Goeie deal op Chrono24?

Goedemorgen,

Ik ben op zoek naar een DJ 16014 en zag deze voorbij komen op Chrono. Hoe zouden jullie de conditie van het horloge beoordelen?

https://www.chrono24.nl/rolex/datejust-16014-fluted-bezel-silver-dial–id14996728.htm

3 likes

Wouw. Die zocht ik ook bedankt voor de tip :slightly_smiling_face:

.

.

.

Geen idee ken me er niet mee uit. Sorry grapje.

4 likes

Leuk dat je ook geïnteresseerd bent in een 16014! Dit exemplaar ziet er prima uit. Nette kast, wel vaker gepolijst waarschijnlijk maar dat gebeurt vaak met deze horloges. Goede kroon op de sluiting en de band lijkt ook niet super veel rek te hebben, maar dat is moeilijk te zien vanuit liggende positie. Stalen banden hebben de neiging tot rekken toch minder. Geen erge oxidatie op de plaat te zien of andere storende plekken. Plexiglas ziet er niet te gepolijst uit, dat zoomt nog goed in dus zal niet al te oud zijn. Prijs is wat aan de hogere kant voor een zilveren dial, maar ken je de handelaar? Het product lijkt goed, maar koop de verkoper in dit soort situaties!

**wijzers lijken ook origineel en geen grote ‘gaten’ bij de endlinks

Thanks voor je reactie!

De verkoper is Timeless Timepieces uit Drenthe.
Ik ken hun verder niet…

Als ie heel goed was, was ie al weg…

1 like

Lijkt me wel erg kort door de bocht… wie zegt dat ie er al lang op staat?

Zag pas een pracht exemplaar van een 16014 met een diamond dial passeren in de Rolex Only en denk dat die mogelijks verkocht ging worden als ik het goed begreep. Weet niet meer exact wie het postte, maar mocht dat iets zijn kan je altijd eens op zoek gaan.

1 like

Dan zou er dus nooit een horloge worden verkocht.

1 like

Ja was echt gaaf model!

Het horloge zal ongetwijfeld een poets/polijst beurtje gehad hebben. Kijk je naar de scherpe bezel, dan is het iig zorgvuldig uitgevoerd. plaat en wijzers lijken dik in orde.

Ziet er prachtig uit obv de foto’s voor een klokje uit 1985! Mooie plaat met open 6 en vergeelde lume plots. Zou hem wel in het echt willen zien en voelen. Qua prijs inderdaad aan de forse kant zoals eerder vermeld in dit forum. Zonder papieren en doos zou ik max ergens rond de 3.750-4.000 neerleggen. Succes met de afweging.

2 likes

Jammer, was in gesprek met de verkoper. Ondertussen heeft iemand hem via Chrono gereserveerd. Wellicht het risico om hem hier te posten…

1 like

Dat lijkt me sterk.

Dit is niet het koopje van de eeuw. Zeker niet in Corona tijd :wink:

2 likes

Achja, komt wel weer een andere voorbij!

1 like

Ik dacht @Seppe0014?

2 likes

Dat kan volgens mij alleen de verkoper doen.

Ah, een rammelende Datejust en dan zonder de binnenkant te hebben gezien 4k voor betalen…

1 like

Ik zou een gezocht topic plaatsen. Deze 16014 zijn wel te krijgen in deze config.

(*reserveren op Chrono kan ook trick zijn natuurlijk)

Gereserveerd gaat dacht ik automatisch nadat je een prijsvoorstel hebt gedaan en de verkoper een bod terug doet die je dan kan accepteren of afwijzen. Dan staat hij een paar dagen op “gereserveerd” tot dat je hebt besloten, daarna vervalt het aanbod van de verkoper en is hij niet meer gereserveerd. Of heb ik het mis?

2 likes

Volgens mij is dit inderdaad hoe het werkt.

De verkoper kan er dan overigens gedurende deze periode ook niet vanaf.

Lijkt me als verkoper vrij irritant.

2 likes