Goede rubber banden met quick release? (AKA Barton Silicone Elite only)

Ik begrijp dat TS inmiddels voorzien is (mits het pakje aankomt :slightly_smiling_face:) maar een andere optie is Watchgecko/Zuludiver. Banden waar ‘Italian rubber’ bijstaat zijn van natuurrubber, en worden gemaakt door Bonetto Cinturini. Ik zie dat er best wat opties met quick release zijn. Prijzen vanaf rond de 30 euro, maar dan heb je dus wel ‘echt’ rubber. En verzonden vanuit Engeland.

Code ‘watchgecko10’ geeft 10% korting.

1 like

Nou die ervarinf heb ik niet, heerlijke bandjes

tip van flip, bestel dan barton uit de UK, weekje en binnen…

1 like

@Eddio
Ik ben aan het kijken geweest maar ik kan niet vinden hoe deze in de UK te bestellen. Ik wil ook wel zoon mooi bandje :blush:

1 like

Waar idd?

1 like

Mijn barton is ook nog steeds niet bezorgd,
Vraag me af of die nog bezorgd gaat worden
Inmiddels zijn we 11 weken verder.

Amazon

1 like

Ik heb op 21 april besteld en deze week op 25 mei was ie binnen, kan dus even duren…

1 like

Bij mij is er beweging geweest.

1 like

Voor de ongeduldigen onder ons heb ik hier nog een Cool Grey versie liggen in 20mm :+1:

1 like

Weet niet of ze hier al genoemd zijn, maar kijk ook eens naar de Hirsch Arne en John modellen. Beiden met quick release systeem. Bovenkant is leer met een sail cloth effect, en de onderkant is rubber.

https://www.horlogebanden.com/Hirsch-Arne-Performance-Collection-Zwart-Leer-Bruin-Rubber-300m-WR/

2 likes

@Herman-Jr @Sanderrr
https://www.amazon.co.uk/Barton-Elite-Silicone-Watch-Bands/dp/B07B5S4PFK/ref=mp_s_a_1_3?dchild=1&keywords=barton+watch+straps&qid=1590857314&sprefix=barton&sr=8-3

2 likes

Dank u.:+1::+1: Alleen geen idee hoe ik Amazon moet gebruiken zonder cc.

1 like

Kan wel met Paypal toch?
Edit: ik heb wel via amazon.nl gekocht en geen cc dus paypal of ideal gebruikt toen.
https://www.amazon.nl/s?k=barton+watch+bands&__mk_nl_NL=ÅMÅŽÕÑ&crid=3EGKPCBC4E4XH&sprefix=barton+%2Caps%2C167&ref=nb_sb_ss_i_1_7

2 likes

Top! Laatste keer dat ik daar heb gekeken lukte het niet zonder cc.
Ik ga het proberen.

2 likes

paypall

1 like

7 dagen later en de barton is aangekomen… helaas zat ik nog in vakantiehuisje…

Mijne is zojuist aangekomen, met PostNL. Geen extra importkosten of wat dan ook hoeven betalen.

Grappig dat ze er twee ‘lange einden’ aan doen, zodat je kan kiezen voor een korte of lange strap. De korte strap zat mij op het laatste gaatje nog te strak, dus dat gaat 'm niet worden. Op de lange komt ik net iets over de helft uit. Daardoor kan de ‘eerste keeper’ er wat mij betreft af. Die heb ik dan ook weggehaald, zodat alleen de ‘eind keeper’ overblijft. Die ‘hapt’ in de uitsparing aan het eind van de strap, zodat hij mooi blijft zitten.

Hij voelt niet zo goedkoop aan als veel van de goedkopere siliconenbandjes die ik in de loop der jaren heb gehad. Lijkt meer op rubber en voelt wat steviger aan. Quick release maakt monteren snel en simpel en hij zit prima om de pols doordat de band wat gevormd is naar de pols.

Ik ben er nog niet uit of ik ook blij ben met de kleur. Ik had een wat feller blauw verwacht. Ook weet ik nog niet hoeveel stof de strap aantrekt. Ik hoop niet dat het zo’n pluizenbol wordt. :slight_smile:

9 likes

You won! :trophy::sweat_smile:

Prima spul. Houdt geen stof vast. Zweet niet. Sluit goed aan. En die flap zit helemaal vast in de keeper. Begin zelfs aan de kleur te wennen. Prima aankoop!