horloge uit 1970

verder moet je even kijken ik weet niet of ze nog
zwitserse horloges hebben, vroeger wel. Als ik
jouw was zou ik voor je vader een seiko 5 kopen (
dat is een automaat ) kosten tussen de 40 en 100
euro.

verder veruit de beste prijs/.prestatie verhouding
vind ik Jaeger le Coultre.

De prijs/prestatie verhouding kan je toch alleen maar beoordelen als jezelf een JLC hebt ?

Wat vind je van deze :

Zwitserse kwaliteit bestaat nu nog.

Ger, misschien een vintage horloge met hetzelfde bouwjaar als je vader ?

Wat mankeert er aan Seiko :wink:

Glazen bodem zodat je het uurwerk ziet, redelijk spatwaterdicht, en een beetje vintage look.

Zou wel mooi zijn Andre, pa wordt 50 dus …

Dat is een mooie Glycine Peter. Welk jaar stamt dit horloge? Als ik kijk op internet zijn de prijzen nou niet direct wat in de buurt komt van mijn budget

zo maar een voorbeeld , Ger een omgebouwd chronograaf zakhorloge, oversized met 49mm.
wel apart, heb zelf zo’n horloge in 43mm , degelijk en opvallend.
http://cgi.ebay.com/8-Rare-First-Russian-watch-Captain-chronograph-post-WW2_W0QQitemZ8934084889QQihZ004QQcategoryZ31387QQcmdZViewItem
kijk zelf anders eens rond onder vintage watches op internet,

groet, Andre

SQL_programmer Schreef:

Dat is een mooie @#$%& Peter. Welk jaar stamt dit
horloge? Als ik kijk op internet zijn de prijzen
nou niet direct wat in de buurt komt van mijn
budget

Ger, het is een vintage ongedragen dus n.o.s. sticker zit nog op de achterkant.
ik heb je een p.m. gestuurd

SQL_programmer Schreef:

bedankt voor de tips maar m’n pa is niet zo’n fan
van seiko, liefst een klokje van zwitsers
makelij.
Heb er gisteravond nog eens over nagedacht en wil
graag een niet alledaags klokje aanschaffen.
Misschien heeft 1 van jullie nog een mooi zwitsers
klokje over (Budget tussen € 100 a 150)
Hoor graag jullie reacties weer,

Gr,
Ger

Ik heb je een pb gestuurd Ger.

Groeten jw

SQL als je slaagt, ben ik erg benieuwd naar wat je het uitgekozen.
Ik ben namelijk ook op zoek.

Olympic is zeker een knap (Nederlands) merk. Wel vind ik het jammer dat ze geen automaten meer maken (zat een ETA in). Was prijstechnisch erg interessant (gelukkig heb ik er eentje)! Misschien zijn er Olympic dealers die ergens nog een exemplaar in de kast hebben liggen…

Niels

Peter,

Ik heb je een p.b tje gestuurd